بازاریابی

ده گام برای تبدیل شدن به  یک استارت آپ بیمه ای

یک استارت آپ بیمه ای

برای ساخت یک استارت آپ بیمه ای موفق و رسیدن به موفقیت گام‌هایی وجود دارد که به طور مختصر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

گام اول: کسب و کار بیمه ای خود را در ابتدا در ذهن تصور کنید و بسازید و بدون هیچ محدودیتی آینده نمایندگی و شرکت  خدمات بیمه ای خود را ترسیم کنید.

به زبان ساده تر تصور کنید روزانه قصد دارید چند بیمه شخص ثالث ، بدنه ، مسئولیت ، مهندسی ، باربری و… را صادر کنید؟ همه این صدور بیمه نامه ها را با چه تعداد کارمند به انجام برسانید؟ یک شمای کلی از کسب و کار بیمه ای خودتان در نظر بیاورید. چه بیمه گذارانی داشته باشید؟ فقط روی بیمه گذاران حقیقی تمرکز کنید یا اینکه روی بیمه گذاران حقوقی هم تمرکز داشته باشید؟ یا تلفیقی از هردوی آنها داشته باشید؟ بیشتر دوست دارید یا علاقمند هستید روی فروش چه بیمه های تمرکز کنید ؟ چه میزان کارمزد را درماه می خواهید ؟ در سال چه میزان کارمزد مد نظر شماست ؟ همه این موارد را در ذهن خود تصور کنید و این تصور را به روی کاغذ منتقل کنید

گام دوم: به دنبال ایده های ناب و بیمه های پرسود باشید، بازار بیمه ای خود را مطالعه و بررسی کنید و یک تیم قوی برای خود انتخاب کنید.

ایده های ناب در فروش بیمه و محصول بیمه ای را دنبال کنید و بعد از آن محصول بیمه ای پرسودی را برای فروش انتخاب کنید همانند بیمه عمر یا بیمه مسئولیت بعد از آن بازار بیمه ای این دو محصول بیمه ای پر سود را بررسی کنید و بازار  خود را بخش بندی کنید و بازار هدف را برای این دو محصول بیمه ای پر سود انتخاب کنید .

گام سوم: انتخاب نامی مناسب برای ایده و طرح فروش محصول بیمه ای خود و نوشتن بیزینس پلن برای جذب سرمایه و تعیین اهداف خودتان سومین گام است.

شما محصول بیمه ای بیمه عمر را انتخاب کرده اید ولیکن با مطالعه بازار پی بردید که بهترین بازار برای فروش بیمه عمر مهندسین یا پزشکان هستند و یا مدیران با درآمد بالا پس حال باید بیمه ای درخور این قشر جامعه یا بازار تعریف کنید ولیکن محصول بیمه ای شما توسط شرکت بیمه متبوع تولید شده و با نام بیمه عمر به همه معرفی گردیده اینجاست که شما باید خلاقیت به خرج دهید و یک ایده ناب را به کار بگیرید شما همان محصول بیمه عمر شرکت متبوع خود را با نام بیمه عمر ویژه پزشکان یا مهندسین یا مدیران با مبالغ سرمایه فوت بالا و حق بیمه بالا را به این بازار ارائه می کنید

بعداز آن بیزنس پلن خود را می نویسید که این محصول باید به این بازار با این سرمایه فوت و این حق بیمه ها معرفی گردد و کارهای لازم به چه صورت انجام بگیرید در این رابطه اگر نیاز به سرمایه بیشتر دارید باید سرمایه ترزیق کنید و یا اینکه جذب سرمایگذار کنید تا بتوانید کارتان را رشد دهید

با توجه به توضیحات مختصر بالا می توانید برای هر محصول بیمه ای یک ایده و یک بیزینس پلن داشته باشید .

گام چهارم: گام چهارم شروع به کار  و خدمت رسانی و انتخاب متخصص برای هر محصول بیمه ای می‌باشد.

با توجه به اینکه چه محصول بیمه ای را انتخاب کرده اید نیاز دارید که متخصص رشته بیمه ای یا تربیت کنید و یا اینکه استخدام نمایید مسلما چون روی بستر اینترنت می خواهید و باید فعالیت داشته باشید نیازمند متخصص اینترنت و تولید محتوا و داشتن سایت هستید که برای هریک از این موارد اقدام نمایید فکر نکنید این کار مشکلی است بسیار هم ساده است شما وقتی شروع کنید با توجه به نیازهای بوجود آمده یک به یک به آنها رسیدگی می کنید وبا توجه به درآمدی که کسب کرده اید و یا سرمایه ای که جذب نموده اید می توانید افراد متخصص را به کار بگیرید .

گام پنجم: گام بعدی گسترش و رشد فعالیت بیمه ای و اندازه گیری آن است.

پیشنهاد بنده استفاده از شبکه های اجتماعی است اکنون شما باید در شبکه های اجتماعی موجود در ایران فعالیت گسترده ای داشته باشید و کسب وکار بیمه ای خودتان را به همه معرفی نمایید . همچنین باید بازاریابی اینترنتی را به سایر روش های بازاریابی خود اضافه کنید همچنین در سایت های معتبر آگهی بدهید و کاری کنید که کسب و کار بیمه ای شما بر روی سایت های اینترنتی پر مخاطب معرفی گردد و همچنین کاری کنید که نحوه دسترسی به سایت شما و راه های تماس با شما آسان  وراحت باشد . این کار مستلزم آن است که روزانه شما حداقل یک تا دوساعت از زمان خود را برای چنین امری اختصاص دهید .

گام ششم: به دنبال جذب و افزایش سرمایه و گرفتن مجوزهای قانونی برای رشد کسب و کاربیمه ای  خود باشید.

مسلما هرچه کار شما رونق می گیرد در ابتدا هزینه های شما نیز افزایش می یابد ولیکن باید گوش به زنگ باشید که جلوی هزینه ها رابگیرید و برای کسب و کار بیمه ای خود سرمایه دست و پا کنید و سعی کنید جذب سرمایه داشته باشید و این سرمایه های جذب شده را به نحو احسن مدیریت کنید و سرمایگذاری نمایید تا سریع به فروش بیشتر و سود بیشتر منجر شود و از بین نرود در این راستا امکان دارد شما نیاز به گرفتن مجوزهای قانونی از بعضی سازمان ها داشته باشید مثلا برای داشتن سایتی معتبر نیاز دارید که مجوز ای نماد را داشته باشید یا برای داشتن درگاه پرداخت در سایت خودتان نیاز هست که ابتدا سایت تایید شود و مجوز ای نماد داشته باشد تا بعد بتوانید درگاه پرداخت به حساب شخصی خودتان داشته باشید هرچند که وجوه بیمه باید به حساب شرکت بیمه واریز گردد ولیکن در بعضی از موارد نیاز است که شما چه از شرکت بیمه متبوع خودتان یا بیمه مرکزی یا سایر سازمان های مرتبط مجوزهای لازم را کسب کنید پس به دنبال این باشید که مجوزهای لازم را اخذ نمایید و بیش از پیش به کار و کسب بیمه ای خودتان اعتبار ببخشید.

گام هفتم: برای گسترش کسب و کار خود بهترین افراد را بیابید و استخدام کنید. وظایف را تقسیم کنید و تیمی قوی برای ادامه کار خود بسازید.

داد وستد. خوب پرداخت کنید و افراد متخصص و کارا را استخدام کنید هراس به خود راه ندهید سعی نکنید یک فرد معمولی را استخدام کنید به دلیل اینکه حقوق کمتری پرداخت کنید بلکه سعی کنید افراد مستعد و توانمند و متخصص را استخدام کنید و حقوق و مزایای خوب پرداخت کنید تا چندین برابر یک کارمند معمولی برای شما بازدهی داشته باشند

همین طور که کسب و کار بیمه ای خود را رشد می دهید بررسی کنید ببینید در چه زمینه های به نیروهای متخصص نیاز دارید و آنها را جذب کنید بعضی از کارهای خود را برون سپاری کنید برای مثال شما می خواهید در ارتباط با یک بیمه محتوایی تولید کنید با یک آگهی می توانید دانشجویان یا علاقمندان به فعالیت بیمه در سراسر کشور را به کار بگیرید و با پرداخت مبلغی بسیار کم یک محتوای بیمه ای خیلی عالی درباره بیمه مورد نظرتان داشته باشید هستند جوانان مستعدی که در روستاهای این کشور پهناورمان زندگی می کنند که علاقمند باشند دور کاری انجام دهند و درآمدی داشته باشند. پس این روش را امتحان کنید .

سعی کنید یک تیم قوی و کارآمد را دور خودتان جمع کنید که از کارکردن با آنها لذت ببرید .

گام هشتم: کسب و کار بیمه ای خود را به شرکت خدمات بیمه ای تبدیل کنید و به کارتان رسمیت ببخشید.

حال وقت آن رسیده که کمی گسترش کار داشته باشید اگر نماینده حقیقی هستید سریعا دست به کار شوید و نمایندگی خود را تبدیل به یک شرکت خدمات بیمه ای کنید و کارکنان ارزشمند و کلیدی خود را در کسب و کار بیمه ای شریک کنید واگر شرکت خدمات بیمه ای هستید با توجه به افزایش پرتفوی می توانید دفاتر بیشتری را افتتاح کنید و در شهر های مختلف کشور به فعالیت بپردازید پس وقت آن رسیده که کسب و کار بیمه ای خودتان را گسترش بدهید.

گام نهم: بازاریابی و تبلیغات گسترده را برای جذب بیمه گذار، افزایش فروش و درآمدزایی دنبال کنید.

زمان آن فرارسیده است که تبلیغات گسترده داشته باشید مجوزهای لازم را اخذ کنید و تبلیغات گسترده خودرا شروع کنید و برای جذب بیمه گذار بیشتر و درآمد بهتر بازاریابی خود را گسترش دهید تیم های بازاریابی قوی بسازید و از راه وروش های مختلف بازاریابی به بازاریابی بپردازید با تمام اسلحه های بازاریابی به سوی بازارهای هدف خودتان شلیک کنید تا فروش بیشتر و درآمدهای بهتری داشته باشید .

گام دهم: بعد از جذب بیمه گذار به دنبال نگه داشتن بیمه گذار و تثبیت سود خود باشید.

یکی از وظایف مهمی که نباید آن را فراموش کنید آن است که بیمه گذاران زیادی را جذب کرده اید که نباید آنها را فراموش کنید بلکه باید کاری کنید که آنها به کسب و کار بیمه ای شما سال های سال وفادار بمانند پس بدنبال این باشید که این بیمه گذاران را حفظ واز آنها بخوبی مراقبت کنید و همچنین از آنها بخواهید که شما را در امر خدمات رسانی به دیگران یاری کنند از ایده ها و نظرات آنها با روی باز استقبال کنید و سعی کنید آنها را درکسب و کار بیمه ای خودتان مشارکت دهید و از آنان سوال کنید که چگونه می توانید راه های خدمت رسانی به آنها سهل و آسان تر کنید بعضی مواقع راه های بسیار پیش و پا افتاده ای به شما معرفی می کنند که شما اصلا فکر آن را هم نمی کردید که بتوانید با کمترین هزینه خدمت رسانی بیشتری داشته باشید .

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن