کسب و کار بیمه ای

داستان فروش بیمه به ۹۵% مغز بیمه گذار

داستان فروش بیمه به ۹۵% مغز بیمه گذار

با توجه به بیماری کرونا مدت مدیدی بود که نزد استاد نرفته بودم. و همچنین مطلبی در این رابطه برای شما عزیزان ننوشته بودم. امروز قصد کردم سری به استاد بزنم. و از احوالات ایشان جویا شوم. بخاطر همین به منزل استاد رفتم.

با روی باز از من استقبال کرد. خوشحال هستم که استاد و خانواده اشان در صحت و سلامت کامل به سر می برند.

استاد سلام

علیک سلام بیمه فروش خبری از شما نیست. گویا کم کار شده ای ؟

نخیر استاد. درحال نگارش سه جلد کتاب هستم. که شکر خدا یک جلد کتاب تمام و چاپ شد.

دو جلد دیگر هم یکی از آنها یک فصل دیگر دارد تا تکمیل شود.

 برای چاپ ارسال گردد.

جلدسوم هم در نیمه راه نوشتار آن هستم.

استاد: به به پس حسابی مشغول نوشتن هستی.

بله استاد من از این فرصت خانه نشینی استفاده کردم. و برای دوستان شروع به نوشتن کردم.

کدام کتاب را چاپ کردی بیمه فروش؟

کتاب تیم سازی در بیمه به روش بیمه فروش را چاپ کردم. و خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف همکارانم روبرو شده.

استاد: بسیار عالی

بیمه فروش : استاد می خواستم یکسری مطالب در قالب مکالمه من با شما در زمینه فروش برای خودم و دوستانم بیان بفرمایید. تا آنها را به سمع و نظر این عزیزان برسانم. هزینه ها زیاد شده و مبالغ بالا رفته و خریدها کمترشده.  اگر موافق باشید. در هفته چند روزی مزاحم تان بشوم. و مطالب را دریافت کنم. و برای دوستان بنویسم.

بسیار عالی من هم آماده هستم. تا در این زمینه مطالب خوبی را برای تو بیمه فروش و همکاران عزیزت بیان کنم.

استاد برای جلسه اول سوال من و دوستانم این است.

 چگونه فروش خودمان را بیشتر کنیم ؟

استاد: ببین بیمه فروش برای فروش بیمه و کلاً فروش یکی از تحقیقات بازاریابی عصبی این است که خرید هر محصول یا کالایی می تواند مرکز درد در مغز ما را تحریک بکند . در همین رابطه تو و دوستانت فکر می کنید. مبلغ تاثیر گذار در فروش است. البته نمی گویم تاثیر ندارد. بلکه موضوع فقط مبلغ ریالی نیست. سابقه یا زمینه یک معامله است .

چطور استاد؟ متوجه نشدم .

ببین بیمه فروش بگذار یک مثال بزنم. افراد می توانند وقتی یک ماشین که این روزها قیمتش هم زیاد شده می خرند. مبالغ بسیار زیادی خرج لوازم اضافی برای آن ماشین کنند. یعنی برای صندلی های آن ماشین روکش خریداری کنند. سیستم صوتی و تصویری آن چنانی نصب کنند .چراغ ها را عوض کنند.

 خورد خرج های دیگر که اگر سر هم جمع کنید. خرج بسیار زیادی خواهد بود. ولیکن چون درد این خریدهای کوچک کمتر از درد بزرگ خرید خود ماشین است. آنها به راحتی این خرج ها را انجام می دهند. .

استاد این چه ربطی به بیمه دارد ؟

ببین بیمه فروش چون مردم نمی توانند روی هر خرید کوچکی که انجام می دهند قیمت بگذارند. و مبلغ آن را مشخص کنند. پس درد کمتر است. ولی خرید خود ماشین چون مبلغش مشخص است. و گرانتر درد بیشتری دارد . حالا چه ربطی به بیمه دارد. این است که شما وقتی قیمت بیمه رایک جا اعلام می کنید. بیمه گذار درد بیشتری را تحمل می کند.

ولی اگر در کناراعلام مبلغ حق بیمه آیتم به آیتم توضیحات ارائه بدهید. مثلا برای تعهدات مالی ،بعد تعهدات جانی و سپس تعهدات دیه راننده در بیمه شخص ثالث و همچنین اقدام کنید.

به فوش بیمه حوادث انفرادی برای راننده تا سقف تعهدات دیه کامل ماه حرام این بیمه توضیحی شما با توجه به آیتم های توضیح داده شده درد کمتری را برای بیمه گذار به همراه دارد و بیمه گذار بهتر آن را می پذیرد .

توضیح هر آیتم

یعنی استاد من هر آیتم را توضیح بدهم. و همچنین در کنارش یک بیمه حوادث هم ارائه کنم. منظورتان این است ؟

بله بیمه فروش تو باید ابتدا به امر حق بیمه بدون تخفیف با هریک از این آیتم های ارائه شده را بیان کنید. بعد از آن به بیمه گذار بگویید که با توجه به رانندگی خوب شما و تخفیفات بیمه نامه قبلی شما این حق بیمه کاهش می یابد. و مبلغ این مقدار حق بیمه شما این مبلغ می شود.

در کنارش هم بگویید اگر می خواهید رقم دیه خودتان به عنوان راننده را که کامل نیست. و مربوط به دیه ماه عادی است .به دیه کامل ماه حرام افزایش بدهید. می توانید یک بیمه حوادث انفرادی بیست و چهار ساعته برای خودتان دریافت کنید. با این کار شما درد خرید و پرداخت حق بیمه را برای بیمه گذار پله به پله کاهش می دهید .

فراموش نکن بیمه فروش که خرید و پرداخت حق بیمه برای بیمه گذار درد آور است. تمام سعی و تلاش تو و همکارانت باید در جهت کاهش درد خرید و پرداخت باشد. آن زمان است که خرید بیمه به راحتی اتفاق می افتد.

وقتی بیمه فروش شما حق بیمه  را یک جا اعلام می کنید. و انتظار دارید که بیمه گذار بیمه را خریداری کند. و حق بیمه را بپردازد. در اصل دارید به ۵% مغز بیمه گذار می فروشید. درحالی که وقتی بر روی احساسات و نیازهای نا آگاهانه تمرکز کنید. و مزایای هریک از آیتم ها و بیمه حوادث را بیان کنید. شما به ۹۵% مغز خریدار بیمه دارید. بیمه را می فروشید .

نکته مهم در فروش همین است که باید رعایت کنید .

استاد مطلب تان برایم خیلی جالب بود. پس من تا حالا روی ۵%مغز بیمه گذار تمرکز می کردم. ولیکن با کمی توضیحات و درگیر کردن احساسات بیمه گذار می توانم. به راحتی روی ۹۵% مغز بیمه گذار تاثیر بگذارم. و به راحتی بیمه خود را بفروشم.

بله بیمه فروش امیدوارم که موفق باشید.

از استاد خداحافظی کردم. و به سمت دفترم برای پیاده کردن راهکار استاد به راه افتادم .

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید