برنامه بازاریابیمقالات

سوال چهارم برنامه بازاریابی : اهداف بازاریابی شما برای سال جاری و آینده چیست ؟

برنامه بازاریابی

 

در این قسمت از برنامه شما به دو دسته هدف احتیاج دارید . اولین هدف، اهداف شخصی برای خودتان است چه میزآن درآمد کسب کنید ؟و با این درآمد کسب شده چه اهدافی را دنبال کنید ؟برای مثال شما تا که می خواهید کار کنید؟ از چه زمانی بازنشسته شوید؟ حال برای بازنشسته شدن نیاز به چه مبلغ درآمد در ماه دارید؟ یا اینکه می خواهید ملک و املاکی خریداری کنید و یا اینکه یکسری برنامه های شخصی برای خودتان در نظر گرفته اید .

این اولین اهدافی است که باید برای خودتان مشخص کنید مسلمابعضی از این اهداف کوتاه مدت هستند و بعضی از آنها در بلندمدت می توانید به آن دست پیدا کنید .

دومین دسته از اهدافی که باید مشخص کنید اهدافی  برای کسب و کار بیمه ای خودتان است ولیکن باید بدانید که اهداف شخصی تان با اهداف کسب و کارتان در تناقض نباشند قصد دارید چند سال دیگر بازنشسته شوید و دیگر کار نکنید ؟ می خواهید کسب و کار بیمه ای خودتان را چقدر گسترده تر کنید ؟ همه این اهداف چه شخصی و چه کاری  از طریق یک سری اهداف کوتاه مدت قابل تحقق است .

نکته بسیار مهم :

اهدافتان باید  معقول و دست یافتنی باشد و بدانید که اهداف معقول و دست یافتنی در بازاریابی ، در آینده نزدیک ، باعث افزایش سرمایه و فروش می شود و سهم بازار شما را افزایش می دهد و همچنین سود دهی شما را بیشتر می کند.

برای تبدیل کردن اهداف بلند مدت به اهداف کوتاه مدت واقعی باید بیش تر تلاش کنید . اهداف کوتاه مدت در چارچوب های زمانی و ارقام مشخصی قرار دارند و قابل دست یابی تر هستند برای مثال شما هدف گذاری می کنید که در سال سیصد و شصت میلیون تومان درآمد داشته باشید  هم اکنون که به آن فکر می کنید یکسری افکار منفی سراغ شما می آیند و به شما نهیب می زنند که با این اوضاع و احوال و شرایط امکان داشتن چنین درآمدی نیست در حالیکه اگر شما همین هدف را به هدف های کوچک تر تقسیم کنید به راحتی به آن دست می یابید حال برای شما مشخص می شود که باید ماهیانه سی میلیون تومان درآمد داشته باشید تا به مبلغ سیصد و شصت میلیون سالانه برسید و باز اگر هدف را تقسیم کنیم می دانیم که باید هفته ای هفت میلیون و پاصد هزار تومان درآمد داشته باشیم و باز اگر تقسیم بندی کنیم متوجه می شویم که باید روزانه یک میلیون تومان درآمد داشته باشیم در این لحظه متوجه می شوید که با تمرکز روی فروش یکسری از محصولات بیمه ای به راحتی می توانید به درآمد روزانه یک میلیون تومان برسید اصلا نگران نباشید شاید تا چندین روز حتی یک ماه به درآمد مورد نظرتان نرسید ولیکن چون هدف مشخص کرده اید و تمرکزتان را روی آن گذاشته اید این اتفاق خواهی نخواهی برای شما خواهد افتاد و روزانه یک میلیون درآمد را کسب خواهید کرد بشرط آنکه مایوس نشوید و اجازه ندهید افکار منفی شما را احاطه کند و شما را از مسیر اصلی خودتان دور کند هر گونه هدف معقول و دست یافتنی را می توانید با تقسیم بندی کردن هدف به اهداف کوچک تر بدست بیاورید مهم آن است که بخواهید و شروع کنید .

اهداف بلند مدت بازاریابی را که می خواهید در طی سال جدید و سه سال آینده به آنها دست پیدا کنید روی کاغذ بیاورید . شک نکنید اگر ننویسید هیچ اتفاقی برای شما نمی افتد پس دست به قلم شوید و اهداف خودتان را بنویسید و بدانید درحالی که طرح بازاریابی تان اولین سال عمرخودش را طی می کند تلاش کنید  اهداف بلند مدت ترو ثابت تری را که بتوانید هم چنان بر روی آنها تمرکز کنید ، پیدا کنید فراموش نکنید که اهداف فروش و سود دهی باید مورد توجه قرار گیرد.

یک مقایسه آماری داشته باشید

یک مقایسه آماری داشته باشید باید تخمین بزنید در سال جاری چه تعداد بیمه نامه می فروشید و پیش بینی کنید با توجه به شرایط در سال های آینده وضعیت فروش بیمه هایتان به چه صورت خواهد بود باید بررسی کنید ببینید چه اتفاقی برای هریک از محصولات بیمه ای شما در سال جاری و آینده اتفاق خواهد افتاد

با توجه به اینکه در کسب و کار بیمه ای میزان کارمزد دریافتی از هر بیمه نامه مشخص است شما به راحتی می توانید درآمد حاصل را محاسبه کنید و برای پیش بینی آینده نیز درصدی به آن اضافه نماید منظور از تجزیه و تحلیل فروش هر محصول بیمه ای آن است که بهترین شرایط فروش ، بدترین شرایط فروش و محتمل ترین شرایط فروش هر محصول بیمه ای را در نظر بگیرید و با توجه به آنها میزان در آمد کسب و کار تان را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید

به نمونه جدول سالیانه زیر توجه کنید :

ماه

فروش به بیمه گذاران جدید

فروش به بیمه گذاران قدیمی

جمع کل

تعداد هدف واقعی اختلاف تعداد هدف واقعی اختلاف تعداد هدف واقعی اختلاف
فروردین
اردیبهشت
خرداد
تیر
مرداد
شهریور
مهر
آبان
آذر
دی
بهمن
اسفند
جمع کل

 

یک جدول میزان فروش سالیانه  تهیه کنید تعداد و میزان فروش هر ماه شامل بیمه گذاران قدیمی همان افرادی که بیمه نامه ها را در سال های قبل خریداری کرده اند و مجددا آنها را تمدید می کنند را در قسمت فروش به بیمه گذاران قدیمی بنویسید

قسمت فروش به بیمه گذاران جدید این جدول مشخص کننده هدف شما برای تعداد و میزان فروش به این بیمه گذاران می باشد ستون دوم این قسمت تعداد و  میزان واقعی فروشی بیمه ای است که اتفاق افتاده است و ستون سوم این قسمت میزان اختلافی است که از تفاضل هدف تعداد و میزان فروش با تعداد و میزان فروشی که  اتفاق افتاده حاصل شده است .

حال قسمت جدول بعدی شامل بیمه گذاران بالقوه ای است که در هر ماه از این سال بیمه نامه های خود را تمدید کرده اند با توجه به اینکه اطلاعات را از قبل دارید می توانید تعداد و میزان فروش آنها را وارد کنید حال  ستون اول تعداد و میزان فروش هدف شما برای تمدید بیمه نامه یا تعداد و فروش بیشتر به بیمه گذار قدیمی در هر ماه است و ستون دوم تعداد و میزان فروش  واقعی است که موفق شده اید اضافه کنید یا اینکه بیمه نامه تمدید نشده و بیمه گذار از پیش شما رفته است و ستون سوم تفاضل تعداد و میزان فروشی است که اتفاق افتاده است با تعدادبیمه و میزان فروشی است که هدف شما بوده است .

حال شما در پایان هر ماه اطلاعات ارزشمندی را دارید که تعداد بیمه ها و میزان فروش ماه را برای شما مشخص می کند این جدول می تواند تصمیم گیری را برای شما آسان تر و بهتر کند و شما به راحتی می توانید اهداف خود را طوری برنامه ریزی کنید که هر ماه تعداد بیمه و میزان فروش تان را بیشتر کنید.

این اطلاعات کمک بسیار زیادی به شما می کند تا بهتر بتوانید اهداف خود را پیاده کنید و روی بیمه های کار کنید که بیشترین درآمد و سود دهی را برای شما داشته باشد و همچنین بیمه های که سود کمتری دارد را کم کم از برنامه فروش خود حذف کنید و یک سبد فروش بهتر و مناسبی را برای خود برنامه ریزی کنید .

تجزیه وتحلیل این جدول چراغ راهنمایی برای تصمیم گیری بهتر و رساندن شما به اهدافی که مد نظر خودتان چه در بخش اهداف شخصی و چه در بخش کسب و کارتان  خواهد بو د.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن