رشد خرید بیمه

ده راهکار برای رشد خرید بیمه در ماه پایانی سال

ده راهکار برای رشد خرید بیمه در ماه پایانی سال : کم کم به ماه و روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و معمولا در ان زمان تعداد مراجعات بیمه گذاران به دفاتر ما بیشتر می شود باید وقت را غنیمت شمرد و در این روزها تعداد فروش بیمه های خود را افزایش داد در این مقاله سعی نموده ام که ده راهکار ساده برای افزایش بیشتر فروش بیمه ها را با زبانی ساده برای شما عزیزان بیان نمایم امیدوارم که با به کارگیری آنها رشد خرید بیمه های دفتر خود را افزایش دهید و کارمزدی چند برابر کسب نمایید .

۱- برای رشد خرید بیمه پیامک منطقه ای ارسال کنید

از طریق پنل های ارسال پیامک اقدام به ارسال پیامک منطقه ای در مناطق نزدیک به دفتر خود کنید این امکان در اکثر پنل های ارسال پیامکی وجود دارد پس زمانبندی مناسبی را انتخاب کنید و یک پیامک تاثیر گذار در فواصل زمانی مناسب برای مناطق نزدیک دفتر خود ارسال کنید نگران این نباشید که اکثر بیمه گذاران پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند هر تعدادی که ارسال شود یک مزیت برای شماست بعدا می توانید بررسی کنید که چه تعداد پیامک ارسال شده است و چه تعداد ارسال نشده است و برای آنانی که ارسال نشده است از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام می توانید ارسال کنید مهم این است که شما در یک هفته سه مرتبه بتوانید برای یک منطقه پیامک ارسال کنید سعی نکنید مناطق زیادی را انتخاب کنید بلکه روی منطقه نزدیک به دفتر خود که دارای تعداد افراد بیشتری است تمرکز کنید.

۲- برای بیمه گذاران سال قبل خود پیامک ارسال کنید

برای بیمه گذاران سال قبل خود که موعد تمدید بیمه اشان است حتما پیامک با نام ایشان ارسال کنید برای مثال بنویسید آقای محرابیان بیمه اتومبیل پراید شما در تاریخ ۵/۱۲/۱۳۷۹ منقضی می گردد برای تمدید به دفتر ما مراجعه کنید یا با شماره …. تماس بگیرید ضمن ارسال پیامک حتما چند روز قبل از اتمام بیمه نامه تماس تلفنی داشته باشید و حتی روز انقضا بیمه نامه نیز تماس بگیرید و بیمه گذار را ملزم کنید که بیمه را با شما انجام بدهد و به دفتر شما مراجعه نماید بیمه گذاران از فروشنده بیمه پی گیری خوششان می آید .

۳- برای بیمه گذاران سال های قبل که نزد شما بوده اند و دیگر مراجعه نکرده اند پیامک ارسال کنید

بیمه گذارانی بوده اند که درسال های ۹۵ و ۹۴و ۹۳ و۹۲ بیمه گذار دفتر شما بوده اند ولیکن بنابر دلایلی از نزد شما رفته اند و بیمه نامه های خود را در جاهای دیگر انجام داده اند حالا وقت آن است که دست به کار شوید و برای آنها پیامک ارسال کنید و حتی با آنها تماس بگیرید و اطلاعات جدید آنها را کسب کنید و از آنها درخواست کنید که مجدد به نزد شما بیایند. شک نکنید که آنها شما را مجددا انتخاب خواهند کردند و از شما بخاطر پی گیری و ارزشی که برایشان قائل می شوید تشکر خواهند نمود حتی اگر مراجعه نکنند همین که مجددا شما خودتان را به آنها یادآوری کرده اید زمینه ای می شود تا ارتباط قطع شده ترمیم گردد.

۴- فرم ارجاعات را در اختیار بیمه گذاران مراجعه کننده قرار بدهید

یک فرم ارجاعات طراحی کنید نمونه این فرم را بنده در سر کلاس ها و سمینارها توضیح داده ام این فرم را دراختیار بیمه گذاران مراجعه کننده قرار دهید و از آنها تقاضا کنید که نام و شماره تماس چند تن از دوستان ، اقوام و آشنایان خود را در این فرم برای شما بنویسند . هر روز فرم ها را جمع آوری کنید و شروع کنید از روی فرم ها با افراد معرفی شده تماس برقرار کنید و از آنها بخواهید که کارهای بیمه ای خود را با شما انجام دهند حتی بیان کنید که فلان بیمه گذار شما را معرفی نموده است و ایشان کارهای بیمه ای خود را با ما به انجام می رساند. کافیست ده درصد افرادی که به شما معرفی شده اند کارهای خود را نزد شما بیاورند این ده درصد را شما در سال قبل نداشتید و امروز آنها را به بیمه گذاران خود اضافه کرده اید.

۵- از بیمه گذاران درخواست کنید که دفتر شما را به دیگران و دوستان وآشنایان و اقوام خود را به شما معرفی کنند

کاری که اکثر فروشنده های بیمه فراموش می کنند به انجام برسانند این است که از بیمه گذار درخواست نمی کنند که دفترشان را به دیگران معرفی کنند و یا اینکه دیگران را به ایشان معرفی نمایند کافیست همین درخواست را از بیمه گذار داشته باشید با توجه به خصوصیات اخلاقی ما ایرانی ها که دوست داریم به همنوعان خود کمک کنیم بسیاری بیمه گذاران از این درخواست شما استقبال می کنند و به راحتی دفتر شما را به دیگران معرفی می نمایند و یا اینکه اطلاعات دیگران را در اختیار شما قرار می دهند امکان دارد شاهد این مطلب باشید که بیمه گذار از نزد شما با دوست خود تماس بگیرید و از ایشان درخواست کنند که بیمه اتومبیل خود را با شما به انجام برساند تعلل نکنید و به همکاران خود گوشزد کنید که حتما این درخواست را از بیمه گذاران داشته باشند. این کار باعث میشود تا رشد خرید بیمه شما به صورت صعودی بالا رود.

۶-سعی کنید تعهدات مالی بالا را بفروش برسانید تا رشد خرید بیمه را افزایش دهید

اکثر کارکنان دفاتر یا فروشنده های بیمه عادت کرده اند که بیمه های اتومبیل را با تعهدات مالی حداقل بفروش برسانند و حتی نرخ دهی را از روی جداول از قبل تعبیه شده به بیمه گذاران اعلام کنند، این کار خطاست. کمی تغییرات ایجاد کنید سه نوع تعهدات بالا را انتخاب کنید و از تعهد حداکثری شروع کنید به نرخ دهی به بیمه گذار و تلاش کنید که بیمه را با حداکثر تعهدات که به نفع بیمه گذار هم هست بفروش برسانید . برای مثال تعهد مالی  ۵۰ میلیونی – تعهدمالی  ۳۰ میلیونی – تعهدمالی  ۱۰ میلیونی .

البته یادتان باشد که گزینه های انتخابی بیمه گذار را زیاد نکنید که نتیجه عکس حاصل می شود و بیمه گذار امکان دارد دفتر شما را ترک کند هرچه گزینه ها کمتر باشد نتیجه بهتر است خود نماینده سعی نماید که بر نحوه ارائه تعهدات به بیمه گذاران توسط همکاران نظارت داشته باشد و ایرادات را رفع نماید. شاید الان پیش خودتان بگویید ای بابا همان تعهدات پایین را هم پول ندارند که بخرند یا قسطی می خواهند اینگونه بیمه گذاران بدرد شما نمی خورند همان بهتر که از نزد شما بروند و شما وقتتان را صرف بیمه گذاران بهتر و مناسب تر کنید .ضمن اینکه این شاید مشکل شما و همکارتان باشد که بیمه گذار سعی می کند حداقل تعهدات و قسطی خریداری نماید اگر فن بیان و توضیحات کامل در اختیار آنها قرار بدهید و وقت صرف کنید خودتان مشاهده می کنید که بیمه گذار براحتی تعهدات بالا و آن هم بصورت نقد را خریداری می کند . پس تعلل نکنید و انجام بدهید تا رشد خرید بیمه خود را افزایش دهید.

۷- از بیمه بدنه نمودن خودرو بیمه گذار غافل نشوید

وقتی برای خودروی بیمه گذار  بیمه شخص ثالث صادر می کنید سریعا مبلغ بیمه بدنه خودرو ایشان را محاسبه کنید و از ایشان درخواست کنید که خودروی خود را نیز بیمه بدنه کنند دو حالت وجود دارد یا قبول می کند که شما کار را به انجام می رسانید و یا اینکه قبول نمی کند شما اطلاعات تماس این بیمه گذار و اطلاعات خودروی ایشان را دارید مبلغ بیمه بدنه محاسبه شده را در طی روزهای آتی با یک پیامک تاثیر گذار پیامک می کنید یا مجددا تماس تلفنی می گیرید و اعلام می کنید که خودروی خود را بیمه بدنه کنند نگران نباشید بیمه گذار از دست شما عصبانی نمی شود او برای تصمیم گیری نیاز به پی گیری دارد که اگر شما پی گیر شوید حتما تصمیم خواهد گرفت و خودرو خود را بیمه بدنه نیز خواهند نمود. پس فرصت معرفی بیمه بدنه و بیمه بدنه نمودن خوردو بیمه گذار مراجعه کرده به دفتر خودتان را از دست ندهید. زیرا این فراموشی منجر به کاهش رشد خرید بیمه های موجود در دفتر شما خواهد شد.

۸-سعی کنید در کنار بیمه های اتومبیل بیمه های حوادث انفرادی و خانواده را نیز بفروش برسانید

با توجه به اینکه اکثر بیمه گذاران در ایام تعطیلات نوروز به مسافرت می روند و ماه پایانی سال معمولا ماه خرید است و جو خرید در شهرها حاکم است در کنار بیمه های اتومبیل سعی کنید بیمه حوادث انفرادی و خانواده را برای بیمه گذاران به نحو احسن توضیح بدهید و آنها را نیز بفروش برسانید حتی می توانید بیمه عمر بفروش برسانید و بیان کنید که یک سال دیگر به همین راحتی از عمر گذشت بهتر نیست که یک بیمه عمر داشته باشند و برای آینده خود اندوخته ای جمع آوری نمایند نگران نباشید هستند بیمه گذاراتنی که از پیشنهادات شما اسقبال کنند ضمن اینکه خود شما با پیشنهاد دادن در این کار مهارت خاصی را کسب خواهید و براحتی می توانید بیمه گذاران را نتقاعد کنید تا بیمه های که برایشان نفع دارد را از شما خریداری نمایند کافیست شروع کنید تا خودتان مشاهده کنید که چقدر به راحتی بیمه نامه بفروش می رسانید .

۹- تلاش کنید منازل مسکونی بیمه گذار را به همراه بیمه های اتومبیل بیمه کنید

ماه پایانی سال ماهی است که مراجعه بیمه گذاران معمولا بیشتر از سایر ماه ها به دفاتر شماست ومعمولا اکثر قریب به اتفاق بیمه گذاران در ایام تعطیلات نوروز به مسافرت می روند و منازلشان خالیست و دغدغه خالی بودن منازل خود را دارند کافیست در کنار بیمه نمودن خودرو ایشان به آنها پیشنهاد بیمه نمودن منازل مسکونی با پوشش سرقت بدهید و خیال آنها را از بابت پوشش سرقت وسایلشان در نبودشان راحت کنید بسیاری از آنها استقبال خواهند کرد و به راحتی بیمه آتش سوزی منازل مسکونی با پوشش سرقت را از شما خریداری خواهند کرد

البته دچار این اشتباه نشوید که بایک تعهد خاص و با یک حق بیمه خاص منازل همه بیمه گذاران را بصورت ناقص بیمه نمایید بلکه با توجه به خواسته های بیمه گذار و حق بیمه ای که خواهان پرداخت است پوشش های مناسب را در نظر بگیرید و بیمه نامه را صادر کنید . بسیار مشاهده شده است که نماینده های بیمه یک حق بیمه خاص با یک تعهد خاص را مدنظر قرار می دهند و حتی در تبلیغات خود آن را تبلیغ می کنند و همه بیمه گذاران را با همان تعهدات تحت پوشش قرار می دهند برای مثال« با ده هزار تومان منزل خود را بیمه آتش سوزی کنید» این عمل فرصت های بیشماری را از شما سلب خواهند نمود و همچنین بیمه نامه با پوشش های مناسبی صادر نخواهید کرد و اگر بیمه گذار دچار حادثه شود متاسفانه نمی تواند به خسارت واقعی خود برسد در نتیجه محصول بیمه ای شما را بی ارزش حساب می کند و فکر می کند که ضرر وزیان کرده است که با شما کارهای بیمه ای خود را به انجام رسانده است

۱۰- شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

در این ماه پایانی سال حضور فعالی در شبکه های اجتماعی داشته باشید و حتی الامکان سعی کنید افراد ساکن در شهر خود را جزو دنبال کننده های خود قرار بدهید و تبلیغات بیمه ای تاثیر گذار خود را در این شبکه های اجتماعی قرار بدهید مطلبی که نباید فراموش کنید این است که آدرس پستی دفاتر و اطلاعات تماس دفاتر خود را بطور کامل و صحیح در تبلیغات خود قرار بدهید . در سمینارها و کلاس ها عرض کردم که صفحاتی که در شبکه های اجتماعی درست می کنید باید مربوط به فعالیت بیمه ای باشد و از قراردادن عکس های خانوادگی و مسایل خانوادگی و شخصی بر روی آنها جدا خودداری نمایید یادتان باشد که برای هیچ کس مهم نیست

visiter le site web

که من امروز ناهار را بادوستم در فلان رستوران صرف کرده ام یا برای هچ کس مهم نیست که هم اکنون در کنار دریای خزر یا خلیج همیشه فارس به سر می برم که آنها را روی صفحات شبکه های اجتماعی خود قرار بدهم .

برای بیمه گذار  این مهم است که شما چه نفعی به ایشان می رسانید و اگر بخواهد کار بیمه ای خود را با شما انجام بدهد چه مزایا و نافعی کسب می کند ایشان اطلاعاتی درارتباط با بیمه و مشکلات بیمه ای خود از شما می خواهد و بر روی صفحات شبکه های اجتماعی به دنبال این اطلاعات است نه اینکه ببیند شما ناهار را باکی صرف کرده اید یا الان درکجا تشریف دارید و دارید خوش می گذرانید این مطالب را بگذارید برای صفحه های کاملا شخصی خودتان نه صفحات فعالیت حرفه ای تان پس دقت لازم را در این ارتباط داشته باشید . در ضمن تبلیغاتی را به انجام نرسانید که برایتان ضد تبلیغ باشد و غیر حرفه ای بودن را القا نماید سعی نکنید تبلیغات دیگران را کپی کنید و با اطلاعات خودتان ارسال کنید وقت بگذارید و تبلیغات خلاقانه خلق کنید و با اطلاعات خود ارسال کنید.

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

نویسنده : جهانشاه محرابیان

منبع : بیمه فروش

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

4 دیدگاه برای “ده راهکار برای رشد خرید بیمه در ماه پایانی سال

  1. مهدی مقصودی گفته:

    بسیار عالی جناب محرابیان… دست مریزاد شاید حدود ۴ یا ۵ مورد از این موارد رو انجام میدادم اما باقی موارد رو متاسفانه نمتونستم انجام بدم سعی میکنم اونا رو هم به فعالیتهای بعدیم اضافه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید