کسب و کار بیمه ای

منصفانه بودن خرید بیمه برای بیمه گذار

منصفانه بودن خرید بیمه برای بیمه گذار

داستان کوتاه بیمه ای منصفانه بودن خرید بیمه برای بیمه گذار -امروز دوباره نزد استاد رفتم بعد از سلام و احوالپرسی رو کردم به استاد و گفتم :

اجازه بدهید بابت راهکار فروش به ۹۵%مغز بیمه گذار از شما تشکر کنم

استاد من این مطلب را در دفتر خودم پیاده کردم و نتیجه های خوبی گرفتم

فکر می کنم همکاران هم این کار را انجام داده اند و نتایج خوبی کسب کرده اند.

امروز خدمت رسیدم تا راهکاردیگری به من و همکاراهایم آموزش بدهید.

خوش آمدی بیمه فروش خوشحالم که مطلب قبلی برای تو وهمکارا تاثیر گذار بوده است

امروز بیمه فروش می خواهم درباره مطلب دیگری صحبت کنم که امیدوارم این هم مثل مطالب قبلی برای شما و همکارها مثمرثمر باشد .

حتما هست استاد بفرمایید.

بیمه فروش تنها حق بیمه باعث درد برای بیمه گذار نمی شود در واقع منصفانه بودن حق بیمه و خرید بیمه نیز باعث عکس العمل بیمه گذار می شود .

هرآیتم یا بیمه ای که به بیمه گذار ارائه می کنید اگر حس غیر منصفانه بودن را القا کند باعث عکس العمل بیمه گذار می شود .

استاد ببخشید این قسمت را من نفهمیدم امکان دارد بیشتر توضیح بدهید

ببین بیمه فروش اگر شما در کنار بیمه شخص ثالث که ارائه می کنید یک بیمه حوادث انفرادی با حق بیمه بالا ارائه کنید

که در دل آن فقط به فکر حق بیمه بیشتر ودریافت کارمزد بیشتر باشید. امکان دارد بیمه گذار این حس در وجودش شکل بگیرید. که این بیمه با مبلغی که باید برای آن پرداخت کرد.

ارزش آن چنانی ندارد. و حق بیمه اش زیاد است. اینجاست که بیمه گذار عکس العمل نشان می دهد. و بیمه را نمی خرد.

ولیکن اگربیمه حوادث با حق بیمه اش متعارف باشد. و نیاز بیمه گذار را برطرف کند. آن موقع است که بیمه گذار حس منصفانه بودن حق بیمه را احساس می کند.

وخرید را معمولا راحت تر انجام می دهد .

یا اینکه شما در همان ابتدا یک بیمه شخص ثالث با تعهد مالی دویست و بیست میلیون ارائه می کنید. و در رابطه با مزایای این تعهد توضیح می دهید.

وقتی بیمه گذار حق بیمه را با تعهد ارائه شده مقایسه می کند. حس منصفانه نبودن در وجودش احساس می شود.

پس معمولا عکس العمل نشان می دهد. و درخواست تعهدات کمتر می کند. و چون این حس در وجودش شکل گرفته سعی می کن.د تعهدات را با حداقل بخرد.

خوب استاد راهکار چیست ؟

بهتر است سه تعهد مالی بالا ،حد وسط ،حد پایین را ارائه کنید. تا معمولا بیمه گذار حد وسط را خریداری کند. و حس غیر منصفانه بودن در وجودش شکل نگیرد.

باید کاری کنید که دقیقا بیمه ارائه شده با شرایط بیمه گذار هماهنگ باشد. و منافع او هم در نظر گرفته شود. و این احساس در ایشان شکل بگیرید که یک خرید بیمه منصفانه داشته است .

استاد بیمه گذارها معمولا می خواهند حق بیمه کمتر پرداخت کنند.

بله بیمه فروش این به این دلیل است که شما سعی نمی کنید بیمه را با شرایط بیمه گذار هماهنگ کنید.

و بخاطر همین حس غیر منصفانه بودن معامله در ایشان شکل می گیرد. و تلاش می کند که حداقل بیمه را خرید نماید.

استاد من و همکارهایم فکر می کنیم. بیمه گذارها دوست دارند مبلغ کمتری پرداخت کنند .

خیر بیمه فروش بیمه گذار فقط و فقط می خواهد معامله اش منصفانه باشد.

بارها خود شما هم تجربه کرده اید. که یک کالا یا محصول را از یک فروشنده در یک منطقه خیلی بالاتر از همان کالا یا محصول در منطقه دیگری خریداری کرده اید.

ولیکن بخاطر شرایط و احترام و رعایت انصاف و اطلاعاتی که فروشنده به شما ارائه کرده است. معامله گران تر را برای خود منصفانه تلقی کرده اید.

استاد در این رابطه مثال می زنید

ببین بیمه فروش شما یک نوشیدنی را در یک کافه تر و تمیز با امکانات خوب میل می کنید. و یک مبلغی می پردازید.

درحالیکه می توانستید همین نوشیدنی را در جای دیگر بدون امکانات یا کمترین امکانات میل کنید. و مبلغ کمتری بپردازید.

تا حالا شده از اینکه بابت نوشیدنی که با امکانات و درجای مناسب میل کرده اید حس بدی بخاطر اینکه مبلغ بیشتری پرداخته اید داشته باشید؟ معمولا خیر.

هرگاه بیمه گذار احساس کند که خدمات و محصول بیمه ای را که دریافت می کند. با مبلغ حق بیمه ای که بابت آن می پردازد و خدماتی که بعد ارائه می شود تناسب ندارد.

احساس غیر منصفانه بودن معامله دروجودش شکل می گیرد. و بخاطر همین عکس العمل نشان می دهد.

استاد موضوع جالب شد، می شود مثال بیمه ای بزنید؟

بله بیمه فروش بیمه گذار به دفتر شما برای خرید بیمه شخص ثالث مراجعه می کند. کارمند صدور شما اطلاعات کافی ندارد. درست برخورد نمی کند. به سوالات بیمه گذار پاسخ صحیحی نمی دهد.

 همچنین یکسری اطلاعات غلط یا ناقص یا خدای ناکرده دروغ تحویل بیمه گذار می دهد.

همچنین شرایط دکوراسیون دفتر شما و اثاثیه شما و حتی پوشش شما مناسب نیست.

 همه این موارد یک حس منفی به بیمه گذار القا می کند. این بیمه گذار هرمبلغی که حق بیمه بپردازد آن را غیر منصفانه به حساب می آورد. و امکان دارد دیگر به دفتر شما مراجعه نکند.

حال عکس این موضوع را درنظر بگیرید. بیمه گذار احساس خوشایندی دارد. و از اینکه با یک دفتر کاملا حرفه ای کار می کند. و خریدهای بیمه ای خود را از آنجا انجام می دهد. احساس رضایت دارد.

پس براحتی با توضیحات شما همراه می شود. و بیمه را خریداری می کند.

استاد خیلی واضح و خوب مطلب را عرض کردید.

ممنونم از اطلاعات ارزشمند شما من و همکارهایم از این راهنمایی های شما سپاسگزاریم.

با اجازه شما رفع زحمت می کنم .تا بتوانم از امروز در دفترم همه این موارد را پیاده کنم .و همچنین حس منصفانه بودن معامله را در بیمه گذار بیشتر کنم .

از استاد خداحافظی کردم و به طرف دفترم به راه افتادم .

میانگین امتیاز ۴.۳ / ۵. تعداد آرا: ۴

دیدگاهتان را بنویسید