بازاریابی بیمه

هفت نکته مهم در بازاریابی بیمه

هفت نکته مهم در بازاریابی بیمه را در این نوشته برای شما عزیزان توضیح می دهیم تا به کارگیری آنها بتوانید. بیمه گذاران بیشتری جذب کنید. و فروش بهتری داشته باشید .با ما همراه باشید تا این نکات را با یکدیگر مرور کنیم.

نکته اول :

پوشه ای برای نگهداری از ایده های بازاریابی داشته باشید :

ایده های مختلفی برای بازاریابی و فروش بیمه داشته باشید. تمامی ایده ها را یادداشت و در پوشه ای  از آنان نگهداری کنید. شاید نزد خود فکر کنید این ایده زیاد بدرد نمی خورد. تا آن را مورد آزمون و خطا قرار نداده اید درباره آن قضاوت نکنید. گاهی یک ایده به ظاهر بدرد نخور نتایجی را حاصل می کند که انتظارش را هرگز نداشته اید .   استفاده از هر ایده با نتایج بدست آمده رابه دقت در گزارشات نوشته و از آنان برنامه جامعی داشته باشید.تا در آینده بتوانید با تلفیق ایده ها و به کارگیری مجدد آنها برای بازارهای هدف آتی نتایج بهتری را رقم بزنید. فراموش نکنید چیزی که ثبت نشود مدیریت نمی شود.

برای مثال هر ایده را برای چه گروهی از بیمه گذاران خود به کار گرفته اید. و شامل چه دستاوردهایی برای شما بوده است ؟ شما برای بررسی های آتی خود نیاز کاملی به این اطلاعات دارید. گزارشات را بایگانی کرده و هر دوره ای مثلا سه ماهه آنان را مجدداٌ بررسی کنید.

نکته دوم :

نگذارید روزتان بدون یک فعالیت بازاریابی شب شود :

سعی کنید روزانه در جهت فروش بیشتر بیمه قدمی بردارید. حتی اگر یک فعالیت یا یک کار جزئی باشد. برای مثال یک تماس تلفنی با یک بیمه گذار همین اقدام شما فعالیتی  در جهت بازاریابی است. که باید انجام شود. اگر روزی یک درصد فعالیت خود را بیشتر کنیم .در پایان سال سیصدو شصت و پنج درصد تغییر ات حاصل شده است. این یعنی یک انقلاب در فعالیت بازاریابی ما که با فعالیت های کوچک شروع شده است .پس باید فعالیت های بازاریابی خود را گسترش دهید. هیچ روزی را بدون انجام فعالیت بازاریابی به شب نرسانید. زیرا این کار آینده دفتر بیمه شما را تضمین خواهد کرد.

هیچ فعالیت بازاریابی را بدون نتیجه ندانید شما نتایج فعالیت های خود را در روزها یا ماه های آتی خواهید گرفت. برای بازاریابی بیمه باید صبور باشید و از نتایج فعلی خود ناامید نشوید. هر روز برای خود گزارش کار تهیه کنید. گزارشات را با هم مقایسه کرده و تغییرات هر روز را یادداشت کنید. بررسی کنید فعالیت انجام شده در آن روز به چه صورت بوده است؟ چگونه می توانید فعالیت خود را بیشتر کنید .هرآنچه که به ذهن تان می رسد را یادداشت کنید. تا در موقع مناسب از آنها استفاده کنید.

کارت ویزیت دفتر بیمه خود را همیشه به همراه داشته باشید :

فعالیت های بازاریابی و فروش بیمه خود را فقط به دفتر کاری خود وابسته نکنید. همیشه و همه جا کارت ویزیت خود را همراه داشته باشید. برای بازاریابی موفق و داشتن فروشی بیشتر لازم است شناسنامه کاری خود را که همان کارت ویزیت شما است، به همراه داشته باشید. کارت های ویزیت شما را معرفی خواهند کرد. پس باید آنها را به همراه داشه باشید. و از آنها استفاده کنید. در هر زمان و هر مکانی که با فردی روبرو می شوید. و یا آشنا می شوید. کارت ویزیت خود را به ایشان ارائه کنید. و سعی کنید کارت ویزیت او را نیز دریافت کنید .

نکته سوم :

بازار هدف جدیدی شناسایی کنید :

شاید سال های سال است که روی یک رشته یا چند رشته بیمه ای خاص فعالیت می کنید. و یا با بازار یا بازارهای هدفی خاص کار می کنید . بد نیست کمی تغییرات بوجود بیاورید. رشته های دیگر بیمه ای را نیز امتحان کنید. به بازارهای هدف دیگری نیز توجه کنید.برای افزایش بیمه گذاران خود فقط به یک بازار هدف تکیه نکنید. بازارهای هدف جدیدی را شناسایی و با برنامه ریزی هائی جدیدی آنان را مدیریت کنید .و از هر کدام بهره مند شوید. بازارهای هدف خود را بررسی کنید. و سعی کنید بر اساس آن اقدامات لازم در جهت افزایش جذب بیمه گذارانی بیشتر اقدام نمایید.

تکیه بر بازار هدف های متعدد میتواند تمرکز شما را به افزایش جذب بیمه گذارانی بالقوه بیشتر کند. و بیشتر شما را بشناساند و همچنین شور و شوق شما را برای فعالیت بیشتر سازد . همینطور با شناخت بسیاری از افراد شما میزان موفقیت خود را در زندگی و حوزه فروش بیمه افزایش خواهید داد.

نکته چهارم :

از بیمه گذارانی که شما را رها کرده اند بپرسید علت رها کردن شما چه بوده است :

بیمه گذارانی که در سابق با شما همکاری داشته اند و هم اکنون با شما کار نمی کنند را شناسائی کنید.و از آنان سوال کنید چرا شما را رها کرده اند ؟ قطعا جواب سوال های بیمه گذاران سابق برای شما نکات بسیار مهمی را نیز به همراه خواهد داشت. آنها به دلایلی و موضوعاتی اشاره خواهند نمود که شاید شما هرگز به آنها فکر نمی کردید.

برای مثال :بیمه گذار شما با همکار شما در سال گذشته دچار چالش شده است .و دفتر شما را رها کرده است .امروز دیگر آن همکار نزد شما نیست. یا از دفتر شما رفته است و یا اینکه با دانستن این موضوع تذکر لازم را به همکار خود خواهید داد . پی گیری نکردن بیمه گذار توسط همکاران می تواند یکی از دلایلی باشد که بیمه گذار دفتر شما را رها کرده است. که با اطلاع از این موضوع این ضعف را برطرف خواهید کرد.

در همه شرایط به دنبال یافتن نقاط ضعف خود باشید. رفتن بیمه گذاران قدیمی ضربه بسیار سهمگینی است که میتواند درس های بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. از میان جواب های تکرار شده نقاط ضعف سیستم کاری خود را پیدا و سعی کنید در جهت رفع آنان اقدامی کنید.

نکته پنجم :

نسبت به تغییر و تحولات بازار فروش بیمه آگاه باشید :

نسبت به تحولاتی که فروش بیمه و افزایش و کاهش بیمه گذاران شما را تحت تاثیر قرار میدهد آگاه باشید.در حال حاضر بیمه گذاران تمایل پیدا کرده اند که به سمت خرید بیمه بصورت آنلاین بروند. این راحت طلبی و دسترسی همیشگی خواهی نخواهی آنها را به این سمت سوق خواهد داد. لازم است دانش روز آن را یاد بگیرید. و بسترهای لازم را برای فروش آنلاین بوجود بیاورید . در حال حاضر داشتن سایت بیمه ای برای فروش بیمه لازم و ضروری است. ولی کافی نیست. باید دانش آن را نیز فرا بگیرید. تا بنحو احسن فروش داشته باشید.

 سعی کنید بیمه گذاران خود را در جریان تغییرات و تحولات افزایش دیه و قیمت ماشین ها قرار دهید تا در هنگام خرید و تمدید بیمه نامه هایشان با چالش حق بیمه رو به رو نشوند. این کار سبب خواهد شد بیمه گذاران شما را همراه و همقدم خود بدانند و در مقابل تغییرات کمترین مقاومت را از خود نشان دهند.

تاکید می کنم . تغییرات روش فروش از فروش سنتی به آتلاین را در نظر بگیرید. و زمینه های لازم برای فروش آنلاین بیمه را برای بیمه گذاران خود بوجود بیاورید . خودتان را تنها اسیر فروش سنتی بیمه نکنید. بیمه گذاران راحت طلب شده اند. خود شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. پس آموزش های لازم را در این زمینه فرا بگیرید.و بستر مناسب را بوجود بیاورید.

نکته ششم :

برای بیمه گذاران خود خبرنامه ای ترتیب دهید :

‌برای بازاریابی بیمه می توانید برای بیمه گذاران ثابت خود خبرنامه ای تشکیل دهید. سخت نگیرید. در هر هفته یا هرماه تغییراتی که بوجود آمده است. و تخفیفات و جشنواره ها و اتفاقاتی که در صنعت بیمه و کسب و کار بیمه رخ داده است. را بصورت یک خبرنامه تهیه کنید. و از طریق کانال های پیام رسان در اختیار بیمه گذاران خود قرار بدهید . می توانید  از طریق پنل های پیامکی و یا هر روشی مثل شبکه های اجتماعی پیام رسان آنان را در جریان تخفیفات و… شرکت بیمه قرار دهید. این کار سبب خواهد شد تا شما و بیمه گذارانتان احساس صمیمیت بیشتری کرده و سعی کنید روابط خود را فقط به بیمه گذار و بیمه گر خلاصه نکنید. بیمه گذاران باید شما را جزیی از خود بدانند. و سعی کنند مشکلات خود را به راحتی با شما در میان بگذارند.

نکته هفتم :

از بروشورهای تبلیغاتی استفاده کنید :

اگر تبلیغات انجام ندهید کسی از وجود شما باخبر نمی گردد. پس نهایت تلاش خود را بکنید تا از هر طریقی شده است. تبلیغات خود را به سمع و نظر بیمه گذاران برسانید. لازم نیست هزینه گزافی در این رابطه پرداخت کنید. بلکه از راه های کاملا رایگان هم می توانید تبلیغات خود را به دست بیمه گذاران تان برسانید. از بروشورهای تبلیغاتی و ویدئو های تبلیغاتی و متون کوتاه تبلیغی  برای جذب بیمه گذارهای جدید استفاده نمایید.

خدمات خود را در بروشورهای تبلیغاتی چاپی و آنلاین بیان کنید و آنان را نشر بدهید و در اختیار بیمه گذاران خود قرار دهید.همچنین از آنها بخواهید تا تبلیغات شما را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنند . با این کار آنان و دوستان و اقوام شان با خدمات دیگری از شماکه ممکن است از قبل آشنایی نداشته باشند، نیز آشنا شده. و بخواهند از آنان استفاده نمایند. و یا به دیگران این خدمات را نیز معرفی کنند. بروشورها شناسنامه های کاری شما هستند که در اختیار بیمه گذاران شما قرار خواهند گرفت.

در این نوشته تلاش کردم با بیان نکاتی در رابطه با بازاریابی بیمه به شما عزیزان کمک کنم تا بیمه گذاران بیشتری جذب کنید و فروش های بیشتری داشته باشید امیدوارم با به کارگیری این نکات در کسب و کار بیمه ای خود شاهد موفقیت های روزافزون باشید.

 

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید