بازاریابی درونگرایی

چگونه می توان از طریق بازاریابی درونگرا محصولات بیمه ای را بفروش رساند ؟

چگونه می توان از طریق بازاریابی درونگرا محصولات بیمه ای را بفروش رساند ؟

در این مقاله ابتدا با ا مفهوم بازاریابی درونگرا آشنا می شویم و بعد از آن بیان خواهیم کرد که چگونه بازاریابی درونگرا می تواند بهتر محصولات بیمه ای را برای شما بفروش برساند و چرا شما فروشنده های بیمه باید به سمت بازاریابی درونگرا تغییر مسیر بدهید

بازاریابی درونگرا چیست ؟

بازاریابی درونگرا ( Inbound Marketing ) رویکردی برای جذب بیمه گذاران از طریق تولید محتوا و تعاملات مرتبط و مفید است. با استفاده از بازاریابی درون گرا یا ربایشی بیمه گذاران  بالقوه، شما را از طریق کانال هایی مانند وبلاگ، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی پیدا خواهند کرد.

بازاریابی بیمه ای درونگرا چگونه عمل می کند ؟

بازاریابی درونگرا یا ربایشی از طریق تولید  محتواها ی بیمه ای  برای اطلاعات و  رفع مشکلات و نیازهای بیمه گذاران  مورد نظر شما، بیمه گذاران بالقوه واجد شرایط را جذب نموده و برای کسب و کاربیمه ای شما اعتماد و اعتبار خلق می کند.

تفاوت بازاریابی بیمه ای درونگرا با بازاریابی بیمه ای برونگرا

در بازاریابی برونگرا ( سنتی) فروشنده های بیمه بدنبال یافتن  بیمه گذار برای  محصولات بیمه ای خودهستند و معمولا از راه و روش ها و تکنیک های استفاده می کنند که هدفمند نمی باشد و برای بیمه گذاران ایجاد مزاحمت می کند . در نظر بگیرید فروشنده بیمه ای که یک تراکت تبلیغاتی جامعی درباره چند محصول بیمه ای طراحی نموده باشد و بخواهد آن را درکل شهر یا منطقه خود بدون در نظر گرفتن بازار هدف مناسب آن را توزیع نماید . با فروشنده بیمه ای که نامه تبلیغاتی خود را درباره چند محصول بیمه ای برای شرکت های مختلفی ارسال می نماید . اگر چه او دارد کار بازاریابی انجام می دهد ولیکن بدلیل اینکه بازار هدف مناسب خود را انتخاب ننموده است و از راه وروش های سنتی استفاده می کند و تکنیک های بازاریابی برونگرا را به کار می برد و تنها به فکر فروش محصول بیمه ای خود است  این عمل او بیشتر جنبه مزاحمت برای بیمه گذار دارد .

تاثیر فناوری بر روی بازاریابی برونگرا ( سنتی )

فناوری های جدید باعث گردیده که اثر گذاری  روش های بازاریابی سنتی بیمه  کاهش پیدا کند و همچنین اجرای این روش ها برای فروشنده بیمه هزینه بر باشد در نظر بگیرید در یک دهه قبل فروشنده بیمه می توانست از طریق پست با بودجه ای اندکی تعداد نامه های زیادی را برای بیمه گذاران بازار هدف خود ارسال نماید ولیکن امروزه اگر بخواهد چنین کاری را انجام بدهد هزینه زیادی را باید بپردازد درحالی که می تواند با هزینه کمتری از طریق فناوری های جدید  همان نامه را برای بازار هدف خود ارسال کند و یا اینکه از طریق روش های دیگر توسط فناوری های جدید اطلاعات خود را برای بازار هدف ارسال کند .

امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای مسدود کردن روش های تبلیغاتی مزاحم مانند اس ام لس های ابلیغاتی ، ایمیل انبوه و…. به وجود آمده است تا چند سال پیش شما می توانستید به راحتی از طریق پنل های پیامکی ، پیامک تبلیغاتی خود را برای بیمه گذاران بلقوه و بالفعل ارسال کنید ولیکن امروزه بیمه گذاران با ارسال یک کد برای اپراتورهای تلفن همراه خود راه ارسال پیامک های تبلیغاتی شما را مسدود کرده اند دراصل آن ها این پیام ها را بعنوان پبام های مزاحم شناسایی کرده اند و خواستار این هستند که با این پیام ها مزاحم آنها نشویم .

فروشنده های بیمه درونگرا چگونه به بازاریابی بیمه ای خود می پردازد ؟

فروشنده های بیمه درونگرا برعکس همه روش های بازاریابی سنتی فعالیت می کنند آنها بجای ایجاد مزاحمت برای بیمه گذاران بوسیله تبلیغات به تهیه تبلیغاتی مثبت و مورد نیاز برای بیمه گذاران می پردازند و بجای تبلیغات چاپی اقدام به ایجاد وبلاگ و سایت برای کسب و کار بیمه ای خود می کنند و محتواهای بیمه ای مناسبی را تهیه می کنند که بیمه گذاران به انها نیاز دارند واین محتواها را در وبلاگ ،سایت  و شبکه های اجتماعی  خود قرار می دهند و کاری می کنند که بیمه گذاران خود اجازه بدهند که این محتوا بیشتر برایشان ارسال گردد تا آنها  استفاده کنند ودر این بین  بیمه گذاران بالقوه نیز به سمت و سوی آن تبلیغات و محتواها کشانده شوند واز آن استفاده بهینه ببرند .

دوران اینکه فروشنده بیمه در تبلیغات خود جار بزند که فلان محصول بیمه ای را دارد و فلان محصول بیمه ای را بفروش می رساند به سر آمده است باید بجای آن فریاد بزند که محصول بیمه ای او چه مشکل یا مساله ای را از بیمه گذار حل می کند و بیمه گذار چگونه می تواند از آن محصول بیمه ای استفاده بهینه را ببرد و چه نفع های را برای بیمه گذار به ارمغان می آورد .

برای داشتن موفق ترین تبلیغات بیمه ای در بازاریابی درونگرا باید به این سه مولفه توجه ویژه داشت .

الف – محتوا

هسته اصلی هر تبلیغ بیمه ای محتوا می باشد . اطلاعات مفید بیمه ای است  که بیمه گذاران بالقوه را به سمت تبلیغات ، وبلاگ و سایت شما یا کسب وکار بیمه ای تان جذب می کند.

ب- بهینه سازی موتور جستجو (seo)

اگر وبسایت یا وبلاگ دارید باید بدانید که سئو یافتن محتوای بیمه ای شما را برای بیمه گذاران بالقوه آسان می کند . سئو اقداماتی است جهت ساختن سایت و ایجاد لینک به سایت خودتان که باعث می شود رتبه شما در موتورهای جستجو بالا رود .

ج – رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی اثر بخشی محتوای بیمه ای شما را چندین برابر می کند هنگامی که محتوای بیمه ای مفید شما دربین یک شبکه از دوستان و آشنایان و بیمه گذاران  منتشر می شودو در مورد آن صحبت و نظر داده شود اعتبار بیشتری کسب می کند و احتمالا بیمه گذاران بالقوه بیشتری به سمت سایت شما کشیده خواهند شد.

چرا باید از بازاریابی درونگرا در بیمه استفاده کنیم ؟

بازاریابی بیمه ای درونگرا به سه دلیل بازدهی بهتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد که به تشریح این سه دلیل می پردازم

الف- ارزان است

بازاریابی برونگرا (سنتی ) بیمه پر هزینه است و بیشتر خرج کردن پول است یک بررسی داشته باشیم .چاپ تراکت ، شرکت در نمایشگاه ها ، ارسال ایمیل انبوه ، ارسال پیامک انبوه و…. همه این موارد هزینه های زیادی را به دنبال دارند درحالی که بازاریابی درونگرا بیمه ای به معنی تولید محتوا بیمه ای و صحبت کردن درباره آن است .محتوای که تنها وقت شما را لازم دارد تا بنشینید و اطلاعات ارزشمند خود را در قالب یک محتوای بیمه ای ارزشمند( نوشته، صوت ، فیلم ) تولید کنید و بعد با ایجاد یک وبلاگ و یا داشتن حساب کاربری دریک شبکه اجتماعی رایگان آن را به اشتراک بگذارید . شاهد هستید که تولید محتوا بیمه ای هزینه ای در بر ندارد. وهمه این موارد می تواند هزاران بیمه گذار بالقوه به سمت سایت یا وبلاگ یا حساب کاربری شما بکشاند . در نتیجه می توان گفت که بازاریابی درونگرا بیمه ارزان تر است و بازاریابی برونگرا بیمه  گرانتر می باشد

ب- هدفمند

روش های مثل تلفن زدن ، ارسال ایمیل انبوه و…. که دارای بازار هدف بیمه ای نیستند عملکرد بسیار ضعیفی را خواهند داشت زیرا که شما تبلیغات خود را برای انبوهی از بیمه گذاران بالقوه می فرستید در حالیکه در بازاریابی درونگرا شما تنها به سمت وسوی بیمه گذارانی می روید که خودشان داوطلب شده اند که مطالب بیشتری از شما به دستشان برسد یعنی به نوعی اجازه بازاریابی کردن بر روی آنان را خودشا داده اند . محتوای شما چنان مفید و ارزشمند بوده که بیمه گذار عضو سایت شما شده است و یا عضو کانال تلگرام شما شده است و به شما اجازه داده تا مطالب مفید بیشتری برای ایشان ارسال کنیدآنها علاقمندی خودشان را به محتواهای شما اظهار کرده اند و همین مبنایی است برای اعلام علاقمندی به محصولات بیمه ای شما و خرید محصولات بیمه ای که متعاقبا اتفاق خواهد افتاد.

ج- سرمایگذاری نه هزینه

هر زمان که بخواهید تبلیغی داشته باشید باید هزینه پرداخت کنید واگر بخواهید که در رتبه های بالا در نتایج جستجو قرار بگیرید نیاز به تبلیغ بیشتر دارید و تبلیغ بیشتر نیازمند هزینه بیتر است ولیکن با بازاریابی درونگرا و تولید محتواهای بیمه ای ارزشمند بصورت طبیعی رشد خواهید کرد و در رتبه های بالا سایت ها قرار خواهید گرفت و موتورهای جستجو به راحتی مطالب مفید وارزشمند شما را در اختیار بیمه گذاران قرار می دهند و آنان درباره این اطلاعات و محتواهای مفید بایکدیگر صحبت می کنند و آن را نشر می دهند . و تازمانی که فروشنده بیمه دیگری نتواند اطلاعات و محتواهای مفیدتراز شما تولید کند شما در صدر باقی خواهید ماند . پس با تولید محتوای ارزشمند بیمه ای با کمترین هزینه یک سرمایگذاری بزرگ را انجام می دهید.

نتیجه اینکه بازاریابی بیمه ای خود را به سمت و سوی بازاریابی درونگرا تغییر مسیر بدهید و با کمترین هزینه اقدام به تولید محتواهای بیمه ارزشمند کنید و از طریق وبسایت یا وبلاگ و یا شبکه های اجتماعی آنها را در اختیار بیمه گذاران بالقوه خود قرار دهید این کار  شما یک سرمایگذاری بسیار ارزشمند خواهد بود که نتیجه های بسیار خوبی را نصیب شما و کسب وکار بیمه ای شما خواهد کرد .

نویسنده : جهانشاه محرابیان

منبع : بیمه فروش

 

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید