بازاریابی چریکیمقالات

سلاحی برای بازاریابی بیمه بنام کارت ویزیت

سلاحی برای بازاریابی بیمه بنام کارت ویزیت

یکی از سلاح‌های بازاریابی بیمه استفاده از کارت‌های ویزیت است. هر فروشنده بیمه‌ای باید در نظر داشته باشد که طراحی کارت ویزیت خوب در کسب‌وکار بیمه یعنی طراحی کارتی که القاکننده آرامش و اطمینان است.
کارت ویزیت خوب همچنین باید، طوری طراحی‌شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیمه‌گذار را به خود جلب کند و او را ترغیب به همکاری با ما نماید.
شک نکنید که کارت ویزیت یکی از سلاح‌های بازاریابی شماست. اسلحه‌ای که باید با آن بیمه‌گذار را هدف بگیرید واو را شکار کنید.
اگر کارت ویزیت نتوانست به‌نوعی مقاصد و اهداف در نظر گرفته‌شده را تأمین کند باید بدانید که کارت ویزیت شما از طراحی خو بی برخوردار نیست.
نباید به این بسنده کنیم که صرفاً از کارت ویزیت برای معرفی خود و کسب‌وکار بیمه‌ای خودمان استفاده کنیم. بلکه باید طوری طراحی کنید که خود کارت ویزیت هم برای شما بیمه بفروش برساند.
اکثر فروشنده‌های بیمه اعتقاددارند که طراحی کارت ویزیت خوب روش بسیار مؤثری برای تبلیغات فروش بیمه است.
یک کارت ویزیت باید به قدری از یک طراحی خوب برخوردار باشد که وقتی در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌گیرد نظر بیمه‌گذار را به خود جلب کند. و او را وادار نماید که در ارتباط با طراحی آن اظهار نظر نماید. ضمن این که با طراحی حرفه ای آن این حس به بیمه گذار منتقل شود که با یک فروشنده بیمه و مجموعه ای حرفه ای طرف است. این مطلب به نفع شماست چون بیمه گذاران معمولاً علاقه‌مند هستند که با افراد و مجموعه‌های حرفه‌ای همکاری داشته باشند.
کارت ویزیت شما باید به‌گونه‌ای طراحی گردد که در بین کارت ویزیت رقبا یک سرو گردن بالاتر و حرفه‌ای‌تر باشد.
کارت‌های ویزیت یکی از ابزارهای مؤثر و مفید در فروش بیمه هستند که تأثیر آن‌ها اثبات‌شده است. در اینجا به این مطلب توجه کنید که می‌گوییم کارت ویزیت‌ها یعنی اینکه به یک مدل کارت ویزیت بسنده نکنید بلکه باید چندین نوع کارت ویزیت داشته باشید که هر کدام از آن‌ها به‌نوعی معرف و فروشنده بیمه‌های شما باشند.
یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصربه‌فرد و چشم‌گیر این امکان را برای بیمه‌گذاران فراهم می‌کند تا با طیب خاطر به ما و مجموعه ما اطمینان کنند و امور بیمه‌ای خود را با ما به انجام برسانند.
در ادامه نکات مهم و مفیدی را که برای طراحی یک کارت ویزیت خوب باید مدنظر داشته باشیم بیان خواهم نمود.

1- از تصویر آرم شرکت متبوع خود بر روی کارت استفاده کنید.

حتماً توجه به این مطلب داشته باشید که در حال حاضر کدام‌یک از آرم‌های شرکت بیمه شما بیشتر مورداستفاده خود شرکت بیمه قرار می‌گیرد و طی بخشنامه صادره به استفاده از آن ارم تأکید شده است. استفاده از ارم مورداستفاده شرکت بیمه نشان‌دهنده آن است که شما از اطلاعات به‌روزی در ارتباط با شرکت بیمه خود برخوردار هستید.

2- کارت ویزیت شما باید دارای جذابیت‌های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب بیمه‌گذار باشد.

3- از رنگ‌های استفاده کنید که القاکننده آرامش و اعتماد هستند و همچنین رنگ‌های که در آرم شرکت متبوع بیمه خودتان از آن‌ها استفاده‌شده است.

4- اگر قصد دارید که از عکس‌هایی در کارت ویزیت استفاده کنید بهتر است عکس‌های باشند که احساسات افراد را تحریک کند، مانند آن‌که بخواهید کارت ویزیت برای فروش بیمه‌های عمر داشته باشید که بهتر است در آن از عکس کودکان شاد و خوشحال استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که برخی از تصاویر ممکن است برای کسب‌وکار بیمه مناسب نباشد.

5- به‌هیچ‌عنوان از کارت‌های دارای مواد پلاستیکی استفاده نکنید بلکه از کارت‌های رنگی و کارت‌هایی که دارای طرح‌های غیرمعمول و غیرعادی است، استفاده کنید. قرار نیست شما هم مانند دیگران تبلیغ کنید شما می‌خواهید متفاوت باشید پس کارت‌های خود را نیز متفاوت انتخاب کنید تا بیشتر در ذهن بیمه‌گذار باقی بمانید و شما را فراموش نکنند. به عبارت ساده‌تر نوآوری و خلاقیت در این زمینه داشته باشید ولیکن مواظب باشید که خلاقیت و نوآوری شما به شما ضرر و زیان وارد نکند و ضد تبلیغ نشود.

6- برای هر محصول بیمه‌ای می‌توانید کارت ویزیت مخصوص در سایزهای مختلف طراحی کنید. برای مثال می‌توانید برای بیمه‌های بدنه اتومبیل BMW کارت ویزیت مخصوص در اندازه مناسب با تصاویری از این خودرو زیبا طراحی کنید و همچنین حق بیمه بدنه آن‌ها را در پشت کارت در جدولی درج نمایید. سایر بیمه‌ها هم به همین صورت می‌تواند طراحی‌های خلاقانه و زیبا داشته باشند.

7- اگر کارت را به صورت عمودی طراحی کنید معمولاً بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

8- برای بعضی از محصولات بیمه‌ای مانند بیمه عمر می‌توانید کارت ویزیت دو لت و سه لت طراحی کنید تا نقش یک کاتالوگ را نیز ایفا کند.

9- به داشتن یک کارت ویزیت اکتفا نکنید بلکه کارت‌های ویزیت با طرح‌های مختلف طراحی کنید. با این کار بیمه‌گذاران از شما کارت‌های ویزیت متنوع و بیشتری نزد خود خواهند داشت.

10- کارت‌های ویزیتی طراحی کنید که به آن‌ها یک فایل آهنگ یا موسیقی آرام‌بخش اضافه‌شده است و برای بیمه‌گذاران ارسال کنید. سلایق بیمه‌گذاران متفاوت است شما هم متفاوت عمل کنید با این کار مطمئن می‌شوید که بیمه‌گذاران از دریافت کارت ویزیت شما امتناع نمی‌کنند.

11- از روش‌ها و راه‌های ارتباط برقرار کردن بیمه‌گذار با شما و مجموعه شما بر روی کارت ویزیت مطمئن شوید. برای مثال نام شرکت بیمه، نام نمایندگی، یا کارگزاری یا شرکت خدمات بیمه‌ای، شماره‌های تماس، آدرس (توضیح دارد)، شماره دورنگار، آدرس وب‌سایت، آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی و هر طریق یا راهی که بیمه‌گذار از آن طریق بتواند راحت و آسان به شما و مجموعه شما دسترسی داشته باشد. فراموش نکنید که نام شما هم به‌اندازه نام شرکت بیمه و نام نمایندگی یا کارگزاری یا شرکت خدمات بیمه‌ای مهم است پس آن را بر روی کارت بنویسید.

12- اصلاً به فکر هزینه طراحی و تولید کارت ویزیت نباشید اگر کارت ویزیت‌های شما خوب و حرفه‌ای طراحی گردند مطمئن باشید که هزینه خود را با فروش بیمه‌های خوب جبران خواهند کرد پس در این زمینه اصلاً خساست به خرج ندهید بلکه سعی کنید بیشتر و بهتر هزینه کنید که کارت‌های ویزیت خوب و حرفه‌ای طراحی کنید.

13- هرگز اجازه ندهید طراحان برای شما تصمیم بگیرند و یا اینکه نظرات خود را به شما تحمیل کنند آن‌ها بیمه نفروخته‌اند و اطلاعات زیادی هم از کسب‌وکار بیمه ندارند بلکه معمولاً فقط سعی می‌کنند کارت‌های ویزیت را شلوغ کنند و رنگ‌های تند و زننده در آن بکار ببرند که حرفه‌ای بودن خود را در طراحی به رخ شما بکشند. خودتان تصمیم‌گیرنده و تأییدکننده طرح باشید کسی بهتر از شما از کسب‌وکار بیمه و فروش بیمه اطلاع ندارد.

14- حتماً یک کارت ویزیت برای معرفی شخص خود داشته باشید، که بر روی آن نام و نام خانوادگی خودتان و شماره تلفن همراهتان را در کنار سایر راه‌ها و روش‌های دسترسی به شما را درج‌شده باشد. این به آن دلیل است که شما بیمه‌گذاران عمده‌ای دارید یا خواهید داشت که باید کارهای آن‌ها را خود شما انجام بدهید و تنها خود شما باید با آنان در تماس باشید. پس باید کارتی که نام و نام خانوادگی و شماره همراه شما در آن نوشته‌شده است در اختیار این عزیزان قرار بگیرد.

15- کارت ویزیت شما باید به خوبی، شرکت بیمه، جایگاه شما و کاری را که انجام می‌دهید توصیف کند.

16- متن‌های خود را طولانی نکنید و خلاصه‌نویسی را در دستور کار قرار بدهید. کارت ویزیت بروشور یا تراکت نیست که بر روی آن مفصل توضیح بدهید باید یاد بگیریم که چگونه با خلاصه‌نویسی منظور را برسانیم. نوشته شما باید قابل‌فهم و ساده باشد تا بیمه‌گذاران متوجه آن بشوند در غیر این صورت بیمه‌گذاران زیادی از دست خواهید داد.

17- برای اینکه فردی غیرحرفه‌ای و تازه‌کار به‌حساب نیاییم باید از کارت ویزیت‌هایی که فقط حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی (تلفن و دورنگار)، آدرس پستی و … است استفاده نکنیم.

18- مطالب خود را بر روی کارت ویزیت کوتاه و قابل‌فهم و تأثیرگذار بنویسید تا بیمه‌گذاران با علاقه بیشتری آن‌ها را بخوانند.

19- از پشت کارت استفاده کنید وسعی نمایید که حاوی نکات مهم و ضروری در مورد خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی شما باشد. این کار باعث بهتر شناخت شدن شما در نزد بیمه‌گذاران می‌شود.

20- اگر فکر می‌کنید که کارت ویزیت تأثیری در فروش بیمه برای شما ندارد و در طول یک سال بیشتر از 2000 کارت ویزیت استفاده نمی‌کنید شک نکنید که در اشتباه هستید و اوضاع و احوال کاری خوبی ندارید؛ بنابراین فکر و روش خود را تغییر بدهید تا که کارت ویزیت بیش‌ترین نفع و سود را به شما برساند.

21- برای اینکه ببینید کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به‌یادماندنی و تأثیرگذار است آن را در بین کارت ویزیت‌های سایر کسب‌وکارها قرار بدهید و بعد با دقت به آن نگاه کنید اگر کارت ویزیت شما نظر خودتان را در بین آن همه کارت جلب کرد بدانید کارت ویزیت خوبی طراحی کرده‌اید در غیر این صورت یک جای کار شما اشتباه بوده است سریع‌تر آن را اصلاح کنید.

22- اگر کارت ویزیت خود را به بیمه‌گذار ارائه کردید و درباره آن اظهارنظر نکرد شک نکنید که کارت ویزیت شما در خود چیز جالبی نداشته است که بیمه‌گذار بخواهد درباره آن اظهارنظر کند پس سریع‌تر سعی کنید طراحی را اصلاح کنید تا در نظر اول جلب توجه کند و بیمه‌گذار را وادار به اظهارنظر نماید.

23- در قبال هر کارت ویزیتی که به بیمه‌گذاران می‌دهید کارت ویزیت بیمه‌گذاران را نیز درخواست کنید. این به نفع شماست شما می‌توانید برای فروش بیمه‌های بیشتر با آن‌ها در ارتباط باشید.

24- بیش‌ازاندازه کارت ویزیت خود را شلوغ طراحی نکنید که بیمه‌گذاران دچار سردرگمی شوند.

25- از فونت‌های نوشتاری مناسب در طراحی کارت ویزیت استفاده کنید فونت‌های که نه زیاد ریز باشند که افراد مسن نتوانند بخوانند و نه زیاد بزرگ باشند که فضای زیادی اشغال کنند.

26- کارت ویزیت‌های طراحی کنید که دوام بیشتری داشته باشند وزند از بین نروند.

27- اگر یک شماره تماس برای برقراری ارتباط با خود و ارسال دورنگار دارید سریعاً به فکر تهیه یک شماره تماس دیگر باشید زیرا درج نمودن کلمه تلفکس بر روی کارت ویزیت یک فروشنده بیمه القاکننده این مطلب است که فروشنده توانایی تأمین یک شماره اختصاصی برای دستگاه دورنگار خود را ندارد.

28- به فکر یک جای کارت ویزیتی برای خودتان و دفترتان باشید تا کارت‌های ویزیت را در داخل آن‌ بگذارید نه اینکه مجبور باشید در کیف یا جیب خود آن‌ها را قرار بدهید تا بر اثر مرور زمان حالت خود را از دست بدهند یا از بین بروند.

29- برای انگیزه بیشتر دادن به کارکنان خود با هماهنگی شرکت بیمه متبوع کارت ویزیت با درج سمت برای کارکنان خود طراحی کنید تا آنان نیز برای معرفی خود از آن‌ها استفاده کنند. این کار باعث انگیزه و حس تعلق بیشتر برای آنان می‌شود.

30- کارت‌های ویزیت را به‌اندازه کافی در اختیار کارکنان و همکاران خود قرار دهید تا آن‌ها نیز در ارتباطات خود آن‌ها را توزیع کنند و بتوانند کارت ویزیت افراد مرتبط با خود را برای شما جمع آوری نمایند.
موفق باشید – گروه آموزشی بیمه فروش ( جهانشاه محرابیان )

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن