سایت فروش بیمه

چگونه از طریق سایت بیمه بفروشیم ؟

بسیاری از فروشنده های بیمه عقیده دارند که نمی توانند از طریق سایت بفروش دست پیدا کنند و دلیل خود را در این رابطه عدم رقابت با سایت های بزرگ بیمه ای می دانند. درحالیکه اگر فروشنده بیمه ای راهکارهائی را که در زیر بیان خواهد شد رعایت نماید و پشتکار و استمرار داشته باشد به راحتی می تواند از طریق وب سایت اقدام به جذب بیمه گذار و فروش بیمه نماید. با من بیمه فروش همراه باشید تا با یکدیگر این راهکارها را بررسی کنیم .

۱- محتوای ارزشمند تولید کنید

برای فروش بیمه از طریق سایت و به روز نگه داشتن سایت و همچنین بدست آوردن جایگاه در صفحات اول موتورهای جستجو فروشنده بیمه ملزم است که محتواهای بیمه ای ارزشمندی را در سایت قرار دهد . منظور از محتوا مطالب بیمه ای در هر یک از رشته های بیمه است که باید بصورتی ارائه گردد که برای خواننده کاربردی ودارای ارزش باشد.
بطور مثال قصد داریم مطلبی در رابطه با بیمه شخص ثالث بنویسیم و آن را بر روی سایت قرار دهیم پس باید به عنوان یک بیمه گذار به این مطلب نگاه کنیم و ببینیم چه مواردی در بیمه شخص ثالث برای بیمه گذار ارزشمند و کاربردی است همان مطالب را در نوشته خود قرار بدهیم . مسلما انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث یکی از موارد کاربردی و دارای ارزش برای بیمه گذار است همچنین سرمایه تعهد مالی برای بیمه گذار مهم است که باید آن را شرح دهیم . بیان کنیم چرا بیمه گذار به بیمه شخص ثالث نیاز دارد و اگر خودرو فاقد بیمه شخص ثالث باشد مشمول جریمه می گردد و در زمان خسارت هزینه سنگینی را باید بیمه گذار پرداخت نماید .
محتوا پادشاه است . پس تا می توانیم در همه رشته های بیمه ای محتواهای کاربردی و ارزشمند برای بیمه گذار تولید کنیم و بر روی سایت قرار دهیم . این محتوا ها می تواند بصورت نوشتاری ، گفتاری ، ویدئوی باشد . می توان با نرم افزار پاور پوینت یک محتوای ارزشمند تولید کرد و بر روی آن صداگذار نمود و حتی در آن از عکس ها و فیلم ها استفاده نمود و از بیمه گذار خواست که با ارائه شماره تلفن همراه یا ایمیل خود آن را بصورت رایگان دانلود نماید .
مهمترین مطلب دراین راهکار این است که مطالبی که تولید می کنیم از دید بیمه گذار باشد و برای بیمه گذار کاربدی و ارزشمند باشد .

۲- ساده و روان بنویسید

قصد داریم محتوا تولید کنیم باید محتوای ما ساده و روان باشد بطوری که بیمه گذار کاملا مطالب ما را درک کند و منظور ما بطور واضح به ایشان منتقل گردد. راهکار این است که مطالب بسیار ساده تولید شود.

از به کار بردن مطالب فنی بیمه به هیچ عنوان استفاده نکنیم. مگر در این رابطه مجبور باشیم. شاید بیمه گذار معنای فرانشیز را نداند پس وظیفه ما این است که با کلمات و جملاتی معنای واقعی فرانشیز را به بیمه گذار بشناسانیم.

قدم به قدم توضیحات ساده و روان خود را ارائه کنیم تا بیمه گذار به ارزش محتوای ما پی ببرد . زمانی که بیمه گذار را در نظر می گیریم و قصد داریم مطلبی را به ایشان منتقل کنیم باید فکر کنیم که ایشان چیزی در ارتباط با بیمه و بخصوص این رشته بیمه ای نمی داند.

ما باید با کلمات و جملات و عکس ها و فیلم هائی منظور واقعی خود را به آن منتقل کنیم . هر چه خودمانی و راحت تر و ساده تر مطلب را بیان کنیم بهتر به دل بیمه گذار می نشیند.

۳- توضیحات کامل ارائه کنید

یکی دیگر از راهکارها این است که در مطالبی که ارائه می کنیم توضیحات کامل و جامعی ارائه کنیم همه فروشنده های بیمه در ارتباط با یک رشته بیمه مطلبی را ارائه کرده اند ولیکن مطلبی کاربردی تر و ارزشمند تر است که جامع و کامل باشد باید به جزئیات هم توجه نمود و حتی کوچکترین جزئیات را از قلم نیندازیم گاهی لازم است در مطالبمان ویروس هم وارد کنیم به عبارتی گاهی لازم است ایرادات وارد به بیمه و محصول بیمه ای را به زبان ساده برای بیمه گذار و راهکار آن را نیز بیان کنیم این به نفع ماست .

۴- سایت با ظاهری مناسب داشته باشید

بسیاری از فروشنده های بیمه برای طراحی سایت به دنبال این هستند که سایتی با حداقل هزینه راه اندازی نمایند این بسیار خوب است ولی باید مد نظر داشت که راه اندازی سایت از مبلغ رایگان تا مبالغ میلیونی در این برهه از زمان راه اندازی می گردد ولی سایتی که بتواند بیمه گذار جذب نماید و منجر بفروش شود و مطابق سلیقه یک فروشنده بیمه و بیمه گذار باشد باید بصورت حرفه ای طراحی گردد که مسلما یک هزینه معقول را می طلبد.
پس بدنبال این نباشیم که با حداقل هزینه یک اسماً سایت داشته باشیم در نهایت متوجه خواهیم شد که این حداقل هزینه پرداختی نیز هزینه ای گزاف است که منجر به جذب بیمه گذار و فروش بیمه نمی شود . برای مثال یک طراح سایتی با حداقل هزینه برای شما طراحی می نماید بعد شما درخواست مواردی در ساین را برای فروش بیمه می کنید دوباره طراح از شما هزینه طراحی این قسمت را از شما می کند و همینطور که پیش می روید قسمت های مختلف اضافه می ششود و هزینه آن دریافت می گردد در نهایت متوجه می شوید مبلغ گزافی پرداخته اید و هنوز سایت مطابق میل شما و بیمه گذار نمی باشد آن زمان است که متوجه می گردید کلیه هزینه های که انجام داده اید بی نتیجه بوده است پس یک طراحی اولی در ذهن و بر روی کاغذ برای خود داشته باشید و مطابق آن مواردی که مد نظرتان است را بیان کنید و اعلام نمایید که یک سایت با این مشخصات می خواهید تا هزینه را یک بار متحمل شوید و در نهایت سایت تان همان چیزی شود که شما می خواستید و بتواند بیمه گذار جذب نماید و بیمه بفروش برساند.

۵- شبکه های اجتماعی را به سایت متصل کنید

بسیاری از شما عزیزان هم اکنون از طریق شبکه های اجتماعی به سایت بیمه فروش مراجعه کرده اید تا این محتوا را مطالعه فرمائید پس کلیه صفحات اجتماعی خود را باید به سایت بیمه ای خودتان متصل کنید و هرگونه مطلبی را که بر روی سایت قرار می دهید باید در شبکه های اجتماعی آن را تبلیغ کنید و در نهایت درخواست کنید که برای خواندن و بدست آوردن مطلب مخاطب به سایت شما مراجعه نماید فراموش نکنید که لینک سایت خود را باید دائما در تمام تبلیغات بر روی شبکه های اجتماعی و کلیه موارد تبلغی خودتان تبلیغ کنید و همیشه درخواست کنید تا مخاطبان و بیمه گذاران به سایت شما مراجعه نمایند شبکه های اجتماعی شما راه ورود به سایت شما است که باید از طریق همین شبکه های اجتماعی سایت شما به مخاطب و بیمه گذار معرفی گردد .
با داشتن سایت شما در اصل یک خانه دارید و صاحب خانه می باشید ولیکن با داشتن صفحاتی بر روی شبکه های اجتماعی به تنهائی شما یک مستاجر هستید تا زمانیکه آن شبکه فعال است و کار می کند.
زمانی که شبکه اجتماعی فیلتر می شود یا مخاطبان و بیمه گذاران از آن دیگر استفاده نمی کنند شما هم دیگر فعالیت تان در آن شبکه کم می شود یا از بین می رود آنگاه متوجه می شوید کلیه زحماتی که در این دوران متحمل شده اید به یک باره از بین می رود ولی وقتی سایت داشته باشید این زحمات هیچگاه از بین نمی رود چون سایت متعلق به خودتان است و صاحب خانه هستید.

۶- ایمیل ارسال کنید

یکی از راه و روش های بازاریابی، بازاریابی ایمیلی است که شما می توانید از طریق ایمیل هاست سایت خودتان استفاده کنید و برای مخاطبان و بیمه گذارانی که عضو سایت شما شده اند ایمیل ارسال کنید و یا اینکه یک هاست ارسال ایمیل تهیه کنید و از طریق آن برای مخاطبان و بیمه گذاران ایمیل ارسال نماییئ فکر نکنید این کار سخت است و شما نمی توانید انجام دهید آموزش های بازاریابی ایمیلی بر روی اینترنت بسیار زیاد است و کلیه این آموزش ها رایگان است که می توانید با جستجوی عبارت بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ بر روی موتورهای جستجو به راحتی به این آموزش ها دسترسی پیدا کنید .
در نظر داشته باشید هر مطلب یا محتوای که تولید می کنید می توانید برای آن یک ایمیل تدارک ببینید و به اطلاع مخاطبان و بیمه گذاران برسانید. بیان کنید این مطلب یا محتوا تولید شده است و بر روی سایت برای مطالعه و استفاده قرار گرفته است. با این کار مخاطبان و بیمه گذاران به سایت مراجعه می کنند و محتوا و مطلب تولید شده را مطالعه می نمایند و از آن استفاده می کنند. همین کار باعث می شود کم کم سات شما به عنوان یک سایت بیمه ای فعال کم کم شناخته شود و مورد استفاده قرار گیرد .

۷- بهینه سازی کنید

محتوای که تولید می کنید را باید دائما بهینه سازی کنید این کار باعث می گردد رباط های موتورهای جستجو مطلب شما را دائما بررسی کنند و آن را ایندکس نمایند و چنانچه مخاطب یا بیمه گذاری بدنبال مطلب یا محتوای در این زمینه می گردند به راحتی آن را در اختیار آنها قرار دهند این کار را بصورت علمی سئو می گویند پس لازم است در این رابطه مطالعاتی بر روی اینترنت که اکثرا بصورت رایگان است داشته باشید . تاکید می کنم که ازمطالب کپی استفاده نکنید و محتواهای دیگران را بر روی سایت خو کپی نکنید بلکه از آنها استفاده کنید و آنها را به زبان ساده تر بازنویسی کنید و بر روی سایت قرار دهید.
لینک دهی مطالب را به محتواها و بیمه های مرتبط فراموش نکنید اگر مطلبی درباره بیمه شخص ثالث تولید کرده اید حتما این محتوا را به محتوای بیمه بدنه ای که چندی قبل تولید کرده اید و بر وی سایت قرار داده اید متصل کنید تا مخاطب و بیمه گذار آن مطالب یا محتوا ها را نیز ببینند و مطالع کنند هرچه مخاطب و بیمه گذار در سایت شما وقت بگذراند به نفع شماست و به بهینه سازی سایت شما کمک می شود . دائما در صفحات مختلف سایت محتوا و مطالب ارزشمندی که تولید کرده اید و بر روی سایت قرار داده اید تبلیغ کنید و تلاش کنید که مخاطب و بیمه گذار مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری نماید و حتما خریدی از سایت شما داشته باشد .

نتیجه گیری

با بکارگیری راهکارهای که بیان شد می توانید با پشتکار و ممارست و تولید محتواهای ارزشمند و کاربردی سایتی فعال و به روز داشته باشید که مخاطبان به آن سر می زنند و مسلما از ان خرید می کنند یا سفارش بیمه می دهند و کم کم شما را به عنوان یک فروشنده حرفه ای بیمه و یک کارشناس تمام عیار می شناسند و به دیگران معرفی می کنند . ضمن اینکه با بکارگیری راهکارهای که بیان شد سایت شما به عنوان یک سایت به روز و مرجع شناخته خواهد شد.

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

میانگین امتیاز ۱.۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید