جذب بیمه گذار با پیامک

چگونه از طریق پیامک به جذب بیمه‌گذار بپردازیم؟

چگونه از طریق پیامک به جذب بیمه‌گذار بپردازیم؟

جذب بیمه گذار :‌ یکی از روش‌های بازاریابی برای فروش خدمات بیمه، بازاریابی مستقیم است. یکی از روش‌های بازاریابی مستقیم استفاده از روش بازاریابی پیامکی است، در این رابطه بازاریابی و جذب بیمه‌گذار از طریق پیامک جزء بهترین راهکارها برای ارتباط با بیمه‌گذاران فعلی و ترغیب بیمه‌گذاران بالقوه است، دلیل این روش هم خیلی ساده است، زیرا همه کسانی که بیمه‌گذار ما می‌باشند و یا به صورت بالقوه می‌توانند بیمه‌گذار ما گردند، به تلفن همراه دسترسی دارند.

همه معمولاً یک گوشی تلفن همراه برای خوددارند و آن را همه‌جا همراه خود می‌برند. این یعنی اینکه ما می‌توانیم از طریق پیام کوتاه همواره با شخص بیمه‌گذار در ارتباط باشیم. در نظر بگیریم ما برای دسترسی پیدا کردن به مدیرعامل یک شرکت برای جذب بیمه‌ های شرکت ایشان از هر طریقی اقدام کرده‌ایم ولیکن عواملی باعث گردیده که به ایشان دسترسی پیدا نکنیم حال اگر بتوانیم تلفن همراه این مدیرعامل را به دست بیاوریم (که به دست آوردن آن کار ساده‌ای است که انشا الله طریق به دست آوردن آن را در مقالات بعدی عرض خواهم کرد) می‌توانیم از طریق ارسال پیامک، کاری کنیم که خود شخص مدیرعامل با ما تماس حاصل نماید و یا خواستار برگزاری یک جلسه با ما باشد.

مراقبت 

همچنین ارتباط بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار از اهمیت بالایی برخوردار است هم‌اکنون ما دارای بیمه‌گذاران بالفعلی هستیم که چهارچشمی باید از آن‌ها مراقبت کنیم در غیر این صورت رقبا آن‌ها را از دست ما درخواهند آورد بنابراین می‌طلبد که ارتباط دائمی با بیمه‌گذاران خود داشته باشیم پس نیاز است که حداقل در طول یک ماه از طریق ارسال پیامک‌های ارزشمند برای ایشان این ارتباط را تقویت کنیم.
البته باید در نظر داشته باشیم که تولید محتوای پیامک‌های ارسالی و متون ارسالی اصول خاص خود رادارند. که گروه آموزشی بیمه فروش در مقالات آینده چگونگی تهیه محتوای پیامکی و متن پیامک را طی یکسری مقالات منتشر خواهد نمود.

جذب بیمه‌ گذار از طریق پیامک در بین روش‌های مختلف جذب بیمه‌گذار که در سری مقالات آینده به تک‌تک این روش‌ها اشاره خواهیم نمود و آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد یکی از باصرفه‌ترین و بهترین روش هست، ما فروشنده‌های بیمه می‌توانیم با خرید یک سامانه پیامکی که بهتر است با شماره ثابت دفترمان هماهنگی داشته باشد در روزهای معینی از هفته اقدام به ارسال پیامک برای افراد دارای تلفن همراه در منطقه فعالیت خود بنماییم امروزه سامانه‌های پیامکی دارای امکانات گسترده‌ای گردیده‌اند که ما فروشندگان بیمه می‌توانیم از آنان به نحو احسن برای فروش بیشتر بیمه و حفظ بیمه‌گذاران خود استفاده نماییم. البته باید متذکر شد که این روش باید به‌طور مستمر مورداستفاده ما قرار گیرد تا تأثیر خود را بهتر نمایان سازد. پس بهتر است برای این کار اقدامات زیر را انجام دهیم.

پیامک‌های ارزشمند

جذب بیمه گذار : منظور از پیامک‌های ارزشمند پیامک‌های است که بدرد بیمه‌گذاران بالفعل ما بخورد به عبارت ساده‌تر در این‌گونه پیام‌ها باید منافع بیمه‌گذاران را در نظر گرفت نه اینکه منافع خودمان را در نظر بگیریم. برای مثال اگر پیامی با این مضمون ارسال گردد که (نمایندگی …. صدور انواع بیمه در کوتاه‌ترین زمان تلفن …) این پیام به دلیل خبری بودن آن معمولاً موردپذیرش واقع نمی‌گردد و بازخور چندانی به فروشنده بیمه ارسال‌کننده نخواهد داد در صورتی که همین پیام را به صورت بهتری می‌توان نوشت و آن را ارسال نمود تا موردپذیرش بیمه‌گذاران واقع گردد و بازخور خوبی برای ارسال‌کننده داشته باشد. خلاصه کلام اینکه برای ارسال پیام‌های کوتاه باید منافع بیمه‌گذاران را در نظر بگیرید و در پیام ما منفعتی برای بیمه‌گذار وجود داشته باشد تا مورد استقبال و پذیرش قرار بگیرد.

استراتژی بازاریابی پیامکی خود را طراحی کنیم.

برنامه‌ای در جهت جذب و حفظ بیمه‌گذار تهیه کنیم. ارتباط ما باید مداوم، مرتبط و اندیشمندانه باشد. به طوری که نام شرکت بیمه متبوعمان، نام شرکت خدمات بیمه‌ای خودمان، نام نمایندگی یا کارگزاری بیمه و محصول بیمه‌ای در ذهن بیمه‌گذار باقی بماند. بدون داشتن برنامه نمی‌توانیم موفقیت چندانی در بازاریابی پیامکی به دست آوریم. برای این کار برای یک دوره کوتاه مدت حداقل یک تا سه ماه برنامه بازاریابی پیامکی خود را آزمایش کنیم و بازخور آن را ببینیم.

هرگز بدون بخش‌بندی بازار و انتخاب بازار هدف اقدام به ارسال پیامک نکنیم.

برای تبلیغ محصول بیمه‌ای موردنظرمان ابتدا بازار خود را بخش‌بندی کنیم.

 بعد از بین این بخش‌ها، بازار هدف خود را انتخاب کنیم .

برای مثال می‌خواهیم برای فروش بیمه عمر پیام ارسال کنیم .در کل شهرمان یا برای خانم یا برای اصناف ما ابتدا شهر را به چندین منطقه یا محله تقسیم می‌کنیم. و بعد منطقه یا محله خودمان را به عنوان بازار هدف انتخاب می‌کنیم. و پیام خود را ارسال می‌کنیم. اگر حتی می‌خواهیم پیامک انبوه منطقه‌ای ارسال کنیم .ابتدا به امر، یک منطقه موردنظر را مشخص کنیم.. بعد اقدام به ارسال پیامک انبوه به این منطقه کنیم. این‌که بخواهیم به صورت انبوه و رندم پیامک ارسال کنیم. همانند آن است که ما تعدادی تیر داشته باشیم، بخواهیم در یک اتاق تاریک که هیچ نوری وجود ندارد. تیرهای خود را به هدف بزنیم. چون نوری وجود ندارد. و ما هدف را به خوبی نمی‌بینیم. و اطلاعی از محل دقیق هدف نداریم. معمولاً از بین تعداد تیری که پرتاب می‌کنیم. تعداد بسیار کمی به هدف اصابت می‌کند.

مخاطبان را ترغیب کنید که در برنامه پیامکی شما عضو شوند.

این امکان در اکثر سامانه‌های پیامکی وجود دارد که افراد با ارسال یک حرف مشخص یا یک شماره خاص می‌توانند در سامانه پیامکی ما عضو شوند. پس متون را برای ترغیب تهیه کنیم و در فواصل مختلف آن‌ها را ارسال کنیم تا بیمه‌گذاران بالقوه ترغیب به عضویت در سامانه ما گردند بعدازاینکه آنان عضو شدند از طریق جمع‌آوری شماره‌ها می‌توانیم به‌آسانی با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. متون ترغیبی در ارتباط با بیمه برای این قسمت را می‌توانید در مقالات گروه آموزشی بیمه فروش در وبسایت بیمه فروش مطالعه و تهیه کنید

 یک شماره اختصاصی داشته باشیم.

یک شماره اختصاصی برای ارسال پیامک داشته باشیم معمولاً بهتر است شماره ثابت دفترمان باشد. این امر باعث می‌شود شماره دفترمان بهتر شناخته شود و در ذهن بیمه‌گذاران باقی بمانند وبر اثر استمرار ارتباط به‌نوعی برای بیمه‌گذاران قابل‌شناسایی باشد یادمان باشد برای اینکه فراموش نشویم و از طرف بیمه‌گذاران به فراموشی سپرده نشویم باید همیشه در دسترس آن‌ها باشیم و به بهانه‌های مختلف خودمان را به یاد آن‌ها بیاوریم به همین دلیل اگر شماره سامانه پیامکی ما هماهنگ با شماره تلفن دفترمان باشد بعد از مدتی بیمه‌گذاران این شماره را خوب می‌شناسند و به آن توجه بیشتری می‌کنند و آن را از شماره سامانه‌های تبلیغاتی تشخیص می‌دهند ضمن اینکه شماره کوتاه نقش مؤثرتری در بازاریابی پیامکی دارد. بعد از مدتی بسیاری از آن‌ها ما را با آن شماره اختصاصی می‌شناسند و تعدادی هم شماره پیامکی ما را در حافظه تلفن همراه خود ثبت می‌نمایند.

یک محصول بیمه‌ای را معرفی کنید

جذب بیمه گذار :‌ سعی کنید در پیامکی ارسالی خود در طول مدت یک ماه هر هفته یک محصول بیمه‌ای را به صورت درست معرفی کنیم و با توجه به پاسخ‌گویی مخاطبان و بیمه‌گذاران و اطلاعاتی که از طریق تماس با آن‌ها به دست می‌آوریم آن‌ها را بهتر بخش‌بندی کنیم. با این کار می‌توانیم بهتر و مناسب‌تر پیام‌ها را تنظیم کنیم و محصولات بیمه‌ای خود را مطابق با نیاز هر بخش از بیمه‌گذاران به آن‌ها معرفی کنیم.

از امکانات سامانه پیامکی به نحو احسن استفاده کنیم.

اکثر سامانه‌های پیامکی به ما این امکان را می‌دهند که پیامک‌های خود را بر اساس منطقه، کد پستی، سن و جنسیت مخاطبین خود ارسال کنیم. ما با انتخاب یکی از تقسیم‌بندی‌ها با توجه به متن از پیش طراحی‌شده اقدام به ارسال پیامک انبوه می‌نماییم و بازخورد اقدام خود را مشاهده و ثبت می‌کنیم. حتی اگر تاکنون بر اساس اطلاعات بیمه‌گذاران خود اقدام به ارسال پیامک می‌کردید پیشنهاد می‌کنم از این امکانات استفاده کنید و از این طریق هم ارسال پیامک داشته باشید به این دلیل که بسیاری از مخاطبین اگر علاقه‌مند به محصولات بیمه‌ای ما باشند از وجود ما در منطقه خود باخبر می‌شوند. البته در این مورد بخش‌بندی و با انتخاب بازار هدف را فراموش نکنیم.

دائما از مخاطبین خود اطلاعات جمع‌آوری کنیم.

جذب بیمه گذار : می‌توانیم به مخاطبین خود اعلام نماییم که اگر نیاز به مشاوره بیمه‌ای دارند یا اطلاعاتی درزمینهٔ دریافت خسارت نیاز دارند حرف خاص یا یک عدد را برای ما ارسال کنند. و یا اخبار مختلف صنعت که در آن برای بیمه‌گذار منفعتی وجود دارد را به اطلاع ایشان برسانیم و از آن‌ها درخواست کنیم که اگر نیازمند اطلاعات بیشتر هستند یک حرف خاص و یا عدد خاصی را ارسال کنند. به‌نوعی بازاریابی اجازه‌ای انجام بدهیم از بیمه‌گذاران اجازه بگیریم که بر روی آن‌ها بازاریابی انجام بدهیم و نیازهایشان را شناسایی کنیم و بعدازآن به نیاز آن‌ها پاسخ بدهیم.
می‌توانید از مخاطبین بخواهید که در صورتی که تمایل داشته باشند ما موعد تمدید بیمه‌نامه‌هایشان را به ایشان یادآوری کنیم.

پیام ترغیبی 

با این کار می‌توانیم اطلاعات بیمه‌گذاران را جمع‌آوری کنیم. فکر نکنید چون الآن شرکت‌های بیمه یا بیمه مرکزی این کار را انجام می‌دهند دیگر نیازی نیست که ما این کار را انجام بدهیم بلکه پیام‌های شرکت و بیمه مرکزی فقط یک پیام اطلاع‌رسانی است در صورتی که پیام‌های ما باید پیام ترغیبی باشد که از دل این پیام‌ها بیمه‌گذاران بیشتری جذب شوند. پیام‌های ترغیبی در این مورد را می‌توانید در وبسایت بیمه فروش و مقالات مربوطه مطالعه کنید. اگر بخواهیم به امید شرکت و بیمه مرکزی باشیم شاید به هزاران دلیل در آینده نزدیک این اطلاع‌رسانی نیز قطع شود و آن هنگام این ما هستیم که بیش‌ترین ضرر را خواهیم کرد به دلیل اینکه خودمان کوتاهی کرده‌ایم.

یک ارائه‌دهنده خوب را انتخاب کنید.

جذب بیمه گذار : خیلی مهم است که به این مطلب توجه کنیم باید یک ارائه‌کننده خوب سامانه پیامکی را انتخاب کنیم که همه امکانات موردنظر ما را در سامانه خود داشته باشد تا بتوانیم از طریق امکانات بهینه سامانه بهتر به جذب بیمه‌گذار بپردازیم پس سعی نکنیم بدون مطالعه و بر اساس تبلیغات فقط سامانه پیامکی خود را انتخاب نماییم سامانه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم و سامانه‌ای را انتخاب کنیم که بیش‌ترین و به‌روزترین امکانات را داشته باشد حتی اگر مجبور باشیم مبلغ بیشتری در این رابطه بپردازیم. این به نفع ماست. سامانه‌ای انتخاب کنیم که بانک اطلاعاتی از مخاطبین بر اساس منطقه، صنف، جنس، و… در اختیار ما قرار بدهد و از سامانه ما به نحو احسن پشتیبانی کند. و در هرزمانی پاسخگوی مشکلات نیاز ما باشد.

بودجه در نظر بگیریم.

بودجه‌ای را برای بازاریابی پیامکی خود در ماه در نظر بگیریم. انحراف مساعد یا نامساعد آن را در نظر داشته باشیم.

اگر میزان حق بیمه‌ای که در طول یک دوره از محل بازاریابی پیامکی به دست می‌آوردیم. بیش از هزینه پیامک‌های ارسالی است .این انحراف مساعد است. تبریک باید گفت. بودجه را تقویت کنیم. و با تلاش بیشتر به کار ادامه بدهیم. ولیکن اگر عکس این مطلب اتفاق افتاد. ناامید نشویم. یک جای کار ما می‌لنگد. برنامه را کنترل کنیم. و تلاش خود را بیشتر کنیم. انتظار نداشته باشیم. تا شروع کردیم. سیل بیمه‌گذاران به سوی ما سرازیر شود. هر کاری زمان می‌برد. پس صبر پیشه کنیم. و به تلاش بیشتر و مداوم بپردازیم. نتایج را باید ثبت کنیم. تا بتوانید در آینده بهتر تصمیم‌گیری کنید. این خیلی مهم است. اگر نتایج را ثبت نکنیم. در آینده نمی‌توانیم تصمیم‌های درست بگیریم .باید یکسری اطلاعات از عملکرد گذشته امان داشته باشیم. تا بر اساس آن‌ها برای آینده امان بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم. پس حتماً اطلاعات و نتایج را ثبت کنیم.

متون پیامکی باید تأثیرگذار باشد.

جذب بیمه گذار : همان‌طور که قبلاً عرض کردم به این متن پیامکی توجه کنید ” صدور انواع بیمه در نمایندگی …. تلفن …..” مسلماً این متن نمی‌تواند تأثیر چندانی در فروش ما داشته باشد. باید متونی را انتخاب کنیم که در آن منافع بیمه‌گذار وجود داشته باشد باید از دید بیمه‌گذار به متون نگاه کنیم اگر هم‌اکنون یک پیامک بر روی گوشی شما ارسال شود که فقط معرفی باشد و هیچ‌گونه منفعتی در آن برای شما وجود نداشته باشد با آنچه می‌کنیم سریع از روی گوشی آن را حذف می‌کنیم یا به آن توجه ای نمی‌کنیم و بعد از یک مدت اگر از همان شماره پیامی ارسال شود نخوانده آن را پاک می‌کنیم درحالی‌که اگر متونی ارسال گردد که حامل منفعتی باشد نه‌تنها آن را می‌خوانیم بلکه به آن نیز جواب می‌دهیم و در آینده نیز اگر از همان شماره برای ما پیام ارسال شود سریع آن پیام را باز می‌کنیم و می‌خوانیم.

چگونه متون تأثیرگذار طراحی کنیم؟

چگونگی طراحی متون تأثیرگذار را در محصولی که به نام “متون تأثیرگذار بیمه‌ای “برای شما تهیه دیده‌ایم و کاملاً شرح داده‌ایم. شما می‌توانید این محصول را از طریق سایت بیمه فروش تهیه کنید.
در آخر عرض می‌کنم که این موارد را می‌توان برای نرم‌افزارهای ارسال پیام، شبکه‌های اجتماعی که هم‌اکنون تعداد آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود را با اندکی تغییرات به کاربرد. هرگز نباید تأثیر ارسال پیام‌های خود را از این طریق و راه‌های دیگر دست‌کم بگیریم، باکمی سعی و تلاش و متون ارزشمند و برنامه‌ریزی درست می‌توانیم موفقیت‌های زیادی در بازاریابی و جذب بیمه‌گذار از طریق این روش داشته باشیم.
موفق باشید – جهانشاه محرابیان (بیمه فروش)

نویسنده : جهانشاه محرابیان

منبع : بیمه فروش

میانگین امتیاز ۴.۲ / ۵. تعداد آرا: ۵

1 دیدگاه برای “چگونه از طریق پیامک به جذب بیمه‌گذار بپردازیم؟

دیدگاهتان را بنویسید