بازاریابیمقالات

دوروی سکه را در نظر بگیرید

دوروی سکه را در نظر بگیرید

هر دادوستدی که با بیمه گذاران خود داریم دو سطح دارد (سطح کسب وکار)در برآورده کردن نیازهای بیمه ای آنها و(سطح انسانی ) که کلا در ارتباط با احساسی است که با دادوستد با ما در نزد آنها ایجاد می شود .

وقتی با بیمه گذاری مشغول معامله هستید، اطمینان حاصل کنید که هر دو نیاز یاد شده را در دادوستد خود برآورده کرده اید .گاهی اوقات ما فقط بیمه گذارانمان را براساس نوع بیمه نامه ای که در اختیار دارند ویا شماره بیمه نامه ویا خدای ناکرده براساس حق بیمه ای که طی سال می پردازند در نظر داریم وبه آن روی سکه که سطح انسانی ارتباط است توجه نمی کنیم .

بگذارید با مثالی مطلب را برای شما بیشتر توضیح دهم . یکی از بیمه گذاران به دفتر مراجعه نموده بود وبیمه نامه شخص ثالث خود را نزد ما تمدید نمود این بیمه گذار در سفر به یکی از شهرهای شمالی کشور دچارحادثه تصادف می گردد وبرای پرداخت خسارت ازمحل بیمه نامه خود به شعبه خسارت مراجعه می نماید ولیکن بدلیل ثبت اشتباه شماره شاسی وموتور در بیمه نامه موفق نمی گردد که در آن شهر خسارت خود را دریافت نماید وچند روز سفرتفریحی خود را صرف برطرف کردن مشکل خسارت ونهایتا پرداخت خسارت ازجیب خود می نماید .

با همه این تفاسیر وقتی به دفتر نمایندگی بیمه مراجعه می نماید تا مصیبت رفته برخود را برای کارمند صدور بیمه شخص ثالث که باعث این قضیه بوده است تعریف نماید ، کارمند بجای همدردی وعذر خواهی و درک سطح انسانی بیمه گذار از او شماره بیمه نامه را خواستار می شود وپیشنهاد نوشته شده توسط خودش وامضا شده توسط بیمه گذار را به ایشان نشان می دهد وسعی بر توجیه کارکرد وعملکرد خود دارد وتازه طلبکارانه به بیمه گذار معترض می گردد که چرا عملکردچندین ساله من را با این اعتراض خود زیر سوال می برید . 

آیا بنظر شما این بیمه گذار به این دفتر دوباره مراجعه خواهد کرد ؟

آیا این داستان را این بیمه گذار برای دیگران بازگو نخواهد کرد؟

آیا واقعا بیمه گذار مقصر این قضیه بوده ؟

 اگر آن کارمند درسطح انسانی برخورد می نمود وبا بیان این جمله که اشتباه ازمن بوده وبگذارید ببینم الان می توانم به شما چه کمکی بکنم ویا اینکه متاسفم که این اتفاق ناخواسته برای شما افتاده است واجازه بدهید همین الان الحاقیه تصحیح شماره ها را صادر نمایم . آن موقع هم نیازهای انسانی وهم  نیازهای کاری بیمه گذاررابرطرف می نمود وبیمه گذار احساس می کرد که کسی نگران او هست و برای آنها هم مهم است که من دچار مشکل شدم وسعی دارند یا این مشکل دوباره تکرار نشود برای دیگری ویا اینکه بنوعی الان آن را برایم جبران نمایند .

همیشه به یاد داشته باشید که انسانها مشتاق آن هستند که به عنوان انسان به رسمیت شناخته شوند . آنان از اینکه شماره بیمه  یا مبالغ پرداختی در سال ویا بیمه گذار عمده وخرده باشند خسته شده اند .ایجادرابطه شخصی با بیمه گذار برای حرفه ای ها اهمیت بیشتری پیدا می کند واین کار فقط در سطح انسانی انجام می گیرد این کار نیز به وقت اضافی یا هزینه اضافی نیاز ندارد بلکه مستلزم آگاهی از نیاز انسانی مشتری واهمیت دادن به آن نیاز است .

راههائی که می توانید از طریق آنها روی بیمه گذار به عنوان یک انسان ،تمرکز داشته باشید .

همیشه لبخند به لب داشته باشید .

از اسم او استفاده کنید.

دریک داد وستد رودررو تماس چشمی مستقیم برقرارکنید .

به زبان بدن او توجه کنید.

به مواردی که بغیر ازدرباره خرید یک بیمه به شما می دهد گوش دهید وگاها به آنها  پاسخ دهید.

به بیمه گذار خود توجه کنید ودرباره اواظهار نظر مثبت کنید.

سعی کنید ارتباط شخصی ایجاد کنید، با بعضی از مسایل خود با او به گفتگو بپردازید .

اگر برای بار دوم وچندم به دفتر شما می آید این مطلب را متذکر شوید و  از او تشکر کنید وبه این کار او ارج بگذارید .

از بیمه گذار خود تشکر کنید .

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )    

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با عرض سلام
    خیلی عالی بود برایم جالب بود که بعضی از نکاتی که فرموده بودید را من در شغل قبلی ام به طور اتفاقی و حدسی انجام میدادم حال خیلی خوشحالم که روش صحیحی داشتم.
    ممنون از مطلب عالیتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن