هدایای تبلیغاتی برای فروش بیمه

فروشندگان خاموش یا سفیران فروش شما

فروشندگان خاموش یا سفیران فروش شما

سفیران فروش شما : یکی از راه‌های که می‌توان بیمه‌گذاران را جزو قبیله خود قرارداد و آن‌ها را طرفدار خود نمود ارائه فروشندگان خاموش است. معمولاً با این کار رابطه خود را با بیمه‌گذار مستحکم‌تر می‌نماییدو و کاری می‌کنید که در ذهن بیمه‌گذار ماندگار شوید. می‌توان گفت که اگر این اقدام صورت نگیرد کم‌کم بیمه‌گذاران شما را از یاد خواهند برد. و رقبای که بجای شما این اقدام را انجام می‌دهند. و جای شما را در نزد بیمه‌گذاران خواهند گرفت.

فروشندگان خاموش چیست؟

عنوان فروشندگان خاموش به هدایای تبلیغاتی اطلاق می‌شود که در هنگام فروش بیمه به بیمه‌گذار هدیه می‌کنید.

این هدایا وقتی‌که جملات ترغیبی برای فروش ، آرم شرکت بیمه شما و نام نمایندگی شما و راه‌های ارتباطی شما بر روی آن‌ها درج‌شده باشد. خودبه‌خود باعث فروش‌های آتی بیمه برای شما خواهند شد. به همین دلیل به آن‌ها نام فروشندگان خاموش را می‌دهیم.

چرا باید فروشندگان خاموش داشته باشیم؟

با ارائه فروشندگان خاموش همان‌طور که در سطور بالا بیان نمودم رابطه خود را با بیمه‌گذار مستحکم‌تر از گذشته می‌نمایید. و نام نمایندگی و نام خود را در ذهن بیمه‌گذار ماندگار می‌سازید. اگر اقدام به ارائه فروشندگان خاموش نکنید. رقبای شما بجای شما این کار را خواهند کرد. و بیمه‌گذاران را به سمت‌وسوی خود جذب خواهند نمود. ارائه فروشندگان خاموش به‌نوعی تشکر و قدردانی از حضور بیمه‌گذار در دفتر شماست. و همچنین روانه نمودن بازاریابان و فروشندگانی خاموش برای فروش بیشتر است.فروشندگان خاموش باعث می گردد که مراجعه بیمه گذاران تکرار شود. و همیشه دلیلی برای مراجعه مجدد داشته باشند.

فروشندگان خاموش و تمایز

یکی از راه‌های ایجاد تمایز نسبت به رقبا ارائه فروشندگان خاموش است. فرض کنید در شهر یا خیابانی که شما مشغول به فعالیت هستید فروشنده بیمه دیگری از شرکت بیمه متبوع شما و یا شرکت‌های بیمه رقیب مشغول به فعالیت باشد. حال اگر ایشان اقدام به ارائه فروشندگان خاموش نماید. و شما این کار را انجام ندهید. باید منتظر این باشید که بیمه‌گذارانی که نزد شما می‌آمدند. برای تمدید بیمه‌های خود یا خرید بیمه جدید به نزد ایشان بروند. برای اینکه ایشان یک تمایز برای خود با شما ایجاد کرده است که هیچ‌گاه از دید بیمه‌گذاران پنهان نمی‌ماند. و معمولاً اکثر آن‌ها هم از این فروشندگان خاموش استقبال می‌کنند.

فروشندگان خاموش و بیمه‌گذاران

طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده معمولاً یک درصد از بیمه‌گذاران ما فوت می‌کنند.  سه درصد آن‌ها جا و مکان خود را عوض می‌نمایند. در این بین پنج درصد از بیمه‌گذاران دوستی‌های جدید و یا رابطه‌های فامیلی جدیدی با دیگر فروشنده‌های بیمه ایجاد می‌کنند. و یا اینکه فامیل‌های آنان جزو فروشنده‌های بیمه می‌گردند. نه درصد از بیمه‌گذاران به دلایل رقابتی ما را ترک می‌کنند. و به رقبای ما می‌پیوندند در این بین نیز چهارده درصد از بیمه‌گذاران به دلیل عدم رضایت از عملکرد ما و شرکت متبوع ما و یا از بین رفتن موضوع یعنی نیاز نداشتن بیمه از ما دیگر بیمه خریداری نمی‌کنند. ولیکن قسمت عمده بیمه‌گذاران یعنی حدود شصت‌وهشت درصد از بیمه‌گذاران به دلیل عدم برخورد صحیح ما و کارکنانمان دیگر به ما مراجعه نمی‌کنند.

پس باکمی تأمل در درصدهای عنوان‌شده بالا متوجه می‌شویم که با به کار بردن استراتژی‌های مناسب مانند استفاده کردن از فروشندگان خاموش می توانیم به راحتی تعداد بیمه‌گذاران را افزایش بدهیم و آن‌ها را حفظ کنیم . بیمه‌گذاری که به دلایل مختلفی کمی از ما دلگیر است با گرفتن یک هدیه کوچک تبلیغاتی و کمی دلجویی تا حدود زیادی دلگیری‌اش رفع خواهد شد و ما را ترک نخواهد نمود.

فروشندگان خاموش و گشت زن‌ها

یکی از روش‌های جذب بیمه‌گذار جدید  به خصوص برای فروش بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل ارائه فروشندگان خاموش است. بسیاری از گشت زن‌ها در این روزها به دنبال این هستند که ببینند کدام‌یک از فروشنده‌های بیمه هدایایی را در کنار بیمه‌های اتومبیل به بیمه‌گذاران خود می‌دهند.این اتفاق در ماه های پایانی سال بخصوص بیشتر است . ما می‌توانیم با ارائه فروشندگان خاموش این گشت زن‌ها را به خانواده تبدیل کنیم.

فروشندگان خاموش و فرهنگ شفاهی

با توجه به اینکه فرهنگ ما ایرانی‌ها یک فرهنگ شفاهی است. و معمولاً عادت داریم درباره مطالب و مسائلی که برایمان اتفاق می‌افتد نزد دوستان و آشنایان خود صحبت کنیم. و مطالب و مسائل را به آن‌ها نیز انتقال بدهیم. وقتی ما اقدام به ارائه فروشندگان خاموش می‌کنیم. بیمه‌گذاران درباره این فروشندگان خاموش و دفتر ما با دوستان و اقوام و آشنایان خود صحبت می‌کنند. و آن‌ها را ترغیب می‌کنند که به سمت دفتر ما بیایند. و امور بیمه‌ای خود را با ما به انجام برسانند. پس این فرصت را از دست ندهیم و با ارائه فروشندگان خاموش بیمه‌گذاران را تبدیل به بازاریابان دفتر خود کنیم.

فروشندگان خاموش و بیمه‌گذاران بالفعل

سال‌های مدیدی است که یک بیمه‌گذار به دفتر ما مراجعه می‌کند. و امور بیمه‌ای خود را با ما به انجام می‌رساند. به هر صورت او از ما توقع دارد که قدردان این وفاداری باشیم. لذا ما می‌توانیم با ارائه فروشندگان خاموش به‌نوعی از این بیمه‌گذار تشکر کنیم. و نشان بدهیم که وجودش برای ما ارزشمند است.

ماهاتما گاندی می‌گوید:

مشتری بهترین بازدیدکننده در محدوده ماست.او به ما وابسته نیست.ما به او وابسته‌ایم.مزاحم کار ما نیست. هدف کار ماست. یک بیگانه در کار ما نیست. بخشی از ماست.ما با انجام کار او لطفی در حق او نمی‌کنیم.اوست که با فراهم کردن این فرصت به ما لطف می‌کند.

لذا با در نظر گرفتن همین گفته مهاتماگاندی باید متوجه شد که بیمه گذاران می توانند به دفاتر دیگر نیز مراجعه کنند. و اگر پیش ما می آیند لطف می کنند. و باید قدر دان این لطف بود.

فروشندگان خاموش و رشته‌های بیمه‌ای

 ما می‌توانیم برای هر یک از محصولات بیمه‌ای خود یا هر بیمه یک فروشندگان خاموش جداگانه طراحی و ارائه کنیم. برای مثال ما می‌توانیم برای بیمه‌های اتومبیل فروشندگان خاموشی را ارائه کنیم که در ارتباط با اتومبیل هستند. یا کاربرد بیشتری برای استفاده در اتومبیل دارند. در این رابطه جلدهای بیمه شخص ثالث مرغوب یکی از فروشندگان خاموش است که اکثر فروشنده‌های بیمه آن را ارائه می‌کنند.

فروشندگان خاموش و مناسبت‌ها

می‌توانیم برای مناسبت‌های مختلف فروشندگان مختلفی فراخور آن مناسبت ارائه کنیم. مناسبت‌های از قبیل تولد بیمه گذران عمده، روز زن برای بیمه‌گذاران خانم و روز مرد برای بیمه‌گذاران عمده آقا، روز مهندس برای مهندسینی که با ما فعالیت می‌کنند. و یا حتی نمی کنند . شاید تصور کنیم که تولید و ارائه فروشندگان خاموش هزینه گزافی را به ما تحمیل می‌کند. باید عرض کنم با بودجه‌بندی مناسب می‌توانیم این‌گونه تولیدات را حتی به آشنایان و بیمه‌گذارانی که در تولید این‌گونه محصولات فعالیت دارند سفارش بدهیم تا تولید کنند.

هم هزینه کمتری از ما دریافت می کنند. و می توان با آنان یک بازاریابی همکارانه داشته باشیم. بدینصورت  که شما همکاران خود را به ایشان معرفی می کنید و در قبال تخفیفت مناسبی برای  تولیدات خود دریافت می کنید.

فروشندگان خاموش و فروش بیمه

بارها این مطلب را عرض کرده‌ام که هر برگ کاغذی که از دفتر شما خارج می‌شود. و یا هر بسته‌بندی یا بیمه‌ای که از دفتر شما خارج می‌شود. باید به‌نوعی برای شما بازاریابی کند. و باعث گردد که بیمه‌گذاران جدیدی جذب دفتر شما شود. وقتی فروشندگان خاموش ارائه می‌کنید. باید در طراحی آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. تا خود همین فروشندگان خاموش برای شما بیمه بفروشند. این کار زمانی اتفاق می‌افتد که شما بر روی فروشندگان خاموش از عنوان‌های تبلیغاتی مناسب برای فروش استفاده کنید. و راه‌های ارتباط با خودتان را در آن‌ها به نحو صحیح بیان کنید. بیمه فروش در مقالات خود راز نوشتن تبلیغات پرفروش را بیان نموده است. و همچنین عنوان‌های برای تبلیغات فروش ارائه نموده است. آن‌ها را در سایت بیمه فروش جستجو و مطالعه کنید.

ارائه سفیران فروش شما  چه در روزهای پایانی سال و چه به خاطر مناسبت‌های مختلف یکی از راهکارهای بسیار مؤثر برای تشکر از بیمه‌گذاران و ماندگار نمودن نام نمایندگی و نام خودتان در ذهن بیمه‌گذاران است. همچنین یکی از راه‌های جذب بیمه‌گذاران جدید به‌حساب می‌آید. مجدداً بیان می‌کنم اگر ارائه فروشندگان خاموش از طرف ما صورت نگیرد. رقبا میدان برای عرض‌اندام کردن نزد بیمه‌گذاران ما پیدا خواهند کرد.

موفق باشید – گروه آموزشی بیمه فروش (جهانشاه محرابیان)

نویسنده : جهانشاه محرابیان

منبع : بیمه فروش

 

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید