تکنیک های فنون مذاکره در فروش بیمه

اصول و فنون مذاکره برای فروش بیمه

تکنیک مذاکره فروش بیمه

برای افزایش فروش و در دست گرفتن بازار لازم است که شما به عنوان نماینده ای حرفه ای اصول و تکنیک مذاکره فروش را فراگرفته تا بتوانید به راحتی بیمه گذران خود را مدیریت کنید. تسلط داشتن بر فنون مذاکره برای شما رهبری بر کسب و کار و موفقیت کاری را به همراه خواهد داشت. ما در این مطلب سعی کردیم برای شما ضرورت یادگیری اصول و فنون مذاکره و همچنین بهترین روش های یادگیری فنون بهتر مذاکره را بیان کنیم. با این مطلب قادر خواهید بود فنون مذاکره را در افزایش فروش بیمه بهتر درک کرده و سعی کنید از آن با درک والاتری استفاده کنید. با ما همراه باشید.

آماده شوید :

آماده سازی خود و طرفین در مذاکره برای شما اولین قدم در شروع یک مذاکره صحیح و سودمند است. شما باید برای مذاکره ای بهتر از طرفین خود شناخت داشته باشید و با اطلاعات کافی شروع به مذاکره کنید. برای جذب بیمه گذار باید سطح شناخت خود را از وی افزایش داده و نیازهای او را بشناسید. با توجه به نیازهای بیمه گذاران میتوانید پیشنهادهایی درخور نیازهای وی ارائه دهید. با این کار بیمه گذار از مذاکره با شما احساس امنیت میکند و شما را دوست خود میداند. برای شروع مذاکره اطلاعات کافی از بیمه گذار داشته باشید.

وی در چه منطقه ای از شهر زندگی میکند ؟

شغل او چیست ؟

در شغل بیمه گذار چه خطراتی او و کسب و کارش را تهدید میکند ؟

تمامی فاکتورهای بیان شده بسیار در روند مذاکره ای دلنشین موثر است.

مذاکره شما باید به سمت و سوی گفت و گویی دوستانه روند تا بیمه گذار شما را منجی کار خود بداند و سعی کند در تمامی امور بیمه ای خود به شما اعتماد کند.

برای افزایش آگاهی خود و بالا بردن سطح شناخت خود از بیمه گذاران میتوانید از افراد حاذق و آشنا با بیمه گذارکمک بگیرید.

ما نیز در این مورد میتوانیم یاریگر شما باشیم. برای دریافت مشاوره از بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

زمان را در دست بگیرید :

به زمان بندی توجه ویژه ای داشته باشید. شما باید شرایط فعلی و زمانی که برای مذاکره انتخاب می کنید را بسنجید ، زمان را در دست بگیرید.

اینکه شما سعی کنید مذاکره ای موثر را پیش رو داشته باشید بسیار اهمیت دارد اما زمان مذاکره الویت اولی است که شما باید به آن توجه کنید.

با توجه به این مورد بیمه گذاران احساس نزدیک تری به شما خواهند کرد و سعی میکنند توصیه های بیمه ای شما را جدی بگیرند.

با توجه به زمانی که برای مذاکره انتخاب میکنید و همینطور زمان سپری شده میتوانید افراد بسیار زیادی را جهت خرید بیمه به سمت نمایندگی خود هدایت کنید.

آمادگی داشته باشید و پاسخگو باشید :

برای هر گونه سوالی خود را آماده کنید. در طول گفت و گو با بیمه گذار با اعتماد به نفس ظاهر شوید و سعی کنید کاملا پاسخگو باشید.

بیمه گذارانی که برای بار اول با شما صحبت میکنند شاید شما را به خوبی نشناسند و درک درستی از کار شما نداشته باشند.

شما باید به همین دلیل آمادگی کاملی برای افزایش آگاهی و پاسخ گویی به سوالات بیمه گذار را داشته باشید.

در این حال است که شما میتوانید اعتماد وی را به خود جلب کرده و مذاکره را در دستان خود بگیرید.

شنونده ای قوی باشید :

سعی کنید در مذاکرات خود شنونده ای قوی باشید. شما باید توانایی شنیداری خود را تقویت کرده و به درستی به حرف های بیمه گذاران و توقعات آنان از بیمه هایی که قصد خرید آنها را دارند گوش فرا دهید.

گوش دادن هنر است و خود به نوعی احترام گذاشتن و همینطور راهی برای جلب اعتماد بیشتر در فرد مقابل است.

هیچ گاه حرف های بیمه گذار را قطع نکنید و تا پایان سخنان او صبر کنید حتی اگر صحبت های او به نظر شما غیر منطقی و نادرست باشد.

شما باید با تمامی سخنان و حرکات (زبان بدن ) خود فرد بیمه گذار را تحت تاثیر قرار دهید.

بر اصول خود پایبند باشید :

هیچ گاه از اصول خود دست نکشید. شما تابع قوانین بیمه ای عمل میکنید و این به آن معناست که در کار نباید دچار احساسات شدید شوید و یا با ضرر به خودتان و شرکت بیمه متبوع تان قصد کمک به بیمه گذاران را داشته باشید.

این کار نه تنها به ضرر شماست بلکه باعث میشود توقع بیمه گذاران از تمامی نمایندگان و شرکت های بیمه افزایش پیدا کند. و این خود به ضرر دانش و کسب و کار شماست.

شما هیچ گاه نباید از اصول کاری خود دست بکشید و همواره باید سعی کنید مذاکره را در دست بگیرید.

نتیجه گیری مطلب

شما همواره با استفاده از تکنیک مذاکره فروش و استفاده از کلمات و جملات مناسب میتوانید فروش بیمه خود را به حداکثر رسانده و بیمه گذاران بسیاری را به سمت کسب و کار خود سوق دهید. برای این منظور یادگیری اصول اولیه فنون مذاکره  و به کارگیری کلمات و جملات مناسب از مهمترین روش های ممکن است که میتواند شما را یاری کند. ما در وب سایت بیمه فروش سعی کردیم بهترین و جدیدترین روش های فنون مذاکره را برای شما عزیزان بیان کنیم. امیدواریم با به کارگیری اطلاعات بالا توانسته باشید قدمی در پیشرفت فروش بیمه و ارتقای وضعیت کسب و کار شما برداشته باشیم. همچنین شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه بازاریابی بیمه ای از طریق بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

موفق باشید

نویسنده : جهانشاه محرابیان

منبع : بیمه فروش

میانگین امتیاز ۳.۲ / ۵. تعداد آرا: ۵

1 دیدگاه برای “اصول و فنون مذاکره برای فروش بیمه

دیدگاهتان را بنویسید