بازاریابیمقالات
موضوعات داغ

بهترین روش بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه

یکی از بهترین روش های بازاریابی بیمه، بازاریابی ……. است که باعث پیشرفت سریع تر کسب و کار ‏بیمه می شود . این روش با بودجه کم یک مزیت رقابتی به کسب و کار بیمه ای شما می دهد . این روش طوری طراحی شده ‏است که حتما یک بازگشت سرمایه قابل اندازه گیری داشته باشید .‏
بازاریابی واکنش مستقیم بهترین روش بازاریابی بیمه است ،این روش بر مشکلات خاص بیمه گذاران بالقوه تمرکز دارد و هدفش حل این مسائل با آموزش و راه حل های خاص است . از ‏طرفی ، تنها راه واقعی است که به یک کسب و کار بیمه ای کمک می کند تا بطور قابل توجهی به ذهن بیمه گذاران دست پیدا ‏کند. ‏
وقتی تبلیغات بیمه ای خود را تبدیل به تبلیغات واکنش مستقیم کنید، آن تبلیغات بیمه ای به جای اینکه فقط ابزاری برای شناساندن کسب و کار بیمه ‏ای شما باشند، ابزاری برای به وجود آمدن سرنخ های فروش  ( بیمه گذاران راغب )می شوند ‏
بازاریابی واکنش مستقیم ، به منظور برانگیختن یک واکنش فوری و متقاعد کردن بیمه گذاران بالقوه برای اقدام به عملی خاص ‏مثل برداشتن تلفن و زنگ زدن جهت کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش دادن بیمه صورت می گیرد.‏
شاید مطلب کمی برای تان مبهم باشد اجازه بدهید بایک مثال مطلب را بهتر روشن کنیم . فرض کنید قصد فروش بیمه بدنه دارید ‏حال تبلیغاتی برای فروش بیمه بدنه تهیه می کنید ازنوع اس ام اس، تراکت و غیره و درآن اعلام می کنید نمایندگی … صدور ‏انواع بیمه بدنه با ۷۰ درصد تخفیف و یک سری وعده های دیگر و این تبلیغ را در سطح شهر خودتان توزیع می کنید و یا برای ‏بیمه گذاران زیادی ارسال می کنید مسلما نتیجه خوبی برایتان حاصل نمی شود به این روش بازاریابی انبوه گفته می شود که ‏معمولا بازده بسیار کمی دارد . حال روش بازاریابی واکنش مستقیم را امتحان می کنیم تبلیغات را به این صورت آماده می کنیم ‏

چگونه تخفیفات بیمه بدنه خود را منتقل کنیم ؟ ‏
چگونه در هنگام صدور بیمه بدنه تخفیف بگیریم ؟
چگونه یک بیمه بدنه مناسب خریداری کنیم ؟
آیا شما از تخفیفات قانونی بیمه بدنه اطلاع دارید ؟ ‏
راهکارهای دریافت تخفیف در بیمه بدنه چیست ؟
و از این قبیل تبلیغات …..‏

وقتی به تیتر یا عنوان تبلیغات به دقت نگاه کنید متوجه می شوید که در دل این تیترها و عنوان ها نوعی آموزش پنهان است که ‏بیمه گذار را مجبور به واکنش می کند تا با شما ارتباط برقرار کند و اطلاعات لازم درباره این آموزش را از شما اخذ نماید درنتیجه اینگونه تبلیغات ‏بیمه گذارانی که راغب به داشتن بیمه بدنه هستند را قلقلک می دهد که با شما تماس حاصل کنند واطلاعات لازم را دریافت کنند.‏
‏ سوال مهم این است تبلیغ واکنش مستقیم چه ویژگی هایی دارد؟ ‏

۱- قابل ردیابی است

وقتی تبلیغ بیمه ای شما راوانه بازار هدف تان شد بیمه گذار نسبت به تبلیغات شما واکنش نشان می دهد ، بعد از واکنش بیمه گذار شما ‏متوجه می شوید کدام رسانه تبلیغی( تراکت ، اس ام اس ، پیام روی تلگرام ، فکس و …) باعث بوجود آمدن این واکنش شده است ‏‏. این دقیقا برعکس بازاریابی انبوه است که هیچکس اصلا نمی تواند بفهمد چه تبلیغی ، بیمه گذار را متقاعد به خرید یک بیمه ‏کرده است ، حتی خود شما نیز امکان دارد ندانید کدام یک از تبلیغات شما باعث خرید بیمه توسط بیمه گذار شده باشد . اینجاست ‏که شما وقتی متوجه شدید کدام رسانه باعث واکنش شده آن را تقویت می کنید یعنی بیشترین پیام خود را با آن رسانه ارسال می ‏کنید و متوجه می شوید که بیمه گذاران به این رسانه بیشتر توجه می کنند .‏

۲- قابل اندازه گیری است ‏

وقتی بدانید به کدام تبلیغات بیمه ای و کدام رسانه واکنش نشان داده می شود و هرکدام از تبلیغات بیمه ای و رسانه باعث چه میزان فروش بیمه می ‏شود ، می توانید دقیق اثر بخشی هر کدام از آنها را اندازه گیری کنید.برای مثال شما در پایان یک هفته متوجه می شوید که ده بیمه بدنه از طریق پیام ابلیغاتی که بصورت اس ام اس ارسال شده صادر گردیده است پس این پیام و این رسانه را تقویت می کنید.سپس می توانید تبلیغات و رسانه هایی را که برگشت ‏سرمایه خوبی ندارند، حذف کنید یا تغییر دهید. ‏

۳- از عنوان ها و متن های فروش قانع کننده استفاده می شود

بازاریابی واکنش مستقیم دارای یک پیام متقاعد کننده قوی برای بیمه گذار بالقوه است. از تیترهای جلب توجه کننده و متن ‏های تبلیغی قوی استفاده می کند که به نوعی مهارت در فروش با استفاده از نویسندگی است. غالبا نوشته شبیه یک مقاله است تا ‏تبلیغ (بنابراین احتمال خواندن آن سه برابر افزایش می یابد).به عنوان های بالا که بیان کردم توجه کنید برای هر کدام از آنها می توانید مطالب ‏ارزشمندی بنویسید یا در یک ویدیو چند دقیقه ای آنها را برای بیمه گذاران بیان کنید و از طریق شبکه های اجتماعی ارسال نمایید .

۴- مخاطبین خاص را هدف قرار می دهد

بیمه گذاران بالقوه در نواحی جغرافیایی خاص یا بازارهای گوشه ای یا بازار هدف خودتان هدف این تبلیغات قرار می گیرند. ‏هدف تبلیغ ، جذب یک بازار هدف محدود است. هر چه بازار شما کوچکتر باشد نتیجه بهتری حاصل می شود سعی نکنید بازار هدف بزرگ انتخاب کنید اجازه بدهید در یک بازار هدف کوچک حرفه ای و ماهر شوید به مجرد اینکه ‏تجربه پیدا کردید می توانید بازار هدف خودتان را گسترده کنید . ‏

۵- یک پیشنهاد ویژه در درون خود دارد ‏

معمولا تبلیغات بیمه ای شما، یک پیشنهاد ارزشمند را شامل می شود . وقتی عنوان می کنید که چگونه تخفیفات بیمه بدنه خود را منتقل ‏کنید شما دارید یک ارزش را به بیمه گذار ارائه می کنید. غالبا هدف این نیست که با استفاده از آن تبلیغ، بیمه ای را بفروشید، ‏بلکه هدف فقط این است که بیمه گذاران بالقوه گام بعدی را بردارند، مثلابا شما تماس حاصل کنند و درخواست اطلاعات بیشتر  را داشته باشند .

بازاریابی واکنش مستقیم روی بیمه گذار بالقوه تمرکز دارد تا تبلیغ کننده . روی علایق ، امیال ، ‏ترس ها و نا امیدی های بیمه گذار متمرکز است درحالیکه بازاریابی انبوده یک پیام گسترده و یکسان برای همه دارد و روی تبلیغ ‏کننده ( شما) متمرکز است. ‏

۶- نیاز به یک واکنش دارد

تبلیغات بیمه ای واکنش مستقیم ، یک ” فراخوانی برای اقدام ” دارد که بیمه گذار بالقوه را تشویق به انجام یک کار می کند . همچنین شامل ‏شیوه ای برای واکنش نشان دادن و ضبط این واکنش ها دارد. بیمه گذاران بالقوه علاقمند که احتمال خرید بالاتری دارند روش های ‏راحتی برای واکنش نشان دادن در اختیار دارند، مثلا یک شماره تلفن ، یک سایت وقتی بیمه گذار بالقوه واکنش نشان می دهد و ‏با شما تماس برقرار می کند اطلاعات تماس فرد تا جایی که امکان پذیر باشد ثبت می شود تا بتوان بعد از واکنش اولیه ( تماس ‏اولیه ) با آنها تماس گرفت و از اطلاعات او در تماس ها و تبلیغ های بیمه ای بعدی استفاده کرد.

۷- پیگیری چند گامی و کوتاه مدت ‏

بعد از اینکه اطلاعات بیمه گذار بالقوه را دریافت کردید، اطلاعات آموزشی ارزشمندی مرتبط با مشکل بیمه گذار به او داده می ‏شود . اطلاعات دریافت شده و در اختیار گذاشته شده باید همراه با خود ، یک پیشنهاد رد نشدنی داشته باشد که به قدم بعدی که می ‏خواهید بیمه گذار بر دارد متصل است ، مثلا درخواست برای شرکت در یک قرار ملاقات یا آمدن به دفتر بیمه یا انجام کارشناسی ‏درب منزل یا پی گیری خسارت و یا اینکه مشاوره رایگان و… سپس یک سری تماس های پیگیری با روش های مختلف مثل نامه ‏، ایمیل ، فکس و تلفن انجام می شود. ‏

۸- ادامه پی گیری سرنخ های فروش تبدیل نشده به بیمه گذار


بیمه گذارانی که به پی گیری های کوتاه مدت واکنش نشان نمی دهند، شاید به دلایل زیادی فورا به بیمه گذار تبدیل نشوند این بانک ‏اطلاعات بیمه گذاران بالقوه که به کندی به بیمه گذاران بالفعل تبدیل می شوند ارزشمند است . آنها باید تغذیه شوند و پیوسته از شما بشنوند. ‏پس دادن اطلاعات ارزشمند دیگر را در فواصل زمانی مختلف به آنها ادامه می دهید و آنها را فراموش نمی کنید بعد از مدتی شاهد این هستید ‏که آنها نیز به جمع بیمه گذاران بالفعل شما می پیوندند. ‏

نتیجه این روش را مورد آزمایش قرار دهید و دائما آن را کنترل کنید بعد از مدتی خواهید دید که بیمه گذاران زیادی را جذب خواهید کرد و ‏اطلاعات ارزشمندی را نیز بدست خواهید آورد فراموش نکنید که همیشه نباید در تبلیغات خود فقط روی فروش بیمه تمرکز کنید بلکه باید ‏اطلاعات ارزشمندی که برای بیمه گذاران مفید است و به آنها در خرید بیمه و دریافت خسارت و گرفتن تخفیف و آرامش خیال بیشتر کمک می کند نیز در ‏اختیار آنها قرار بدهید تا آنها به جمع بیمه گذاران شما بپیوندند. ‏
موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

«لطفا درباره این مقاله نظر خود را برای ما بنویسید ، نظرات ارزشمند شما ما را تشویق می نماید که بیشتر برایتان مطلب بنویسیم »‏

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن