افزایش فروش بیمه

راه های افزایش فروش بیمه در اسفند ماه(قسمت اول)

راه های افزایش فروش بیمه در اسفند ماه(قسمت اول): در این ماه تعداد مراجعه و تماس  بیمه گذاران با دفاتر بیمه افزایش می یابد. لذا باید از این فرصت طلاپی استفاده نمود. جذب بیمه گذار بیشتر داشت و همچنین فروش بیشتری را ایجاد نمود.

در این مقاله راهکارهایی ارائه می گردد تا با بکارگیری آنها هم بیمه گذار بیشتری جذب گردد و همچنین فروش بیمه بیشتری را تجربه کنید. در نهایت درآمد مناسبی در این ماه پایانی سال داشته باشید.

ارایه راهکارهای این مقاله می تواند در سال جاری نیز مورد استفاده شما قرار گیرد. به کار گیری آنها در همین ماه پایانی سال زمینه آن را ایجاد می نماید تا تبدیل به یک عادت ارزشمند برای شما گردد.

پس با من بیمه فروش تا انتهای این مقاله همراه باشید تا این  راهکارها را فرا بگیریم و از آنها در این فرصت باقی مانده وحتی سال جدید بنحو احسن استفاده کنیم.

 

اطلاع رسانی کنید.

شاید بیش از دو یا سه دهه کمتر یا بیشتر باشد که فعالیت بیمه ای دارید و فکر می کنید همه همسایگان از وجود دفتر بیمه شما باخبر هستند و دفتر شما را می شناسند.

بسیاری از همسایگان دفتر بیمه شما تغییر کرده اند و تعدادی هم همسایه جدید شما شده اند که به احتمال زیاد از وجود شما وشما از وجود آنها بی خبر هستید

بسیاری از همسایگان در این سال ها بنا به دلایلی بیمه های خود را در دفاتر بیمه دیگر ویا حتی آنلاین انجام داده اند.بسیاری از همسایگان جدید شما تازه به این منطقه نقل مکان کرده اند .

اولین و بهترین راهکار آن است که همسایگان و همجواران خود را از وجود خودتان و دفتر بیمه اتان در آن منطقه با خبر سازید.

این فقط مختص محل کار شما نمی شود، همسایگان وهمجوران وحتی هم ساختمانی های خود در محل زندگی تان از وجود خودتان و کسب و کارتان و وبسایت تان باخبر سازید.

 

راهکار چیست؟

از سامانه های ارسال پیامک استفاده کنید، پیامک های خود را ارسال کنید و بازخورد آن را آزمایش کنید.

اگربا این مساله روبرو شدید که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند، می توانید از سامانه های پیامکی که برای شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند ولیکن پیام ارسال می کنند استفاده کنید.

از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی استفاده کنید.معمولا افراد از یک یا چند شبکه اجتماعی استفاده می کنند. کافی است این راهکار را به کار بگیرید و آزمایش کنید و نتیجه آن را مشاهده و ثبت کنید.

 

زمان بندی داشته باشید.

برای یک بار پیام خود را ارسال نکنید.در زمان بندی های مختلف پیام خود را ارسال کنید.یک پیامک تاثیر گذار در فواصل زمانی مناسب ارسال کنید.

این فکر را نکنید که اکثر بیمه گذاران پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند. هر تعدادی که ارسال شود یک مزیت برای شماست. در آینده می توانید بررسی کنید که چه تعداد پیامک ارسال شده است. و چه تعداد ارسال نشده است.

 شما در یک هفته، سه مرتبه می توانید برای این بازار هدف خودپیامک ارسال کنید. سعی نکنید مناطق زیادی را انتخاب کنید. بلکه روی منطقه نزدیک به دفتر و منزل خود که دارای تعداد افراد بیشتری است، تمرکز کنید.در این یک ماه حداقل باید دوازده مرتبه پیامک ارسال کنید.

 

چه پیام هایی ارسال کنیم؟

یک برگه کاغذ بردارید و بر روی آن عنوان های تبلیغاتی که می تواند بیمه گذاران را تحت تاثیر قرار دهد را در آن بنویسید. تلاش کنید که پیام خود را با حداقل کلمات بکار برده شده به بیمه گذار منتقل کنید.

پیام شما باید  ایشان را تحت تاثیر قرار دهد. آن قدر این عنوان ها را بنویسید تا که عنوان های نوشته شده خود شما را نیز تحت تاثیر قرار بدهد . بهیچ وجه از عنوان های کلیشه ای و پیام های کلیشه ای استفاده نکنید.

پیام های کلیشه ای مانند صدور بیمه شخص ثالث بیمه … نمایندگی بیمه فروش کد … تلفن …  متون پیامکی جذاب و  ترغیب کننده بهتر است که نام و کد نمایندگی و تلفن دفتر شما در آن درج شده باشد.ولیکن کلیشه ای نباشد.

نمونه یک پیام ترغیب کننده: بدون بیمه شخص ثالث استارت هم نزنید( عنوانی ترغیب کننده ) بیمه … نمایندگی … کد… تلفن …  می توانید برای نوشتن تبلیغات خود از کتاب چگونه با تبلیغات بیمه بفروشیم استفاده کنید.

 

بیمه گذاران بالفعل

در حال حاضر سیل پیام ها از طریق شرکت های بیمه برای بیمه گذاران بالفعل من و شما ارسال می گردد و در هر پیام وعده و عیدهای مختلفی و حتی وعده تخفیفات غیر قانونی را می دهند.

پس لازم است که خود شما نیز برای بیمه گذاران بالفعل تان پیام ارسال کنید و از این قافله عقب نمانید. بازاریابی یعنی هنر عوض کردن یا حفظ کردن عقاید مردم اگر کوتاهی کنید همکاران این هنر را بنحو احسن انجام می دهند و عقاید بیمه گذار بالفعل شما را عوض می کنند که با شما کار نکنند و به سمت آنها بروند .

هنر خود رابکار بگیرید و همچنان عقاید بیمه گذاران بالفعل خود را حفظ کنید تا همچنان با شما ادامه همکاری بدهند.

 

راهکار چیست ؟

ده روز قبل از تمدید بیمه پیام یا پیامک خود را ارسال کنید. معمولا پیامک های شرکت های بیمه پنج روز قبل از تمدید ارسال می شود و در اینجا شما یک گام جلوتر هستید و پیامک شرکت بیمه متبوعتان هم بیشتر به نفع شما کار می کند.  برای مرتبه دوم باید سه روز قبل از تمدید بیمه پیام یا پیامک دوم شما ارسال گردد.

 حال در یک فاصله زمانی ده روزه بیمه گذار سه پیامک دریافت نموده است. ضمن ارسال پیامک می بایست پنج روز قبل از تمدید بیمه نامه با بیمه گذار یک تماس تلفنی داشته باشید.

در روز تمدید مجددا تماس تلفنی را برقرار کنید. تا بیمه نزد شما تمدید گردد. حتما پیامک با نام ایشان و اطلاعات خودتان ارسال کنید.

 

 آیا این اقدامات لازم است ؟

این اقدامات القا کننده این مطلب است که شما برای بیمه گذار خود ارزش قائل هستید. با این کار نشان می دهید که شما یک حرفه ای در فروش بیمه می باشید.

بیمه گذاران از نماینده بیمه پی گیر خوش شان می آید . بازاریابی یعنی ایجاد ارزش برای بیمه گذاران و کسب ارزش از آنها شما اجازه نمی دهید که بدون بیمه بمانند یا تاریخ بیمه خود را فراموش کنند.

دچار ضرر وزیان شوند. آنها هم بیمه خود را با شما انجام می دهند و نفع آن را به شما می رسانند.

 

بازگشت بیمه گذاران

بسیاری از بیمه گذاران در سال های قبل با شما همکاری داشته اند که بنابر دلایلی دیگر به شما مراجعه نمی کنند.

بهترین فرصت هم اکنون است که لیست آنها را تهیه کنید و مجددا با این بیمه گذاران قبلی که شما را نیز می شناسند تماس بگیرید.

روابط خود را با آنها ترمیم کنید. آنان را در این ماه پایانی سال جزو بیمه گذاران خود نمایید. آنها در این سال ها فراموش شده بودند. اکنون لازم است که دیگر آنها را فراموش نکنید .

 یک گزارش از بیمه های سال های قبل خود حداقل برای پنج یا شش سال بیشتر را تهیه کنید.  پیام یا پیامک های آماده خود را برای آنان  ارسال کنید.

با آنان تماس گرفته و جویای احوال و کسب و کارشان شوید. با این کار خود تجدید خاطرات کنید.

 بسیاری از این افراد از شما بخاطر احوالپرسی، پی گیری و ارزشی که برایشان قائل می شوید تشکر خواهند نمود.

حتی اگر مراجعه نکنند، شما خودتان را به آنها یادآوری کرده اید. این عمل زمینه ای می شود تا ارتباط قطع شده ترمیم گردد. آنهادوباره به سمت شما باز خواهند گشت .

 

یک فرم طراحی کنید.

از بیمه گذارانی که در این روزها به دفتر شما مراجعه می کنند درخواست کنید اطلاعات چند نفر از دوستان ، آشنایان ، همکاران، اقوام خود را در فرم طراحی شده ثبت کنند.

معمولا بسیاری از بیمه گذاران این کار را با جان و دل برای شما انجام می دهند. افراد دیگری از پر کردن فرم امتناع می نمایند.

ایرادی ندارد، مهم آن است که اطلاعات بیمه گذاران جدیدی را بدست بیاورید. قرار نیست همه فرم را برای شما تکمیل کنند.

در زمانی که بیمه گذار فرم را تکمیل می نماید و یا اینکه اطلاعات دیگران را در اختیار شما قرار می دهد. امکان دارد بیمه گذار هم زمان با دوست خود تماس بگیرد. و از ایشان درخواست نماید که بیمه های خود را با شما به انجام برساند .

 

نمونه فرم

بر روی سایت بیمه فروش فرم جمع آوری اطلاعات بیمه گذاران را بصورت رایگان قرار داده ایم. فرم را دانلود کنید. و از ان استفاده کنید.

اگر نیاز به اطلاعات کاملتری داشت، خودتان اضافه کنید. بسیار خرسند می شویم ما را نیز در این زمینه راهنمایی کنید.

 با افرادی که از طریق این فرم ها اطلاعات آنها را بدست آورده اید در اسرع وقت تماس بگیرید. از آنها درخواست کنید که کارهای بیمه ای خودشان را با شما انجام بدهند.

از قبل قضاوت نکنید. یا آنها با شما همکاری می کنند یا نمی کنند. اگر قبول کردند که همکاری کنند شما به هدف خود رسیده اید.

اگر قبول نکردند با شما همکاری کنند، شما خودتان و کسب و کارتان را به آنها معرفی کرده اید. آنان اکنون از وجود شما مطلع هستند.

 در مرحله بعد شما اطلاعات ایشان را دارید می توانید در آینده پیام های بیشتری برای آنها ارسال کنید. بالاخره یک روز آنها به سمت شما می آیند . این بستگی به پیام های ارسالی ترغیبی شما دارد.

زمانی که با ایشان تماس می گیرد حتما تاکید کنید که فلان بیمه گذار شما ایشان را معرفی کرده اند و معرف با شما کارهای بیمه ای خود را چندین سال است که انجام می دهد.

کافیست از طریق این راهکارها شما ده درصد به بیمه گذاران خود بیفزایید. در سال قبل در چنین ماهی شما این بیمه گذاران را نداشتید ولیکن امروز آنها را به بیمه گذاران خود اضافه کرده اید.

به راحتی مشاهده خواهید کرد که بیمه گذاران چگونه تعهدات مالی بالاتر را خریداری می کنند.

زیرا در این زمان شما نقش یک مشاور دلسوز را بنحو احسن دارید که بیمه گذار کاملا آن را احساس خواهد کرد.فراموش نکنید که بازاریابی دادن ارزش بیشتر به بیمه گذار و دریافت ارزش  بیشتر از ایشان است.

 

کم فروشی نکنید.

بسیاری از کارکنان دفاتر و نمایندگان بیمه بر اساس یک عادت همیشگی و قضاوت زود هنگام تاکید دارند که تعدات مالی حداقل را در بیمه ها بویژه در بیمه شخص ثالث بفروش برسانند.

آنان فکر می کنند اگر تعهدات را افزایش دهند به دلیل اینکه حق بیمه افزایش می یابد امکان دارد بیمه گذار از خرید بیمه امتناع نماید و به همکاران دیگر مراجعه کند.

بخاطر همین سعی می کنند بیمه را با حداقل تعهدات مالی بفروش برسانند تا این مشکل پیش نیاید.

در زمانی هم که با آنها وارد مذاکره می شویم که چرا تعهدات حداقل را بفروش می رسانند ادعا می کنند همین را هم به زور خریداری می کنند.

ادعای جدید آنان نیز آن است که درر حال حاضر با این پیام های استارت آپ نماهای بیمه ای که بیمه گذاران دریافت می کنند. اگر حق بیمه بیشتر اعلام کنیم بطور کل از دست می روند .

این یک قضاوت قبلی است. هم من بیمه فروش و هم  شما به خوبی می دانید که  بیمه گذاران دوست دارند بیمه های خوب خریداری کنند.

کافی است شما و همکاران تان وقت بگذارید و تعهدات مالی بالاتر را  در این شرایط اقتصادی که امکان دارد بیمه گذاران در حوادث دچار ضرر و زیان شوند و نتوانند خسارت واقعی خود را دریافت یا پرداخت کنند، منافع تعهدات مالی بالاتر را  بنحو احسن توضیح بدهید.

 

راهکار چیست ؟

سه تعهد مالی را در نظر بگیرید. تعهد بالا ، حد وسط و حداقل  و آنان را معرفی کنید. معمولا بیمه گذاران تعهد حد وسط را خریداری می کنند. این کار شما و همکاران تان باعث می شود بیمه گذار تعهدات بهتری خریداری نماید تا در زمان حادثه دچار ضرر و زیان نشود. فروش و درآمد شما نیز بیشتر گردد.

 نرخ دهی از روی جداول از قبل تعبیه شده به بیمه گذاران خطاست.پس سعی نکنید از روی جداول از قبل تعبیه شده حق بیمه را اعلام فرامایید بلکه گام به گام با بیمه گذار پیش بروید و بهترین بیمه را به ایشان ارائه کنید.

سه نوع تعهد را انتخاب کنید و از تعهد بالاتر شروع نمایید بیمه گذاران با اولین پیشنهاد مخالفت می کنند ولیکن معمولا دومین پیشنهاد را قبول می نمایند کافی است این عمل را چند روز تکرار نمایید تا مسلط شوید و خود شما نتایج آن را مشاهده کنید.

انتخاب گزینه های بیشتر نتیجه عکس را برای شما به ارمغان می آورد. وقتی اعلام می کنید از دویست میلیون ریال تا چهارصد میلیارد ریال تعهد مالی را می توانید انتخاب و خریداری کنید.

گزینه هایی که بیمه گذار باید به آن فکر کند را زیاد کرده اید. باعث می شود حداقل را انتخاب نماید. اگر تعداد گزینه ها محدود باشد. روی حد وسط به احتمال زیاد به توافق خواهد رسید.

در مقاله بعدی راهکارهای بیشتری برای فروش بیمه در اسفندماه برای شما توضیح خواهم داد .

موفق باشید – بیمه فروش

میانگین امتیاز ۳.۳ / ۵. تعداد آرا: ۴

2 دیدگاه برای “راه های افزایش فروش بیمه در اسفند ماه(قسمت اول)

  1. mohamad naemi گفته:

    باید در زمینه فروش متمرکز و پیگیر بود.
    اغلب افرادی که جذاب مذاکره میکنند مشتری یا مخاطب خود را ترغیب به خرید میکنند در اصل مشاور هستند تا اینکه فروشنده باشند
    هنر گوشسپاری دارند
    شیوا بیان میکنند و نتیجه ی فوری از مخاطب نمیخواهند
    شکیبایی در فروش
    قدرت نه شنیدن
    فن بیان و داشتن روابط عمومی
    استراتژیک عمل میکنند

دیدگاهتان را بنویسید