ارسال پیامک بیمه ای

نکات مهم برای جذب و حفظ بیمه‌گذار از طریق پیامک

ای خودم هارسال کنید کهرا نکات مهم برای جذب بیمه گذار از طریق پیامک در این مقاله برای شما بیان می گردد.

بازاریابی مستقیم یکی از راه و روش های بازاریابی برای فروش بیمه است. یکی از ابزارهای بازاریابی مستقیم ارسال پیامک است.

ارسال پیامک یکی از بهترین راهکارها برای ارتباط با بیمه‌گذاران بالفعل و ترغیب بیمه گذاران بالقوه است.

چرا ارسال پیامک بهترین راهکار است ؟

در حال حاضر معمولا همه افراد یک گوشی تلفن همراه دارند. آن را معمولا از خود جدا نمی کنند . هر چیزی را امکان دارد جا بگذارند. ولیکن معمولا تلفن همراه خود را جا نمی گذارند.

اگر تلفن همراه همراهشان نباشد انگار یک چیزی در زندگی کم و کسر دارند. معمولا همراه نداشتن تلفن همراه آرامش را بر هم می زند. استرس و نگرانی ناخواسته به همراه دارد.

به محض اینکه به تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند، سریعا پیام های و تلفن های رسیده را کنترل می کنند.

همه این موارد بیان شده به معنی این است که شما می‌توانید از طریق ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه بیمه گذار بالفعل و بالقوه همواره با ایشان در ارتباط باشید.

این یک فرصت است. یک فرصت ارزشمند است. اگر تاکنون از آن استفاده نکرده اید بدانید فرصت های زیادی را از دست داده اید.

مهم نیست، ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است. اکنون از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

قصد دارید بیمه های شرکت پتروشیمی ایکس را بدست بیاورید؟ یا بیمه های فلان بیمه گذار شاخص را در شهرتان صادرکنید؟

کافی است شماره تلفن همراه ایشان را به دست بیاورید. بعد از آن می توانید کاری کنید که خود ایشان با شما و دفترتان تماس بگیرید.

باور ندارید ؟ با من همراه شوید تا به شما ثابت کنم چگونه خود ایشان با شما و دفترتان تماس می گیرد.

ارتباط دائم

ارتباط دائم داشتن با بیمه گذار بالفعل از اهمیت بالائی برخورداراست. زیرا اگر از بیمه گذاران خود مراقبت نکنید همکاران نظر آنان را تغییر می دهند و به سمت خود می کشانند.

ارتباط دائم داشتن می تواند از طریق ارسال پیامک در هر زمان و به هر مناسبتی اتفاق بیفتد.

لازم است که در طول ماه حداقل دو تا سه مرتبه بنابر دلایل متعدد از جمله پیام های ترغیبی، مناسبتی و … پیامک ارسال گردد.

با این کار ارتباط خود را با بیمه گذار بالفعل تقویت می کنیم . بخصوص در شرایط کنونی که همکاران چپ و راست پیام های ترغیبی خود را برای بیمه گذاران بالفعل ما ارسال می کنند.

اصول خاص

تولید محتوای پیامکی و متون ارسالی دارای اصول خاصی است که باید آن را رعایت کرد. ابتدا به امر ابزار ارسال پیامک که همان سامانه ارسال پیامک است باید دارای شماره اختصاصی باشد.

 به هیچ عنوان از سر شماره های خدماتی برای ارسال پیام خود استفاده نکنید. سر شماره یا شماره باید مختص شما باشد.

این خیلی مهم است که بیمه گذاران بالفعل و بالقوه شماره اختصاصی ارسال پیامک شمارا بشناسند.

از سامانه های پیامکی های استفاده کنید که شماره ثابت دفتر تان را به عنوان سر شماره ارسال پیامک قرار می دهند.

اگر حتی هزینه بیشتری باید پرداخت نمود این هزینه را انجام دهید که در آینده بسیار به نفع شما خواهد بود.

در طول هفته در روزهای مشخصی اقدام به ارسال پیامک کنید. برای این منظور یک برنامه ریزی زمانبدی شده برای خود داشته باشید.

برای مثال در روز شنبه برای بیمه گذاران بالقوه اطراف دفتر راس ساعت ده صبح این پیام باید ارسال شود.

در روز شنبه راس ساعت یازده صبح برای بیمه گذاران بالفعل بیمه شخص ثالث هفته پیش رو باید این پیام ارسال شود.

اگر کمی وقت بگذارید و برنامهریزی زمانبدی شده خود را طراحی کنید، متوجه خواهید شد که چگونه به آسانی می توانید از این روش نهایت استفاده را ببرید و ارتباطات خود را بیشتر کنید .

سامانه‌های پیامکی دارای امکانات گسترده‌ای هستند. شمامی‌توانید به نحو احسن برای فروش بیشتر بیمه و حفظ بیمه‌گذاران خود از این امکانات استفاده نمایید.

تکرار

تاکنون درباره بازاریابی دارکوبی شنیده اید ؟

مسلماْ نشنیده اید.

من هم نشنیده ام .

این اصطلاح را من بیمه فروش بکار گرفته ام .

پرنده دارکوب را که تا کنون دیده اید؟

این پرنده برای تغذیه خود مجبور است با نوک خود پوسته درختان را سوراخ کند و حشره هایی که در زیر پوسته درخت یا در تنه درخت زندگی می کنند را خارج نماید و تناول کند.

این پرنده برای این کار به دفعات بسیار زیاد نوک خود را بر پوسته و تنه درخت فرود می آورد. بعد از مدت زمانی یک حفره در تنه درخت ایجاد می نماید.

 درطی این فرآیند مواد غذایی مورد نیاز خود را بدست می آورد.این پرنده زمانی به هدف خود می رسد که عمل نوک زدن را تکرار و تکرار نماید.

شما نیز باید برای جذب و حفظ بیمه گذار فرآیند کار  این پرنده را سرلوحه کار خود قرار دهید و پیام های خود را بطور مستمر ارسال کنید.

ارسال پیام خود را تکرار و تکرار کنید تا بیمه گذار بالقو را به بیمه گذار بالفعل تبدیل نمائید. همچنین عمل خود را تکرار و تکرار کنید تا از بیمه گذار بالفعل خود در قبال همکاران محافظت کنید.

پیام ارزشمند

پیام هایی سودمند برای بیمه گذار بالفعل و ترغیب کننده برای بیمه گذار بالقوه ارسال کنید.

نوشته شما باید نظر بیمه گذار بالقوه را تغییر دهد تا به سمت شما بیاید. پیام هایی ارسال نمایید تا بیمه گذار بالفعل از اینکه با شما همکاری می کند خوشحال باشد و نظر خود را تغییر ندهد.

زیرا گفتیم که بازاریابی حفظ یا تغییر عقاید مردم برای تجارت با شما است. مردم اگر با شما تجارت می کنند عقیده ایشان همچنان حفظ شود و به تجارت خود ادامه بدهند.

اگر با همکاران شما تجارت دارند عقیده اشان تغییر کند و تجارت شان را با شما انجام بدهند.

منافع بیمه گذاران را در نظر بگیرید و در پیام خود آنها را بیان کنید. اشتباه بزرگی است که به خودتان در پیام ها فقط توجه کنید.

برای مثال اگر در پیام تان بگوید بیاید از ما بیمه خود را خریداری کنید و شماره تماس ما این است . یعنی فقط منافع خودتان را در نظر گرفته اید.

اگر بگوید خرید بیمه از ما این منافع و این مزایا را برای شما به همراه دارد منافع بیمه گذار و خودتان را مدنظر قرار داده اید که مناسب است.

اگر بگویید خرید این بیمه این منافع را برای شما به همراه دارد و باید اینگونه بیمه را خریداری کنید. بسیار مناسب تر است.

زیرا به بیمه گذار این اختیار را داده اید که که بیمه خود را چگونه خریداری نماید؟ اختیار دارد آن را از هر فروشنده بیمه ای خریداری کند.

ولیکن چون شما مشاور داده اید پس راغب تر خواهد بود که از خود شما خریداری نماید. فراموش نکنید هیچ فردی دوست ندارد چیزی به او فروخته شود.

همه دوست دارند خودشان خریداری کنند. پس با این علم پیام های ارزشمند خود را طراحی و ارسال کنید.

طراحی استراتژی

برنامه ای در جهت جذب و حفظ بیمه گذار از طریق ارسال پیامک طراحی کنید و آن را به مدت حداقل یک فصل از سال  مورد استفاده قرار دهید.

در پایان هرماه جذب و محافظت بیمه گذاران خود را بررسی کنید و مشاهده نماید که برنامه ارسال پیامک چه تاثیری در روند جذب و حفظ بیمه گذاران داشته است.

در این رابطه نقاط ضعف و قوت برنامه را بررسی کنید. نقاط ضعف را برطرف نمایید. نقاط قوت را تقویت کنید. به نتیجه مورد دلخواهتان برسید .

نام محصول بیمه ای، نام شرکت بیمه، نام نمایندگی، شماره ارتباطی وراه های ارتباطی با شما باید در ذهن بیمه گذار بالفعل و بالقوه از طریق استراتژی پیامکی حک شود.

تقسیم بندی

باید بیمه گذاران بالفعل و بالقوه خود را تقسیم بندی کنید. فرا حال هر بیمه گذار پیام خود را طراحی و ارسال کنید.

فرا حال هر محصول بیمه ای پیام خود را طراحی و ارسال کنید. اگر تعداد بیمه گذاران بالفعل و بالقوه زیاد است آنها را در گروه های مشابه قرار دهید و پیام را فرا خور حال هر گروه طراحی کنید.

به عبارت ساده تر بازار هدف خود را بخش بندی کنید.فرا خور حال هر بخش از بازار پیام خود را طراحی و ارسال کنید .

بیمه های که بفروش می رسانید برای هر بخش از بازار متفاوت خواهد بود. پس این بخش بندی را هم در محصول بیمه ای خود رعایت کنید.

معمولا پیام ها و محصولات بیمه ای هم وجود دارند که برای همه بخش های بازار مورد استفاده قرار گیرند.

ولیکن هنر شما در این است که پیام و محصول بیمه ای خودتان را برای هر بخش از بازار ویژه و مخصوص کنید. تاثیر این کار به مراتب بیشتر است.

در سری مقالات آینده نکات بیشتری را به سمع و نظر شما عزیزان خواهم رساند. همچنین طریقه ویژه کردن پیام و محصول بیمه ای را برای هر بخش از بازار بیان خواهم نمود.

این سری از مقالات را در سایت گروه آموزشی بیمه فروش دنبال کنید تا از طریق آنها بتوانید بازاریابی بهتر و فروش بیشتری را تجربه کنید.

موفق باشید- جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

 

 

درخواست ارسال مقاله

میانگین امتیاز ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید