دیجیتال مارکتینگ

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم ؟

 در این مقاله قصد دارم با زبان ساده لزوم استفاده از دانش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی بیمه را برای شما عزیزان بیان کنم پس کمی وقت بگذارید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و بعد درباره آن و ادامه مطالعه مقالات آتی تصمیم بگیرید

 معمولاً بیمه گذاران نسل جدید راحت طلب بار آمده اند، لذا لازم است که برای حفظ و نگهداری و جذب آنان تغییرات را با آغوش باز بپذیریم. نباید فراموش کنیم که به هیچ وجه نمی توانیم جلوی علم وپیشرفت و تغییر را بگیریم تنها کاری که می توانیم انجام دهیم آن است که با این تغییرات، ما نیز تغییر کنیم و خودمان و دفترمان را به علم و امکانات روز تجهیز کنیم . باید موج سوار خوبی باشیم،موج سواری را یاد بگیریم و بر روی امواج با ابزار و سایل مورد نیاز سوار شویم و از موج سواری خود لذت ببریم .

 گذشته

 بیاید به اوائل شروع کسب و کارخودمان فکر کنیم همان روزهای اول به گذشته ای فکر کنیم که بیمه گذاران و خریداران بیمه به دفاتر ما مراجعه می کردند و امکان داشت قبل از مراجعه ، بصورت حضوری یا تلفنی نیز مبلغ حق بیمه را از چند نماینده یا شرکت بیمه همکار نیز استعلام کنند.استعلام ها محدود بود و اطلاعات به نسبت اکنون در دسترس نبودوگستردگی اطلاعات و کسب آن از منابع قابل دسترس آسان امروزی به این وسعت نبود.

درحال حاضر

 در شرایط فعلی  بیمه گذاران و خریداران بیمه معمولاً کمتر مراجعه می کنند و ویروس کووید ۱۹ هم مزید بر علت شده است. کافیست بیمه گذار یا خریدار بیمه ای گوشی تلفن همراه خود را بازکند و سری به شبکه های اجتماعی موجود بر روی گوشی همراه خود بیندازد و یا انواع و اقسام اپلکیشن ها ی بیمه ای و غیر بیمه ای را لمس نماید و اطلاعات کامل و جامعی درباره هریک از بیمه ها وپوشش های آنها و مبالغ حق بیمه را به دست بیاورد .

امروزه، تصمیم به خرید و خریدن بیمه با روندی صعودی به صورت آنلاین انجام می شود بنابراین حضور آنلاین ما برای دوام در کسب و کار ضروری است.

بیمه گذاران قدیمی

بیمه گذاران قدیمی نیز می خواهند هنوز با ما فعالیت خود را ادامه بدهند  ولیکن ما شرایط را با توجه به نیاز امروزی آنها مهیا نکرده ایم .همانند گذشته انتظار داریم که آنان به دفاتر ما مراجعه کنند و خریدهای بیمه ای خود را انجام بدهند یا حداقل با ما تماس بگیرند  و ما کار بیمه ای آنها را انجام بدهیم .

همکاران ما یک گام جلوتر از ما را فکر کرده اند آنان به بیمه گذاران راحت طلب امروزی این امکان را داده اند که حتی گوشی تلفن را هم بر ندارند و تماس بگیرند بلکه با لمس صفحه گوشی تلفن همراه خود یا ورود به سایت از محل کار یا منزل خود، بیمه را خریداری کنند و در کنار این خرید بیمه هم بسیاری از اطلاعات بیمه ای به روز را نیز مطالعه کنند .

بازاریابی در حال حاضر

باور کنید که بازاریابی در حال حاضر بسیار راحت و با صرفه شده است در گذشته برای اینکه بیمه گذاری را جذب کنیم باید به محل کار یا زندگی بیمه گذار زنگ می زدیم و یا مراجعه می کردیم و درباره بیمه پیشنهادی باید کلی مذاکره انجام می دادیم تا بیمه گذار ترغیب می شد و بیمه را خریداری می نمود. هر چند که قبل از این فعالیت ها باید کلی پیش زمینه و فعالیت های دیگری را از قبیل تعیین و انتخاب بازار هدف و انتخاب بیمه گذار و گرفتن وقت ملاقات و مراجعه یا تماس نیزباید انجام می دادیم ، همه این موارد سختی ها و هزینه های خود را به همراه داشتند.

آیا این فعالیت ها قدیمی شده اند ؟

نمی گویم این فعالیت ها قدیمی شده است و نباید اکنون آنها را انجام داد، بلکه در کنار همه این فعالیت ها که در گذشته انجام می دادیم، امروز می توانیم به راحتی و از راه های آسان تری نیز بیمه گذارانی را جذب کنیم و بیمه به آنان بفروشیم .

چیزی در بازاریابی تغییر نکرده است، راه وروش های جدیدتری به بازاریابی امروزمان اضافه شده است که باید از آنها نهایت استفاده را ببریم. بازاریابی هنوز هم توسعه روابط دارای منافع مشترک با خریداران بیمه و بیمه گذاران است .

در گذشته برای اینکه بیمه گذار جذب کنیم لازم بود که در دفتر مان حضور پیدا کنیم با بیمه گذاران بالفعل انتخاب شده از قبل تماس بگیریم و به آنها دسترسی پیدا کنیم با آنان وارد مذاکره شویم و یا جلسه ای ترتیب بدهیم به نزد آنها برویم و بیمه های خود و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار بدهیم و در نهایت یک بله برای صدور بیمه از آنها بگیریم و بیمه را صادر کنیم و برای آنان ارسال کنیم و اگر اطلاعات بیشتری درباره بیمه های دیگری نیز می خواستند در اختیار آنان قرار بدهیم و یا اینکه برای فروش بیشتر بیمه به آنان سایر بیمه ها را نیز معرفی کنیم همه این کارها لازمه اش این بود که از قبل بیمه گذاران انتخابی را آنالیز کنیم و با توجه به اطلاعات بدست آمده بیمه های مورد نیاز را به ایشان ارائه کنیم.

این پروسه ای است که هم اکنون هم انجام می دهیم و همچنان نیز باید انجام بدهیم ولیکن در دنیای امروز راه وروش های بهتری هم وجود دارد که می توانیم از آنها نهایت استفاده را ببریم و با صرف هزینه و منابع کمتر به خواسته خود که همان فروش بیمه است برسیم.

چه راه و روش های بهتر ی وجود دارد ؟   

داشتن سایت و انجام بازاریابی اینترنتی و یادگیری و انجام راه و روش های دیجیتال مارکتینگ می تواند در کنار همه آن فعالیت های که قبلا و اکنون انجام می دادیم و می دهیم ما را با هزینه و صرف منابع بسیار کمتر از گذشته به فروش بیشتر بیمه برساند .

اکنون باید تمام عملیات بازاریابی و تمام اقداماتی که برای بهتر و لذت بخش کردن کسب وکار خود تاکنون انجام می دادیم را انجام بدهیم و برای باصرفه نمودن عملیات بازاریابی خود و کسب نتایج بهتر و استفاده از امکانات روز و راحتی بیمه گذاران و خریداران بیمه بخش اعظمی از عملیات بازاریابی خود را باید بصورت دیجیتال انجام دهیم و از راه و روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم و یک دیجیتال مارکت حرفه ای شویم .

دفتربیمه همیشه فعال من  

چون می خواهیم درباره دیجیتال مارکتینگ بایکدیگر صحبت کنیم و تکنیک های آن را فرابگیریم پس پیش نیازمان داشتن یک وب سایت است . اجازه بدهید کمی با شما روراست باشم اگر نماینده یا فروشنده بیمه یا فعال صنعت بیمه هستیدکه هنوز در یادگیری نرم افزارهای مثل آفیس و …. مشکل دارید شاید در این مرحله هم با مشکل روبرو شوید ولیکن بدانید اگر می خواهید بمانید و پیشرفت کنید باید یادگیری را شروع کنید. بهترین بستر برای یادگیری همه این موارد اینترنت است پس در موتورهای جستجو به جستجو بپردازید و اقدام کنید و تمرین کنید و رایگان یاد بگیرید .

آیا داشتن وب سایت مشکل را حل می کند ؟

باید بگویم خیر. اغلب فکر می کنیم راه اندازی یک وب سایت اینترنتی بیمه ای کافی است تاما را به آمال و آرزوهایمان برساند. باید عرض کنم راه اندازی یک سایت استاندارد برمبنای دیجیتال مارکتینگ آنگونه هم که تصور می شود ساده نیست. چرا که باید اصول صحیح طراحی سایت و سپس رشد آن و نگهداری از آن را مدنظر داشت.

قسمت مهم تر و ارزشمند آن جذب بیمه گذار و خریدار بیمه و بازاریابی دیجیتالی است. اگر بهترین سایت را با بالاترین هزینه هم طراحی و تهیه کرده باشیم بدون استفاده از روش های بازاریابی دیجیتالی و رسانه های دیجیتال امکان رسیدن به نقطه مدنظر، میسر نخواهد شد .

بسیاری از ما نمایندگان و فروشندگان بیمه وحتی شرکت های بیمه یک سایت بیمه ای طراحی و راه اندازی می کنیم و معمولا هم به دنبال این هستیم که در این رابطه کمترین هزینه را پرداخت کنیم و متاسفانه اسیر دست طراحان سایت هم می شویم و با پرداخت مبلغی کم سایت را راه اندازی می کنیم ولیکن دیگر کاری به کار سایت نداریم و تا صحبت هم پیش می آید اعلام می کنیم از فلان سال تا به اکنون ما سایت داریم و سایتمان فعال است درحالیکه داشتن سایت به تنهایی کافی نیست. بلکه دائما باید به آن رسیدگی کرد و روش های بازاریابی دیجیتالی را از طریق آن پیاده سازی نمود اگر در تکنیک های دیجیتال مارکتینگ تبحر پیدا کنیم و آن ها را به کار ببریم نتایج بسیار درخشانی خواهیم گرفت .

دلایل مجهز شدن به دانش روز و داشتن سایت

با تجربه ها و قدیمی های صنعت بیمه ، بر گردیم به گذشته اگر در همان سال های اولی که کار و فعالیت خود را شروع کرده بودیم مثلا در یکی از مناطق خوب و پر رفت آمد امروزی شهرمان یک خانه یا دفتر خریده بودیم الان چه احساسی داشتیم ؟ الان صاحب میلیاردها تومان ثروت نبودیم ؟ در بهترین مکان شهر دفتر ما واقع شده بود و بیمه گذاران و خریداران بیمه زیادی در اطراف آن تردد داشتند حتی اگر نمی خواستیم به فعالیت ادامه بدهیم ارزش ملک و دفترمان بسیار بسیار زیاد شده بود . درست است کمی فکر کنید آن روز می توانستیم با کمی تلاش  این کار را انجام دهیم ولی هرگز فکر نمی کردیم که روزی این مکان یکی از مکان های مهم و پر رفت و آمد شهر شود و بخاطر همین هم اقدام نکردیم اگر این کار را کرده بودیم الان چه حس و حالی داشتیم ؟ افسوس که می دانستیم و انجام ندادیم فقط این را می توانیم بگوییم .

 این قصه همیشه تکرار شدنی است در آینده نیز تکرار خواهد شد در آینده برای فرزندانمان تعریف خواهیم کرد که اگر دانش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ایترنتی را فرا گرفته بودم و یک دامنه اینترنتی با فلان نام خریده بودم و یک سایت طراحی کرده بودم حالا فرزندم تو می توانستی صاحب میلیاردها ثروت باشی و یا از آن بخوبی استفاده کنی چرا که داشتن یک دامنه اینترنتی و فضا برای راه اندازی وب سایت و همچنین تلاش برای جذب بیمه گذار و خریدار بیمه از طریق راه و روش های دیجیتال مارکتینگ دقیقا می تواند جایگاه من وشما را در اینترنت مانند همان مکان خانه یا دفتر در بهترین نقطه شهر کند پس خواهشاً دیگر فرصت را ازدست ندهیم و این موقعیت را برای آینده کسب و کار خود و خانواده امان بسازیم به شما عرض می کنم که برای شروع نیاز به صرف هزینه ای نیست این کار از فروختن بیمه به روش سنتی به مراتب بهتر و لذت بخش تر و آسان تر است .

راه حل چیست ؟

راه حل آموزش است باید دانش مورد نیاز شرایط امروز را که همان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی است را فرا بگیریم و برای این کار بستر اینترنت برای یادگیری رایگان این دانش بسیار عالی است اگر هم خودمان نمی توانیم به این دانش تسلط پیدا کنیم که لازم است یاد بگیریم تا در آینده هزینه های گزافی را متحمل نشویم و از غافله عقب نمانیم باید همکار یا همکاران خود را برای یادگیری این دانش ترغیب کنیم و یا به مجموعه خود یک همکار مسلط به دانش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی اضافه کنیم . این نیاز ضروری کسب و کار ما برای دوام است که نباید از آن غافل شویم .در مقالات آینده بیشتر در رابطه با راه و روش های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ برایتان توضیح خواهم داد و مطالبی را بیان خواهم نمود تا شما عزیزان بتوانید راحت تر و با صرفه تر بیمه های بیشتر بفروش برسانید اگر اطلاعات بیشتری هم در این رابطه می خواهید بدست بیاورید پیشنهاد می کنم حتما کتاب بازاریابی بیمه به روش بیمه فروش را از سایت بیمه فروش تهیه کنید و مطالعه نمایید .

موفق باشید – جهانشاه محرابیان ( بیمه فروش )

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

1 دیدگاه برای “چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید