تبلیغاتمقالات

چگونه یک تبلیغ بیمه‌ای طراحی کنیم؟

چگونه یک تبلیغ بیمه‌ای طراحی کنیم؟

اگر شما تبلیغی را انجام داده باشید دلواپس این هستند که خریداران بیمه یا بیمه‌گذاران با شما تماس بگیرند یا اینکه مراجعه کنند و انتظار دارید که فروش خود را افزایش بدهید و کارمزدهای بیشتری دریافت کنید ولیکن هیچ‌کدام از این اتفاقات بعد از تبلیغ برای شما نیفتاده است. و معمولاً در اکثر تبلیغات خود شاهد این قضیه بوده‌اید که پول خود را هدر داده‌اید در این نوشته قصد دارم شما را با نوشتن تبلیغ مناسب به زبان ساده و کاملاً کاربردی آشنا نمایم.

بسیاری از فروشنده‌های بیمه فکر می‌کنند که تبلیغات خوب باید متن خوبی داشته باشد ولیکن حقیقت این است که موفقیت یک تبلیغ خوب شدیداً به استراتژی آن تبلیغ وابسته است.

برای نوشتن یک تبلیغ خوب استراتژی تبلیغ باید بر حسب نوع رابطه‌ای که بین بیمه‌گذار یا خریدار بیمه با محصول بیمه‌ای وجود دارد تعیین شود. بدین صورت که تبلیغ باید بین ویژگی محصول بیمه‌ای و هدف و ارزش‌های خریدار بیمه یا بیمه‌گذار طراحی گردد.

برای مثال اگر خریدار بیمه یا بیمه‌گذار اجبار داشته باشد که بیمه شخص ثالث خریداری نماید دیگر برای ایشان مهم نیست که جلد بیمه شخص ثالث اهدایی شما نوع عالی است یا معمولی است.

به طور خلاصه اگر پیشنهادی که در تبلیغ می‌دهید خریدار بیمه یا بیمه‌گذار را مجذوب خودش کند مهم نیست که چگونه آن را ارائه می‌کنید. البته اقداماتی وجود دارد که با انجام دادن آن می‌توانید تبلیغات خود را بهتر و جالب تر طراحی کنید ولی اهمیت کمتری دارند.

اگر استراتژی شما اشتباه باشد حتی اگر بهترین دست خط را در تبلیغ به کار ببرید یا بهترین طرح تصویری را داشته باشید تبلیغ شما نمی‌تواند موفق عمل نماید باید مد نظر داشته باشید که یک تبلیغ خوب و اصیل از نظر استراتژی بی‌عیب و دارای اجرای کامل باشد.

در نظر بگیرید بخواهید به نوجوانان بیمه عمر بفروشید یعنی بازار هدف خودتان را از بین نوجوانان شهرتان انتخاب کرده‌اید حال می‌خواهید که این نوجوانان ماهی یک صد هزار تومان بابت حق بیمه عمر به شما پرداخت کنند در ظاهر قضیه این یک مکار منطقی است ولی در واقع خیلی باید خش شانس باشید اگر بتوانید نوجوانی را پیدا کنید که از پول توجیبی که از پدرش در ماه می‌گیرد بگذرد و آن را بابت حق بیمه عمر به شما بدهد حتی امکان دارد دریافتی یک نوجوان در ماه کمتر از این مبلغی باشد که شما در ماه می‌خواهید آن را بابت حق بیمه عمر از او دریافت کنید. این استراتژی کاملاً اشتباه است. اولاً شما مخاطب اشتباهی را انتخاب کرده‌اید و ثانیاً اینکه میزان حق بیمه‌ای که درخواست می‌کنید احتمالاً بیش از درآمد یا مساوی با درآمد ماهانه آن‌ها است.

البته این یک مثال بود تا شما به اصل موضوع پی ببرد و اصل موضوع آن است که مطالب درست خودتان را به مخاطب نامناسب نگویید بلکه مطالب مناسب خود را به فرد مناسب منتقل کنید. یعنی انتخاب تبلیغ و گفتن مطلب مناسب برای بازار هدف مناسب.

معمولاً در تبلیغات مطالب زیادی در مورد فرد خاصی گفته نمی‌شود و همین موضوع مطلب بسیاری مهمی است. مثلاً در نظر بگیرید یک کارت ویزیت چاپ می‌کنید و در آن می‌نویسید شرکت سهامی بیمه ….. نمایندگی …. صدور انواع بیمه … تلفن … فکس … آ درس …

این کارت ویزیت برای معرفی شماست و انتظار نداشته باشید که برایتان بیشتر از یک معرفی کار دیگری انجام بدهد یعنی انتظار نداشته باشید که خریدار بیمه یا بیمه‌گذار تحت تأثیر این کارت قرار گیرد و حتماً نزد شما بیاید و بیمه‌های خود را با شما انجام بدهد. حال فرض کنید یک تراکت تبلیغی را نیز با همین مضمون و یک یا دو عکس طراحی کنید و آن را در بازار هدف خود پخش‌کنید. مطمئن باشید که این تراکت هم برای شما کاری انجام نمی‌دهد و بیمه‌گذار یا خریدار بیمه‌ای را برای شما جذب نمی‌کند. خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد که با این‌گونه تبلیغات بتوانید خریدار بیمه یا بیمه‌گذاری جذب کنید.مطلب مهم این است که باید مد نظر داشته باشید، افراد تبلیغات را نمی‌خواهند مگر اینکه قول چیزی به آن‌ها بدهید.

همان طور که در پیش‌تر گفتم پشت تمامی تبلیغات موفق یک استراتژی مخفی شده است. بگذارید کلمه استراتژی را برایتان معنی کنم.استراتژی به معنی طرح و نقشه است یعنی شما باید برای تبلیغات خودتان یک طرح و نقشه مناسب داشته باشید.

شما از خریدار بیمه یا بیمه‌گذار می‌خواهید چه کاری را انجام بدهد مثلاً به دفتر شما مراجعه کند یا با دفتر شما تماس بگیرید و یک بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی از شما خریداری کند یا اینکه یک بیمه عمر خریداری نماید؟

اگر این را می‌خواهید باید جواب این سؤال را بتوانید به نحو احسن بدهید که چگونه قصد دارید بیمه‌گذار یا خریدار بیمه را وادار به انجام چنین کاری بکنید؟

بگذارید مثالی بزنم یک فروشنده بیمه می‌خواهد تبلیغ بیمه عمر بکند با این فرض که زیاد هم به کار تبلیغات مسلط نیست. یک تراکت طراحی می‌کند و بالای تبلیغ خود می‌نویسد شرکت سهامی بیمه …. نمایندگی …. ارائه و صدور بیمه عمر و شماره تلفن‌های خود و آ درس خود را در پایین تبلیغ می‌نویسد.

به تبلیغ خودش نگاه می‌کند و فکر می‌کند الآن باید گروه‌گروه بیمه‌گذاران و خریداران بیمه به سوی دفتر او سرازیر شوند. ولی کاملاً در اشتباه است. به خاطر اینکه این تبلیغ کاملاً غیر جذاب است و کسی به خودش زحمت نمی‌دهد که حتی به آن نگاه بیندازد.

این تبلیغ فاقد راهبُرد است. حالا اجازه بدهید یک طرح و نقشه برای این تبلیغ در نظر بگیریم ابتدا باید بدانیم نماینده بیمه دنبال چیست بیمه‌گذاران و خریداران بیمه به دفتر او بیایند و بیمه عمر خریداری کنند یا اینکه تماس بگیرند وایشان بیمه عمر را توضیح بدهد و آن را به آن‌ها بفروشد. این مطلب خیلی مهم است ما باید درباره افرادی که داریم صحبت می‌کنیم خیلی دقیق باشیم.با تمرکز دقیق بر افراد است که متوجه می‌شویم نماینده بیمه به کسانی علاقمند است که به دفتر او بیایند یا تماس بگیرند و اینکه در کدامین بازار هدف هستند؟ افراد نزدیک دفتر هستند؟یا اینکه جزو صنف و بازاری خاص هستند؟ افراد میان‌سال هستند یا جوان هستند؟

حال اگر افراد نزدیک دفتر هستند چگونه نماینده بیمه قصد دارد آن‌ها را برای آمدن به دفتر خودش ترغیب کند؟ نماینده بیمه نیازمند دلیل خوبی است تا آن‌ها را قانع نماید که از دفتر بیمه او خرید کنند.

نظر شما درباره یک پیشنهاد خوب چیست؟ مثلاً: ما در همسایگی شما هستیم. بد نیست افرادی که مایل هستند از دفاتر نزدیک محل کار یا زندگی خود بیمه‌هایشان را خرید کنند از این پیشنهاد استقبال می‌کنند. حال اگر خدمات جانبی مطلوب‌تری نسبت به سایر نماینده‌های بیمه ارائه کند و کیفیت خدمات خود را بهتر نماید، سرعت عمل داشته باشد و حتی ارسال رایگان داشته باشد و برای تبلیغ خود طرح و نقشه داشته باشد مسلماً بعد از مدتی تبلیغ کردن تعداد مناسبی از خریداران بیمه و بیمه‌گذاران به دفتر این نماینده بیمه مراجعه خواهند کرد.

لذا برای اینکه تبلیغات مناسبی داشته باشید باید مطلب درست را به بازار هدف یا افراد مناسب منتقل کنید و برای تبلیغ خود طرح و نقشه داشته باشید و به این سؤال‌ها به دقت پاسخ بدهید. استراتژی من چیست؟ از چه کسانی می‌خواهم چه کاری انجام دهند؟ چگونه قصد دارم آن‌ها را ترغیب کنم که این کار را انجام بدهند؟

موفق باشید – جهانشاه محرابیان (بیمه فروش)

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن