تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر فروش بیمه

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در فروش بیمه

دیجیتال مارکتینگ که دنیای وسیعی از بازاریابی امروزه را در دست گرفته است. شامل رعایت قوانین و مواردی است که میتواند در فروش بیمه یا برند سازی نمایندگی شما بسیار موثر واقع شود.

استفاده از این دنیای وسیع به منزله صعود بر قله موفقیت است و عدم استفاده از آن میتواند زمینه ساز شکست برای بسیاری از نماینده ها یا شرکت های بیمه باشد.

دیجیتال مارکتینگ شامل رعایت اصولی است که دارای هفت زیر شاخه اساسی است این زیر شاخه ها میتواند شامل دسته بندی زیر باشد. در ادامه این مطلب حتما به توضیح هر یک از آنان خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب خواهید خواند :

دیجیتال مارکتینگ شامل چه دسته هایی است ؟
تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر برند سازی یا فروش محصول بیمه ای چیست؟
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در بیمه چیست؟

دیجیتال مارکتینگ شامل چه دسته هایی است ؟

دیجیتال مارکتینگ شامل هفت دسته بندی اصلی است ، که میتوان این دسته بندی را این گونه تعریف کرد.

سئو یا بهینه سازی مطالب برای موتورهای جست و جو : بخش اعظمی از دیجیتال مارکتینگ شامل بهینه سازی وب سایت ها و مطالب بیمه ای است که میتواند شما در صدر موتورهای جست و جو قرار دهد. این کار شامل رعایت اصولی است که دارای فاکتورهای بسیاری است که توضیح آنها در این مطلب امکان پذیر نمی باشد.

بازاریابی موتورهای جست و جو : بازاریابی موتورهای جست و جو در عمل تفاوت بسیاری با سئو ندارد. تنها تفاوت آن در شیوه اجرایی آن است که میتوانید با هزینه کردن به صدر موتورهای جست و جو رسیده و از مزایای آن بهره ببرید. این کار نسخه پولی سئو است که میتواند شما را در مدت زمانی کوتاه تر و البته با صرف هزینه های بالا صدر نشین موتورهای جست و جو کند.

بازاریابی محتوایی : استفاده از بازاریابی محتوایی شامل رعایت مواردی است که میتواند با رعایت اصول بهینه سازی محتوای بیمه ای شما را که شامل ، متن ، پادکست ، ویدیوها ، و محتواهای تصویری است به هدف اصلی که بازاریابی بیمه است برساند. این روش میتواند محتوای بیمه ای شما را بین مخاطبین و بیمه گذاران شما پخش کرده و به برند سازی شما کمک کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی : استفاده از شبکه های اجتماعی در سال های نه چندان دور فقط جنبه تفریح و سرگرمی داشت. اما با گسترش دیجیتال مارکتینگ یکی از راه های افزایش فروش بیمه و برند سازی بسیاری از شرکت ها است .

همچنین بهره گیری از شبکه های اجتماعی و استفاده از آنها در جهت تقویت فروش بیمه است. این روزها تاثیر شبکه های اجتماعی خود به تنهایی از برند سازی توسط بازاریابی سئو بیشتر شده و چه بسا در آینده ای نه چندان دور بتواند جایگزین آن شود.

تبلیغات کلیکی : استفاده از تبلیغات کلیکی ، شامل مواردی است که میتواند برای شما مانند موتورهای جست و جو عمل کند. در قدیم بسیار از این شیوه استفاده میشد و در مقابل هر کلیک پورسانتی را به تبلیغ دهندگان پرداخت میکند.

تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر فروش بیمه

بازاریابی وابسته : این نوع از دیجیتال مارکتینگ شامل دریافت پورسانت یا تسهیلاتی است که در قبال همکاری در فروش یا تبلیغات برند آنان به بازاریاب ،اقوام یا دوستان خود تعلق خواهد گرفت. این نوع از بازاریابی بشدت مورد استقبال واقع میشود.

بازاریابی ایمیلی : این گونه از بازاریابی لازمه داشتن لیست اعظمی از ایمیل مخاطبین شماست. سعی کنید با در دسترس قرار داشتن لیست مخاطبین خود که اجازه بازاریابی را داده اند از بازاریابی ایمیلی بهره ببرید. تعداد زیادی از افراد هنوز از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی بهره های بسیاری میبرند. این کار دارای مزایای بسیاری است که میتواند شما را به برند سازی یا فروش بیمه بالا برساند.

تاثیر بازاریابی آنلاین بر برند سازی یا فروش محصول بیمه چیست؟

بازاریابی آنلاین دارای مزایای بسیاری زیادی است میتواند تاثیرات شگرفی بر افزایش فروش بیمه شما داشته باشد. از تاثیرات آن میتوان به برند سازی ، کمک به فروش بهتر محصولات بیمه ای شما، شناخت افراد جدید برای سفارش محصول بیمه ای را به همراه داشته باشد. استفاده از این نوع بازاریابی میتواند بیمه گذارانی همیشگی و قابل اعتماد و سود آور همراه داشته باشد.

استراتژی های بازاریابی آنلاین بیمه چیست؟

استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین بیمه به معنای استفاده صحیح از ترفندهایی است که میتواند شما را در بهبود وضعیت سودآوری مجازی خود هدایت کند. برای این کار ما در این قسمت سعی داریم به ذکر نکاتی بپردازیم که میتواند شما را بهتر یاری کرده و در جهت بهبود وضعیت شغل بیمه ای شما کمک رسان باشد.

بیمه گذاران خود را بشناسید : یکی از اصلی ترین فاکتورها در رعایت بازاریابی انلاین شناسایی بیمه گذاران و مخاطبینتان است. سعی کنید افرادی که به خدمات بیمه ای شما نیاز دارند را بشناسید و از نیاز آنان آگاهی داشته باشید. به دنبال پاسخگویی و رفع نیاز آنها باشید. استفاده از این روش به معنای میزان اهمیتی است که شما برای آنها قائل هستید.
برای شناخت نیاز بیمه گذاران و مخاطبان بررسی کنید ببینید سوالات آنان از شما چیست بیشتر در چه زمینه های دچار مشکل و مسئله هستند و با توجه به اطلاعاتی که به دست می آورید اقدام به بازاریابی آنلاین درباره مسائل و مشکلات و راه حل آنها بکنید.

پشتیبانی آنلاین داشته باشید : داشتن پشتیبانی آنلاین میتواند خیال آسوده ای به مخاطبین شما هدیه دهد. مخاطبین یا بیمه گذاران شما همواره به دنبال راه حل هایی برای حل مشکلات احتمالی خود و سوالات بیمه ای خود هستند ، شما با داشتن پشتیبانی آنلاین میتوانید این نیاز مخاطبین خود را برطرف ساخته و به آنها کمک کنید.

در زمان های نه چندان دور بیمه گذاران برای حل مشکلات خود باید به شعب صدور یا خسارت یا دفتر نمایندگی مراجعه می کردند و یا با پشتیبانی تلفنی زمان زیادی را برای دریافت پاسخ خود صرف کنند.

ولیکن با وجود کسب و کار آنلاین روش مناسب پاسخگویی به نیاز بیمه گذاران بهره گیری از پشتیبانی آنلاین است.بیمه گذار همزمان که درسایت شما حضور دارد مساله یا مشکل خود را مطرح می کند و شما هم سریع پاسخ آن را بیان می کنید و یا ایشان را راهنمائی می کنید.

ارتباط متقابل با کاربران اعم از بیمه گذاران و مخاطبین : داشتن ارتباط متقابل با کاربران یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی است. این کار حس صمیمت با مخاطبین شما را افزایش داده و بیمه گذاران شما احساس میکنند در کسب و کار شما مشارکت دارند.

بهتر است برای ارتباط متقابل با کاربران از صفحات شبکه های اجتماعی بهره ببرید، با این کار میتوانید از علاوه بر حفظ بیمه گذاران قدیمی بر جذب بیمه گذاران جدید نیز متمرکز شوید.

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

 

نویسنده : جهانشاه محرابیان

منبع : بیمه فروش

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید