فروشمقالات

هفت مرحله ایجاد ارتباط برای فروش بیمه

برای فروش بیمه هر فروشنده بیمه ای نیاز دارد که این هفت مرحله را اجرا نماید تا بتواند به فروش های موفق دست یابد

همیشه یک آدم مثبت و شاد باشد

یک فروشنده بیمه باید همیشه یک آدم مثبت و شاد باشد و ازمنفی گرایی دوری کند او باید خوش‌بین باشد و همیشه در حال تشویق دیگران و خوشحال کردن دیگران باشد. باید طوری رفتار کنید که دیگران جلب شما شوند. به‌هیچ‌ عنوان مسائل خصوصی خودتان را با خریداران بیمه و بیمه‌گذاران در میان نگذارید. باید با عمل نشان دهید که انگار کاری بجز کمک کردن به آن‌ها ندارید.

از هیچ‌کس و هیچ‌چیز تحت هیچ شرایطی انتقاد نکنید

نباید هیچ زمانی و در هیچ جایی از رقبای خود بد بگویید. خریداران بیمه در خیلی از مواقع سعی می‌کنند که از ترفند به رخ کشیدن رقبا استفاده کنند. شما باید به این مسئله واقف باشید و هر وقت اسم آن‌ها را شنیدید فقط لبخند بزنید و بگوید همکاران خوب ما هستند. هرگز اسم رقبا را در نزد خریداران بیمه بر زبان نیاورید. در این کار دو زیان را به خود می‌رسانید، اول آن‌که خریدار بیمه اگر از نام و شرکت رقیب شما خبری نداشته باشد، شما با این کار اطلاعات را به او داده‌اید و دوم آن‌که بعد از این، خریداران بیمه ترغیب می‌شوند که از این رقبایی که شما نام آن‌ها را برده‌اید هم اطلاعات دریافت کنند و آن‌ها را با شما مقایسه کنند. هر چقدر در ارتباط با خودتان، شرکت بیمه و فروش خود مثبت‌تر فکر کنید و صحبت کنید، خریداران بیمه احساس عزت نفس بیشتری برای برقراری رابطه با شما خواهند داشت.

هرفردی دوست دارد مورد پذیرش دیگران قرار گیرد

این مطلب به ضمیر ناخودآگاه برمی‌گردد. خریداران بیمه و بیمه‌گذاران هم دوست دارند وقت خود را با فروشنده‌ای بگذرانند که آن‌ها را همین‌طور که هستند، قبول داشته باشند. به زبان ساده‌تر، مرا برای آنچه هستم دوست داشته باشند نه برای آنچه می‌خواهند باشم. هرقدر که شما آن‌ها را دوست داشته باشید به همان میزان آن‌ها نیز شما را دوست می‌دارند. پس واقعاً خریداران بیمه و بیمه‌گذاران خود را دوست داشته باشید تا آن‌ها هم واقعاً شما را دوست داشته باشند.

اظهار نظر مثبت و تائید آن‌ها، نیاز ضمیر نیمه خودآگاه آن‌ها را برطرف می‌کند. وقتی به‌طور مداوم از زحمات و خریدهای بیمه‌ای آن‌ها تشکر و قدردانی کنید، ویژگی‌های آنان را مورد تقدیر و ستایش قرار دهید و در همه موارد آن‌ها را تائید کنید، مطمئن باشید جای شما در همه‌جا خواهد بود و همه آن‌ها به شما احترام خواهند گذاشت.

از خریداران بیمه و بیمه گذاران خود قدر دانی کنید

شما می‌توانید با بیان کلمه متشکرم، عزت نفس خود را بالا ببرید. شما باعث می‌شوید خریدار بیمه احساس اهمیت و باارزش بودن بکند. باید این عادت را در خود پرورش دهید که از خریداران بیمه، در همه احوال تشکر کنید. به‌خصوص اگر می‌خواهید که خریدهای بیمه‌ای خود را تکرار کنند، باید از آن‌ها تشکر کنید. می‌توانید از این به بعد این کار را انجام دهید و نتیجه آن را خودتان به‌وضوح ببینید. هرچند مطمئن هستم تاکنون هم این کار را انجام داده‌اید ولی برای نهادینه کردن این کار، هرگاه یک خریدار بیمه، یک بیمه‌نامه شخص ثالث یا بیمه‌های دیگر از شما می‌خرد و به بیمه‌گذار شما تبدیل می‌شود، با بیان جمله از خرید شما متشکرم، از او تشکر کنید. حتی می‌توانید این جمله را ضمن این‌که بیان می‌کنید، روی هر بیمه‌نامه در محل امضاء خودتان نیز درج کنید و یا این‌که بعد از خرید، به‌وسیله پیامک، پیام تشکری برای او ارسال کنید. زمانی که برای جلسه فروش به یک شرکت یا بیمه‌گذار حقوقی مراجعه می‌کنید، چه بتوانید بیمه بفروشید و چه نتوانید، یک کارت‌پستال حاوی پیام تشکر برای فرد ملاقات شونده ارسال کنید. هر زمان که از هر شخصی تشکر کنید عزت نفس خودتان را افزایش داده‌اید و تمایز خود را نسبت به سایر فروشنده‌های بیمه به رخ او کشیده‌اید.

از خریداران بیمه و بیمه‌گذاران خود ستایش و تمجید کنید

هرگاه به‌صورت واقعی از آن‌ها به خاطر موفقیت‌ها و خصوصیات‌شان ستایش و تمجید به‌عمل آورید، این کار باعث می‌شود که عزت نفس آن‌ها بالا رفته و آن‌ها احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. وقتی این تمجید و ستایش به‌صورت واقعی اتفاق بیفتد، خریداران و بیمه‌گذاران با دید مثبت به شما نگاه می‌کنند و احساس خوبی نسبت به شما خواهند داشت، برای این‌که شما باعث شده‌اید آن‌ها احساس خوبی بکنند.

با خریداران بیمه سازگار باشید

این ‌یکی از کارهاییست که باعث ایجاد ارتباط با آن‌ها می‌شود و به‌هیچ ‌عنوان با یک خریدار بیمه و بیمه‌گذار بحث نکنید. در زمانی که مشکل پیش می‌آید هر آن‌چه که او می‌گوید، سرخود را به‌طور مؤدبانه تکان دهید، لبخند بزنید، به‌صورت خوشایندی با صحبت‌های او موافقت کنید، باحوصله مشکل یا مسئله را برای ایشان توضیح دهید و آن را حل کنید. خریداران بیمه دوست دارند با فروشنده‌های بیمه سازگار کار کنند نه کسی که با آنان به بحث و جدل بپردازد. حتی وقتی یک خریدار بیمه یا بیمه‌گذار شما کاملاً در اشتباه است، دوست ندارد که شما به او بگویید که اشتباه می‌کند. قصد شما ایجاد رابطه است، باید برای رسیدن به یک رابطه خوب دندان روی جگر بگذارید و تحمل‌کنید.

توجه خودتان را متمرکز کنید

با این کار به گوش کردن نزدیک می‌شوید. باید به حرف‌های خریداران بیمه خود گوش دهید. به حرف‌های خریداران بیمه و بیمه‌گذاران گوش کنید. واقعاً این مطلب برای ایجاد رابطه فروش بهتر و بیشتر لازم است. بسیار مشاهده ‌شده است که فروشنده‌های بیمه به این مطلب توجه نکرده‌اند و فکر می‌کنند که آن‌ها باید حرف بزنند و خریداران بیمه سر تا پا گوش باشند، این ‌یک اشتباه بزرگ است. با گوش دادن به حرف‌های خریدار بیمه، به او احساس ارزشمند بودن و اهمیت دست می‌دهد. با گوش دادن به حرف‌های خریدار بیمه از استرس و شکی که نسبت به ایجاد هر رابطه جدید دارد، جلوگیری می‌کنید. شغل شما ایجاب می‌کند که یک متخصص رابطه و یا به عبارت بهتر متخصص روابط انسانی باشید.

نتیجه آن که با ایجاد ارتباط آدم شاد و مثبتی باشیم ؛ خریداران و بیمه گذاران بیمه را دوست داشته باشیم و آن ها را مورد تقدیر وستایش قرار دهیم، ازخرید آن ها قدردانی وآنان را مورد  ستایش و تمجید قرار دهیم وتلاش کنیم که  با آن ها سازگار باشیم و توجه خود را متمرکز آن ها نماییم. تا بتوانیم فروش های موفق بیمه ای داشته باشیم .

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن