فروش بیشتر

چگونه فروش خود را افزایش بدهیم ؟

افزایش فروش، در این مقاله قصد دارم هفت گام اساسی و ارزشمند که آن ها را گام های طلایی برای فروش مینامیم را برای شما عزیزان بیان کنیم. هفت گامی که اگر شما عزیزان به آن توجه کنید و آن را به نحو احسن اجرایی سازید. بعد از مدتی  فروش شما را متحول خواهد کرد.  با استفاده از این راهکارها می توانید در هر شرایط اقتصادی بهتر و بیشتر بفروشید. با ما همراه باشید تا با این راهکارها بیشتر آشنا شویم .

به مشتریان حال حاضر خود توجه کنید

اولین ایده یا راهکار آن است که در حال حاضر یک تعداد مشتری دارید که از شما خرید های خود را انجام می دهند. این وظیفه مهم شما این است که به این افراد توجه شود .

در طول سالیان سال زحمت کشیده اید و اعتمادشان را جلب کرده اید و این افراد را مشتری خود نموده اید. آنها با شما آشنایی دارند و در این سال ها خرید انجام داده اند. لذا لازم است به آنها توجه کنید و در مرحله بعد راهکارهایی را به کار ببرید تا بتوانید فروش خدمات و محصولات خود را به این افراد افزایش بدهید.

یک مشتری قدیمی یک محصول یا یک خدمت را از شما دریافت کرده است ولیکن محصولات و خدمات زیاد تری وجود دارد که هم اکنون با کمی بررسی، می تواند برای این مشتری مفید یا مورد نیازش باشد. معمولا خود ایشان هم از این نیاز بی خبر است. این وظیفه شماست که دائما مشتری خود را مورد بررسی قرار بدهید و خدمات و محصولات ی که به درد ایشان می خورد را به او معرفی نمایید.

 با این عمل شما فروش خود را به این مشتریان افزایش و اعتبار خود را نزد آنان بیشتر می کنید. پس لازم است هم اکنون کلیه مشتریان خود را مورد بررسی قرار دهید و ببینید کدامیک از محصولات و خدمات شما می تواند بدرد ایشان می خورد. آن را به مشتری خود معرفی کنید .

 برای مثال شما دارای دویست مشتری در ماه هستید اگر حتی ده درصد این مشتریان سایر خدمات و محصولات شما را خریداری کنند شما توانسته اید میزان فروش خود را درماه ده درصد بلکه بیشتر افزایش بدهید پس این فرصت را از دست ندهید. همیشه راهی برای فروش بیشتر به مشتریان قدیمی وجود دارد. مهم این است که همت کنید و بخواهید که به آنان بفروشید. مشتریان قدیمی به شما اعتماد دارند و این را با خرید های قبلی اشان ثابت کرده اند  همچنین از وضعیت شما و این که چقدر در کارتان و توسعه ی منافع آنها موفق بوده اید، آگاه هستند. پس این فرصت را از دست ندهید.

تغییر تعریف موفقیت

تعریف موفقیت یک سال قبل با موفقیتی که امروز دارید، کاملا متفاوت است . در حال حاضر موفقیت یعنی ماندن در این کسب و کار و صنعت است. همچنین رشد کردن کدر کسب و کاری ه الان در آن مشغول  هستید. در گذشته تعریف شما رشد حداکثری بود. در حال حاضر که همکاران شما با مشتریان هر روزه در تماس هستند. هر روز در شبکه های اجتماعی خود باسیل تبلیغات همکاران شما روبرو می گردند. دائما پیشنهادهای ترغیب کننده دریافت می کنند. در قبال این تبلیغات و پیشنهادات عکس اعلمل نشان می دهند. حتی گاهی تبلیغات آنان را به رخ شما هم می کشند. وقت آن رسیده که شما، خودتان را به عنوان یک فروشنده متمایز به رخ بکشید.و فروشنده ای باشید که در تمام مراحل فروش قصد کمک و برطرف کردن مشکلات مشتریان خود را دارد.

 به مشتریان خود نشان دهید که یک مشاور دلسوز و غمخوار هستید. در این کار اعتماد به نفس داشته باشید. با تمرکز، خدمات و محصولات متمایز خود را به مشتریان ارائه کنید. به عبارت ساده تر با کمک بیشتر به مشتریان، خود را از دیگر فروشنده های بیمه متمایز کنید.

شاید در ذهن خود اینگونه گفتگو کنید که فلان سایت برخط برای فروش بیمه خود فلان مقدار تخفیف می دهد و من چگونه می توانم تخفیف بدهم؟ یا خود را متمایز کنم ؟تا مشتری سمت خرید از ایشان نرود ؟

 من عرض می کنم با مذاکره با مشتری و بیان اینکه در همه حال در کنار ایشان هستید و همیشه در دسترس می باشید و می تواند از مشاوره های شما در زمینه خدمات و محصول به رایگان استفاده نماید، می توانید کاری بکنید که مشتری دیگر به هیچ همکاری مراجعه ننماید.

اظهار می کنید که در حال حاضر قیمت یا حق بیمه برای مشتری اهمیت دارد. من هم با شما موافقم. اگر برای بیمه گذار خود یا مشتری تان بیان کنید که با استفاده از خدمات و محصولات شما چه میزان می تواند در هزینه های خود صرفه جویی نماید، آن موقع است که تخفیف همکار شما برای ایشان بی معنی می گردد.

نو آوری داشته باشید

در شرایط کنونی، باید به فکر این باشید که چگونه می توانید خدمات و محصولات خود را به مشتریان سهل تر و آسان تر ارائه کنید. چگونه می توانید اصطکاک مشتریان را کم کنید.

به این فکر کنید که چه راهکارهای را مدنظر قرار بدهید تا مشتریان بهتر و کم هزینه تر و مناسب تر از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.  یا چگونه می توانید محصولات و خدمات خود را ارزان تر و بهتر به دست شان برسانید.

خودتان را به جای مشتریان قرار بدهید اگر قرار بود همین محصولات و خدمات را از یک فروشنده خریداری کنید دوست داشتید چه امکانات و خدماتی در اختیار تان قرار می گرفت.  دوست داشتید چه میزان در هزینه های شما کاهش ایجاد می شد.

 از دریچه دید ایشان به کسب و کار خود و فروش های خود نگاه کنید. با روش های جدید و ساده، سعی کنید بتوانید خدمات متمایز تری به مشتریان خود ارائه بدهید.

 برای این منظور با افراد موفق در این کار دائما در ارتباط باشید. یاد بگیرید که چطور با این شرایط روبرو شوید. ازآانها نهایت استفاده را برای متمایز کردن خود ببرید.

در گذشته دور بیمه گذار باید به دفتر شما مراجعه می کرد و بیمه نامه خود را دریافت می نمود. اگر در شهر های کوچک فعالیت می کنید، می توانید با ارسال رایگان بیمه به درب منزل یا محل کار ایشان، خود را از سایر همکاران متمایز کنید.

 در شهر های بزرگ اگر نیاز به فیزیک بیمه می باشد، از طریق راه های ارسال ارزان قیمت و با صرفه، مانند پست می توانید این کار را انجام دهید. ارسال از طریق شبکه های پیام رسان ، ایمیل ، سایت و… هم برای اطلاع ایشان از صدور بیمه می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

همنشین های شما

باید دائما مراقب باشید که با چه کس یا کسانی همنشین هستید و در ارتباط می باشید. محیط کاری امروز آشفته است و نمی شود احساسی با موضوع بر خورد کرد.

باید دائما با افراد با تجربه در ارتباط باشید. این افراد در گذرگاههای کاری و زندگی خود تا به اینجا که رسیده اند، شرایط زیادی را تجربه کرده اند. هر شرایطی درسی ارزشمند به آنان داده است.

 لذا برای اینکه شما تجربه های تلخ آنان را بر اثر بی تجربه گی تجربه نکنید، باید دائما با این افراد با تجربه در ارتباط باشید. از تجربه های گران بهای آنان استفاده کنید.

به عبارتی باید منتور برای خود داشته باشید و منتورینگ شوید. منتورینگ، نوعی تعامل است که در آن فردی با تجربه ،متخصص و ماهر به «منتور» مراجع را هدایت می کند.

در واقع، منتور فردی آگاه و باتجربه است که در زمینه خاصی موفق و متخصص است و تجربیات و دانش خود را دراختیار فردی کم تجربه تر و شاید مبتدی قرار می دهد.

به دنبال مربیان و فروشنده های با تجربه باشید و با آنها مشورت کنید. ممکن است این افراد کسانی باشند که در حال حاضر از فروش زیادی که مد نظر شماست برخوردار نباشند، ولیکن این افراد کسانی هستند که تاکنون در این کسب و کار دوام آورده اند. این دوام آوردن بسیار ارزشمند است. پس به خرد این افراد احترام بگذارید.  از تجربه های آنان نهایت استفاده را ببرید. خیلی زود خودتان متوجه خواهید شد که فرایندها چقدر بهتر اجرا می شوند. با گوش کردن به صحبت های آنان و استفاده کردن از تجربه های ایشان چقدر اعتماد به نفس خودتان را بالا می برید.

استفاده از فناوری

تا کنون فقط در محل کار خود محصولات و خدمات خود را ارائه می کردید، اکنون وقت آن رسیده که بر روی همه دستگاه های تلفن همراه افراد اقدام به این کار کنید. به چه صورت ؟ با حضور در شبکه های اجتماعی محصولات و خدمات خود را در این شبکه های اجتماعی به کسانی که علاقمند به محصولات و خدمات شما هستند ارائه کنید. همچنین با تبلیغات ترغیبی سایر افراد را نیز تحت تاثیر قرار بدهید. تا از خدمات و محصولات شما دیدن کنند و استفاده نمایند.

باید سرعت تفکر انسانی خود را به سرعت اینترنت تبدیل کنید، زیرا امکان دارد در بسیاری مواقع کند عمل کنید ولی فناوری های متنوع به شما کمک می کند تا به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و آنها را با خود هماهنگ سازید. شما می توانید با ابزارهای جدید بازاریابی از جمله ایمیل به فروش خودتان سرعت بیشتری ببخشید. شما می توانید با داشتن سایت و ارائه خدمات و محصولات بر روی آن در بیست و چهار ساعت شبانه روز و در هر مکان فروش داشته باشید.

تخصصی کار کنید

ایده ششم آن است که در مورد فروش خدمت یا محصول خودتان تا حدودی نگاه تخصصی داشته باشید تا بتوانید اولویت بخشی کنید. برای اینکه متوجه بشوید در چه نقاطی کمتر کارآمد هستید، درباره سیستم و فرآیند فروش خدمات و محصولات خود مطالعه کنید.

اگر برای این کار نیاز به خدمات تخصصی یا نرم افزار خاصی  است، خودتان را برای یادگیری و استفاده از آن آماده کنید. زیرا در این صورت متوجه می شوید که در چه نقاطی نیاز به بازنگری دارید.  برای مثال در زمینه فروش محصول یا خدمت خاصی اطلاعات شما بسیار کم است. پس لازم است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش بدهید. لازم است از نرم افزارها و ابزارهای موجود استفاده کنید. قصد دارید بر روی شبکه اجتماعی خاصی فعالیت کنید و اطلاعات زیادی از این شبکه اجتماعی ندارید، لازم است اطلاعات لازم را به دست بیاورید و خودتان را در این زمینه حرفه ای کنید.

زمانی برای خو د

ایده هفتم آن است که برای کار کردن خود یک زمان مشخص، معین کنید. زمانی را برای خود اختصاص بدهید و در طول این زمان فقط فکر کنید. در اتاق خود بنشینید و تمام وسایلی که تمر کز شما را بهم می ریزد و حواس شما را پرت می کند از جمله تلفن و تلفن همراهتان را قطع و خاموش کنید.

 از همکاران خود بخواهید در این زمان تحت هیچ شرایطی مزاحم شما نشوند. در طول این مدت فقط به این مطلب فکر کنید که چگونه می توانید کسب و کار خود را حفظ و رشد بدهید؟ فکر کردن، شکل آزمایشی عمل کردن است. فکر کردن ارزان قیمت است. عمل کردن بسیار گران است.

 در زمان های سخت معمولا افراد احساسی عمل می کنند. این عملکرد هزینه های زیادی را به همراه دارد. در این زمان افراد نمی توانند احساسات خود را مدیریت کنند. اما اگر از عمل کردن یک گام عقب تر بیایند و برای فکرکردن وقت بگذارند، می توانند هدفمندانه تر و مطمئن تر و هوشمندانه تر عمل کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله برای شما عزیزان راهکارهایی را بیان کردیم که با اجرای آنها بتوانید فروش خود را افزایش دهید. در ابتدا به مشتریان فعلی خود توجه کنید ، نوآوری داشته باشید. همنشین های مناسب انتخاب کنید. فناوری را به خدمت بگیرید و تخصصی کار کنید. مدت معین کار کنید و زمانی را به فکر کردن اختصاص بدهید. تا بتوانید به راحتی فروش های بیشتری را تجربه کنید.

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

 

درخواست ارسال مقاله

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید