تبلیغاتمقالات

چگونه عنوان های بنویسیم که سبب افزایش فروش بیمه شوند ؟

چگونه عنوان های بنویسیم که سبب افزایش فروش بیمه شوند ؟

تاکنون آگهی ها و برگه های تبلیغاتی زیادی نوشته اید و پخش کرده اید که معمولا یا نتیجه بخش بوده اند یا اینکه نتیجه بخش نبوده اند. یکی از بزرگترین دلایل شکست آگهی تبلیغاتی و برگه های تبلیغاتی انتخاب نامناسب عنوان است . به عبارت ساده تر زمانیکه یک آگهی یا برگه تبلیغاتی عنوان مناسبی ندارد نتیجه مورد نظر  بدست نخواهد آمد پس بیشترین تاثیر در برگه های آگهی تبلیغاتی یا نوشته تبلیغاتی به عهده عنوان است شما با نوشتن یک عنوان مناسب می توانید خواننده را به خواندن نوشته تبلیغاتی خود علاقمند سازید.

باید عرض کنم که 90درصد موفقیت یا شکست هر پیشنهاد فروش بیمه ای چه در آگهی و چه در برگه تبلیغاتی بستگی به نوع عنوان آن است . بنابر این فکر می کنم عنوان بهترین راه حل برای شروع باشد .

دیوید اوگیلوی می گوید : عنوان نویسی زمینه ای است که آگهی نویسان حرفه ای در نوشتن تبحر دارند، امامن کسی را نمی شناسم که هنر عنوان نویسی را به شکل کاربردی بیاموزد.

جان کاپلر می گوید : بسیاری از افراد ،بطور میانگین عنوان ها را پنج برابر بیشتر از متن اصلی می خوانند. به این معنی که مگر با کمک عنوان ها بتوانید محصول خود را بفروشید،در غیر اینصورت 90درصد پول خود را هدر داده اید.

من بیمه فروش به شما راهکاری ارائه می دهم که با به کار بستن آن در نوشتن عنوان های کارآمد ، بتوانید میزان فروش بیمه های خود را افزایش دهید.

هنگام نوشتن یک آگهی سعی کنید عنوان های بسیار و متعددی بنویسید .ساعت ها یا در صورت لزوم روزهایی را صرف نوشتن عنوان کنید .اگر بطور اتفاقی عنوانی به ذهن شما خطور کرد آن را یا دداشت کنید .

نوشتن عنوان چه تاثیری می تواند در فروش بیمه داشته باشد ؟

یک عنوان بیمه ای به دلایل زیادی از اهمیتی ویژه برخوردار است زیرا :

توجه را به خود جلب می کند

سود زیادی در بر دارد

علاقه خواننده را بر می انگیزد

پیشنهاد را بهتر مطرح کرده یا اینکه محصول بیمه ای را بیشتر معرفی می کند.

یک عنوان خوب ، 17 برابر کاربردی تر از یک عنوان معمولی است .

این امر درباره متن اصلی نیز کاملا صادق است .

رهنمودهایی برای یک عنوان خوب

اگر در فروش بیمه وعده ای می دهید باید این وعده باور کردنی باشد.

هیچ گاه بیش از 17 کلمه برای عنوان استفاده نکنید .

برای عنوان از گیومه استفاده کنید چون بیشتر در ذهن می ماند و بیشتر جلب توجه می کند .

اگر از یک عکس استفاده می کنید عنوان را در زیر آن قرار دهید

چگونه عنوان های کاربردی بنویسیم ؟

محصول بیمه ای خود را جز به جز مرور کنید و محصول بیمه ای را از دید یک بیمه فروش ببینید و تمام امتیازات و منافع محصول بیمه ای را از دید یک بیمه گذار ارزیابی کنید .

منافع و امتیازات محصول بیمه ای که می خواهد تبلیغ کنید را شناسایی کنید،وقتی آن ها را شناسایی کردید بر روی امتیازات محصول بیمه ای تاکید داشته باشید منافع و امتیازها هر دو مهم هستند ولی چون خرید ها بر اثر احساس صورت می گیرد و 90درصد افراد براساس احساساتشان عمل می کنند. امتیازات ، به برانگیختن احساسات کمک می کند و آنگاه فرد تصمیماتش را با استفاده از منطق توجیه می کند.

شاید سوال کنید امتیاز چیست باید عرض کنم ؛امتیاز همان ویژگی خاص محصول بیمه ای است که فرد را به خریدن محصول تحریک می کند به عبارت ساده تر آن ویژگی خاص که فرد را قلقلک می دهد تا محصول بیمه ای را بخرد.

چگونه امتیاز را در محصول بیمه ای شناسایی کنیم ؟

محصول بیمه ای را مرور کنید و بعد ببینید که چه امتیازات یا ویژگی های دارد بعد امتیاز یا ویژگی محصول بیمه ای خود را به ترتیب بنویسید بهترین کار آن است قوی ترین امتیازی که در نوشته های خود پیدا می کنید، می تواند بهترین عنوان باشد .

شما با این کار از رقبا پیشی می گیرید چون بسیاری از فروشنده های بیمه از امتیازهای محصول بیمه ای خود غافل هستند در صورتیکه شما آن ها راشناسایی کرده اید و قویترین امتیاز را در عنوان تبلیغ خود جا داده اید.

برای مثال شما می خواهید برای فروش بیمه عمر آگهی یا برگه تبلیغاتی تهیه کنید در ابتدا بیمه عمر شرکت متبوع خودتان را بررسی و مرور کنید و ویژگی ها یا امتیازه های خاص بیمه عمر شرکت متبوع خودتان را به ترتیب بنویسید آن ویژگی یا امتیازی که در بیمه عمر شرکت متبوع شما  از همه قوی تر است را برای عنوان انتخاب کنید.

شما همینطور که محصول بیمه ای خودتان را بررسی می کنید و امتیازها و ویژگی ها را به ترتیب می نویسید می توانید  عنوان های بسیاری را انتخاب کنید چون امتیازاتی که جداکرده اید هریک می توانند برای عنوان انتخاب شوند ولیکن باید قوی ترین امتیاز را برای عنوان انتخاب کنید و از امتیازها و ویژگی های جدا شده استفاده کنید تا متن آگهی را بنویسید . کل مطالب باید مملو از شرح امتیازات باشد. هنگام نوشتن متن اصلی هم باید قوی ترین امتیازات را برحسب اولویت در ابتدای متن قراردهید .

امتیازها یا ویژگی های مثل هیجان ، قدرت و اشتیاق را در فهرست امتیازات قرار دهید. از  وعده های مطرح شده در عنوان با محصول بیمه ای مطمئن شوید . اگر کوچکترین شکی دارید ،آن را تصحیح کنید .

پیش از انتخاب عنوان اصلی ، عنوان های دیگر را نیز امتحان کنید و حتی بعد از انتخاب عنوان اصلی لازم است که عنوان های جدیدی برای مقایسه با عنوان انتخابی مورد استفاده قرار گیرد .

به دو دلیل این را عرض می کنم

دلیل اول
اینکه شاید بتوانید عنوان بهتری پیدا کنید
دلیل دوم

بعد از مدتی عنوان شما خسته کننده می شود و باید آن را عوض کنید البته این کار را نباید خیلی زود انجام دهید . خود شما خیلی زودتر از بیمه گذاران از عنوان خسته می شوید ولی اگر عنوان دارد فروش می کند و کاربردی است هرگز ، هرگز آن را عوض نکنید. مگر اینکه بتوانید نتایج را با یک عنوان دیگر بهتر از حال حاضر کنید .

عنوان تصویری

به عنوان خود بصورت تصویری فکر کنید  و ببینید کدام تصویر مطابقت بیشتری با عنوان شما دارد از همان تصویر در آگهی یا برگه تبلیغی خود استفاده کنید این گفته که یک عکس به هزاران کلمه می ارزد در اینجا صحت دارد و صدق می کند.

باید که عکس و عنوان با هم همخوانی داشته باشند و با هم کار کنند.به عبارتی دیگر عکس باید روی عنوان شما تاکید داشته یاشد.

یا دتان باشد عکس نمی تواند جانشین عنوان شود اما یک عنوان صرف نظر از خوب بودن عکس ، مسئولیت بیشتری بر عهده دارد.شما می خواهید بیمه گذاران متن را بخوانند باید بتوانید آنها را وادار کنید که متن تبلیغ را بخوانند متن باید مستقیم زیر عکس و دقیقا پس از شرح تصویر قرار گیرد.

نکات مهمی که باید رعایت کنید  

از عنوان هایی که تنها کنجکاوی را بر می انگیزند ، اجتناب کنید. آگر عنوان با محصول بیمه ای یا سود حاصل از استفاده محصول بیمه ای ارتباط پیدا نکند ، خواننده احساس تضاد می کند و از خواندن ادامه مطلب دست می کشد.

یک عنوان خوب ، نخستین گام در تحریک خواننده است .این عنوان باید احساس خواننده را برانگیزد ودرخواننده هیجان ،ترس یا احتیاط ایجاد کند. عنوان باید ایجاد انگیزه کند. از افعال زمان حال استفاده کنید ، نه زمان آینده زیرا زمان حال به وعده ی عنوان اهمیت بیشتری می بخشد و وعده را قابل قبول تر می کند.

شاید این تبلیغات را دیده باشید « با پرداخت 20قسط بازنشسته شوید »  این عنوان چون به آینده تعلق دارد تاثیر کمتری می گذارد ولیکن اگر از افعال زمان حال استفاده شود تاثیر بمراتب بیشتری خواهد داشت .

سعی کنید از اول شخص یا دوم شخص استفاده کنید

از افعالی استفاده کنید که پر رنگ ، قوی و ضروری است . از کلماتی کوچک استفاده کنیدکه تصاویری را در اذهان تداعی می کنند. بیشتر صفات وقید ها را حذف کنید؛ از این ها باید در متن اصلی استفاده شوند، درجایی که متن آن ها را به خوبی بیان می کند.

قصد شما از نوشتن آگهی یا برگه تبلیغی فروش بیمه است نه نوشتن یک متن ادبی پر از کلمات و جملات نامفهوم وثقیل . شما باید بتوانید به زبان کاملا ساده و خلاصه و بیان شیوا منظور خودتان را برسانید و امتیازها و ویژگی های محصول بیمه ای را شرح بدهید .

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن