فروش
موضوعات داغ

هفت استراتژی برای فروش موفق و سریع بیمه

استراتژی فروش بیمه

وقتی زمان فروش بیمه را کوتاه می کنیم می توانیم اعتماد به نفس بیشتری کسب کنیم و فروش های بیمه بیشتری را برای خود رقم بزنیم در این نوشته هفت راه و روش را برای فروش موفق و سریع بیمه بیان می کنم تا با بکارگیری آنها بهتر بتوانید فروش های سریع و موفق بیمه ای داشته باشید.

بیمه گذاران درباره خرید بیمه دائما تصمیم گیری های خود را تغییر می دهند ،لذا اهمیت دارد که راه و روش های فروش بیمه را با همکاران خود مورد ارزیابی قرار دهید فروش هر محصول بیمه ای را باید از راه های کمی متفاوت تر انجام بدهید باید بتوانید به نوعی برابری ایجاد کنید تا در مقابل بیمه گذاران متکبر خود دچار مشکل نشوید و راه و روشی که انتخاب می کنید بیمه گذاران را آزار ندهد.

برای این کار باید یک برنامه ریزی دقیق انجام بدهید وقتی یک راه و روش خوب انتخاب می کنید می توانید مطمئن باشید که قوی عمل می کنید و فروش بیمه های بیشتری انجام می دهید.

بیمه گذار را در اولویت خود قرار بدهید و راه و روش های را که بیان می کنم پیاده سازی کنید تا بتوانید فروش های بیمه بیشتر و سریع تری داشته باشید .

برای انجام فروش سریع بیمه از این راه و روش ها استفاده کنید

۱. کسی که درباره خرید بیمه تصمیم می گیرد را شناسایی کنید.

شناسایی تصمیم گیرنده برای خرید بیمه یک امر ضروری است . درخیلی از مواقع تصمیم گیرنده اصلی برای خرید بیمه فرد یا افراد دیگری را به میدان می‌فرستند تا تمام اطلاعاتی را که می‌توانند، درباره‌ی محصول بیمه ای ،شرکت بیمه و فروشنده بیمه به دست بیاورند. اگر احساس کردید که در چنین موقعیتی قرار گرفته اید خودتان را به جای تصمیم گیرنده خرید بیمه بگذارید تا بهتر بتوانید شرایط فروش بیمه را با منافع تصمیم گیرنده هماهنگ کنید با علم به اینکه خود این تصمیم گیرنده خرید بیمه برای خرید بیمه حضور ندارد . بهترین راهکار این است که با تصمیم گیرنده اصلی خرید بیمه یک جلسه داشته باشید تهایت تلاش خود را به کار بگیرید تا با تصمیم گیرنده اصلی خرید بیمه یک جلسه داشته باشد .
برای مثال تلاش دارید که به یک شرکت بیمه مسئولیت ارائه کنید تصمیم گیرنده اصلی مدیر عامل شرکت است ولیکن شما با مدیر مالی یا مدیر بازرگانی یا هردوی آنها وارد مذاکره فروش شده اید و این دو مدیر مالی و بازرگانی در اصل دارند اطلاعات را جمع آوری می نمایند تا به سنع و نظر مدیر عامل برسانند و در نهایت ایشان تصمیم بگیرد که این بیمه را خریداری کند یا خیر و اگر قرار است خریداری شود از شما و شرکت متبوع شما خریداری کند و یا اینکه از همکاران شما آن را با اطلاعاتی که از شما به دست آورده است خریداری نماید برای اینکه بتوانید سریع تر بیمه مسئولیت را بفروش برسانید و بیمه گذار را ازدست ندهید و یک جاده صاف کن برای همکاران خود نباشید باید نهایت تلاش تان را به کار ببرید تا با تصمیم گیرنده یک جلسه داشته باشید باید آن قدر درایت داشته باشید که تمام اطلاعات را مطابق خواسته و منافع مدیر عامل ارائه کنید این عمل باعث می شود شما فروش بیمه سریع تری داشته باشید .

 

مطلب مرتبط :چرا بعضی از فروشنده‌های بیمه درآمد بالایی ندارند؟

 

۲. مسلط باشید.

در طول مدت فروش بیمه با اعتماد به نفس باشید و نشان بدهید که بر روی کار و محصول بیمه ای تسلط کامل دارید و اطلاعات ارزشمند خود را با تسلط کامل منتقل کنید همچنین به کسب و کار بیمه گذار و گفته های ایشان اهمیت بدهید و طوری عمل کنید که انگار یک مشاور صدیق هستید که اطلاعات ارزشمند و مهمی را در اختیار بیمه گذار قرار می دهید این کار را باید واقعی انجام بدهید نه اینکه تصنعی عمل کنید اگر در هر لحظه بیمه گذار احساس کند که تصنعی عمل می کنید یا به عبارت ساده تر فیلم بازی می کنید موقعیت فروش بیمه را ازدست می دهید . برای پاسخ دادن به هر سوال بیمه گذار آماده باشید راهکار این است که بر روی محصول بیمه ای مطالعه داشته باشید و محصول بیمه ای و کسب و کار بیمه گذار را بخوبی بشناسید .

 

مطلب مرتبط : آیا از فروش بیمه به خریداران بزرگ بیمه می ترسید؟

 

۳. حس از دست رفتن فرصت ایجاد کنید.

برای فروش بیمه خود یک زمان و مهلت خاص مشخص و معین کنید تا بیمه گذار تحریک شود و سعی نماید که در این مهلتی که شما تعیین کرده اید اقدام به خرید بیمه نماید . برای این منظور یک امتیاز را در نظر بگیرید برای مثال می توانید بگویید از نا ۲۴ ساعت آینده این بیمه را خریداری بفرمایید می توانم از شرکت متبوعم ده یا مثلا بیست درصد تخفیف برای شما اخذ کنم و این مطلب را با شعبه مربوطه و شرکت بیمه متبوع خود هماهنگ کنید یا اگر تا ۲۴ ساعت آینده این بیمه را خریداری کنید در زمان خسارت پشتیبانی کامل خسارت ودریافت خسارت را بعهده خواهیم گرفت و مشاوره های رایگان در این ارتباط ارائه خواهیم نمود باید کاری کنید که بیمه گذار احساس کند کنترل شرایط در دست ایشان است و باید تصمیم گیری سریعی انجام دهید ولیکن حواستان جمع باشد که حس شتابزدگی و عجله به کار خود ندهید بلکه این احساس را القا کنید که خرید بیمه از شما بهترین تصمیمی است که هرچه زودتر باید بگیرد و این انتخاب درست را ازدست ندهد

 

۴. به سوالات و اعتراض ها پاسخ بدهید .

بصورتی بمحصول بیمه ای خود را ارائه کنید که بتوانید به راحتی به هر سوال یا اعتراضی از طرف بیمه گذار جواب بدهید و هیچ سوال و اعتراضی را بدون جواب نگذارید اشتباه نکنید با بیمه گذار بحث نکنید بلکه جواب منطقی را ارائه کنید اگر در این مورد غافلگیر شدید خونسردی خود را حفظ کنید و راه حل مناسبی برای بیرون آمدن از این غافلگیری برای خود پیدا کنید فراموش نکنید که عصبی نشوید و با بیمه گذار بحث نکنید صحبت های او را تایید کنید و بگویید حرف شما درست اما حالا در ادامه دلیل منطقی خود را بیان کنید اگر از قبل خود را برای یک جلسه فروش بیمه آمماده کنید و محصول بیمه ای و بیمه گذار را بشناسید انگار در میدان نبردی ورود می کنید که از قبل تمام زوایای آن را می شناسید ولیکن امکان دارد در پیشرفت خود به یک میدان مین برسید پس باید با حوصله و درایت از این میدان مین عبور کنید برای این منظور قبل از حضور نزد بیمه گذار اپیش بینی این میدان های مین را بکنید تا اگر سر راهتان سبز شد بتوانید از آنها بخوبی و به سلامت رد شوید نگران نباشید اگر خوب فکر کنید بیشتر اعتراضات بیمه گذاران را بخوبی می شناسید و بخوبی هم می توانید برای آنها پاسخ داشته باشید مهم این است که خونسرد باشید و مسلط عمل کنید .

مطلب مرتبط :ده دلیلی که بیمه‌گذار تقاضای تخفیف و پرداخت حق بیمه کمتر از فروشنده بیمه دارد.

۵. همکاران را بشناسید .

اسم همکاران ( رقبا) را در نزد بیمه گذاران هرگز نبرید زیرا در کتا فروش بیمه به روش بیمه فروش هم عرض کردم بسیاری از بیمه گذاران همکاران ( رقبا ) را نمی شناسند یه محض اینکه نام آنها را مبی برید این امکان را به آنها می دهید که با همکاران هم آشنا شوند و وارد مذاکره بیمه ای گردند اگر خود بیمه گذار هم نام آنها را برد و کارشان و حق بیمه اشان را به رخ تان کشید شما هرگز آنها را نکوبید و بفرمایید همکاران خوب ما هستند درایت داشته باشید و وارد بازی بیمه گذار نشوید از قبل بررسی کنید ببینید همکاران شما چه کارهایی را انجام نمی دهند که شما آن را انجام دهید همیشه حق بیمه تنها راه رقابت نیست بلکه بدترین راه رقابت است و هر فروشنده ضعیفی می تواند از آن استفاده کند فراموش نکنید هدف شما فروش بیمه نیست بلکه فروش بیمه به همراه سود است پس وقتی حق بیمه را کم می کنید هم سود را برای خود و شرکت بیمه متبوع تان کم کرده اید بجای تخفیف در حق بیمه به دنبال این باشید که نسبت به همکاران خدمات بهتر و بیشتری به بیمه گذاران ارائه کنید که تخفیف حق بیمه اصلا به چشم بیمه گذار نیاید یا خدمات برای ایشان مهمتر و ارزشمند باشد . شاید فکر کنید که مگر می شود مثلا تخفیف دو یا سه میلیون تومانی در حق بیمه به چشم بیمه گذار نیاید من عرض می کنم بله می شود وقتی شما منافع خدمات و امکاناتی که در اختیار بیمه گذار قرار می دهید را برای بیمه گذار مشخص کنید در آن زمان بیمه گذار متوجه می شود که ارزش این خدمات بیشتر از تخفیف همکار شما ارزشمند است .
برای مثال همکار شما سه میلیون تومان تخفیف در حق بیمه ارائه می کند و خود زنی از طرف شرکت بیمه متبوع و نمایندگی خود راه می اندازد شما با مشخص کردن سوابق خسارتی شرکت بیمه همکار و شرکت بیمه خودتان و همچنین تصمیم گیری شرکت بیمه همکار و شرکت متبوع خودتان و همچنین مزایا و منافع شرکت بیمه خودتان و اینکه در زمان حادثه در چه مدت زمان خسارت قابل پرداخت است و سوابق پرداختی شرکت بیمه متبوعتان به راحتی می توانید بر این خود زنی همکارتان غلبه کنید.

 

مطلب مرتبط :ظرفیت کسب و کار بیمه ای خود را شناسایی کنید .

 

۶. مراقب صحبت های خود باشید!

قرار نیست هر چیزی به زبان تان آمد آن را بیان کنید بلکه سعی کنید بیشتر شنونده باشید واز لابلای صحبت بیمه گذار دغدغه ها و خواسته های ایشان را شناسایی کنید و صحبت های خود را در جهت حل این خواسته ها و دغدغه ها به پیش ببرید اگر قرار شد صحبت کنید خیلی خلاصه و کوتاه صحبت کنید فراموش نکنید که اگر گرم صحبت بشوید و رعایت نکنید بیمه گذار از وراجی های شما خیلی مطالب را متوجه می شود و در نهایت خسته می گردد و شما را به خاطر اینکه بعدها دوباره دچار وراجی شما نگردد برای خرید بیمه انتخاب نخواهد کرد

 

مطلب مرتبط :چرا خانم‌ها در فروش بیمه موفق تر هستند؟

 

7.دلنشین باشید.

چه بخواهید و چه نخواهید معمولا اگر شما بعنوان فروشنده بیمه به دل بیمه گذار نشینید هرگز بیمه را از شما خریداری نخواهد کرد پس سعی کنید یک رابطه خوب و صمیمی و دلنشین با بیمه گذار برقرار کنید احترام ،گوش دادن و قطع نکردن سخنان بیمه گذار و لبخند زدن و داشتن روحیه شاد و حالت بشاش می تواند کمک زیادی به شما بکند پس سعی نکنید خشک و رسمی و متکبرانه با بیمه گذار برخورد کنید از جایگاه خودتان پیاده شوید تا بتوانید سریع تر بیمه را بفروش برسانید. گوش های خود را به بیمه گذار بسپارید ،لبخند بزنید و صحبت های بیمه گذار را تایید کنید تا بهتر بتوانید بیمه بفروشید
اگر از این هفت راه وروش بخوبی استفاده کنید مطمئن باشید که در سریع ترین زمان محصول بیمه ای خود را به بیمه گذار خواهید فروخت اگر نتوانستید این راهکارها ایراد ندارند این شما هستید که نتوانستید آنها را بخوبی پیاده کنید نگران نباشید هستند بیمه گذارانی هم که با پیاده کردن این روش ها باز به سراغ همکاران شما می روند قرار نیست همه بیمه گذاران بیمه های شما را خریداری کنند مهم این است که شما در فروش بیمه حرفه ای شوید بعد ازمدتی فعالیت تجربه های ارزشمندی کسب خواهید کرد که براحتی می توانید بیمه های خود را در سریع ترین زمان بفروش برسانید .

 

مطلب مرتبط :هفت مرحله ایجاد ارتباط برای فروش بیمه

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن